Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

stefan

Hey Cedric,


Kun je deze ook aanbieden zonder de stoelen ?
Ik denk dat de prijs dan wel zal zakken, en eerlijk gezegd zou het voor mij persoonlijk ook geen meerwaarde geven.

Groeten Stefan

TBCédric

Dag Stefan,

Ik zal eens zien of ik een set kan aanbieden zonder stoelen.
Voor mij is het verschil niet echt groot en kom ik op 2,5 euro minder uit.

Als je het rijtuig echt voor die 2,5 euro zonder interieur wil, zet ik het wel op shapeways ter beschikking.  ;)

Ik weet dat N klein is maar ik deed er toch een interieur bij voor diegene die graag met verlichting zouden werken en een gedetailleerder model zouden willen. De prijs is er ook helaas naar.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

stefan

Dan hoef je dat zeker niet te doen. Ik had gedacht dat het verschil groter zou zijn ;)

Groeten Stefan

TBCédric

Wel, toen ik aan mijn stoelen en dergelijke begon, zat ik al op een redelijk hoog bedrag. Gelukkig heb ik mijn bodem wat kunnen afslanken maar toch (hoop ik toch  :P ) de stevigheid proberen te behouden.
Ik denk dat ik met alleen de kap, dus zonder interieur en dak, in het begin al rond de 45 euro zat. Dus het dak en de stoeltjes zijn gelukkig niet echt een meerkost maar wel een meerwaarde.  :D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

AGP3D


railrunner

In het najaar komt Hobbytrain uit met de lang verwachte G1700, ons wel bekend van de reeks 77/78.  Er komen verschillende uitvoeringen (met o.a. cabine links en rechts en verschillende koplampen), maar helaas zit de Belgische  uitvoering er (nog) niet bij.  Nochtans het is mogelijk door in het model H2942 de stuurpost (rechts) te vervangen door de stuurpost van H2947 (links).  Ik heb mijn contacten bij Hobbytrain daar reeds op attent gemaakt en als antwoord heb ik mogen ontvangen dat ze de Belgische versie in overweging zullen nemen nadat de voorziene versies zijn uitgebracht.  Momenteel hebben we er niets aan, maar hoop doet leven.  Ik heb Hobbytrain gevraagd om onderdelen te bestellen om het Belgische model zelf te vervaardigen, maar daar gaan ze niet op in.

Nota: de G1700 kan momenteel besteld worden.  De meest gangbare prijs in voorbestelling is ca. 134€, normale prijs 150€.

railrunner

Een aantal mannen uit Wallonie zijn zeer actief bezig met het tekenen van belgische modellen in 3D.  Ze houden ze niet alleen voor zixhzelf  maar ze bieden hun modellen aan bij Shapeways aan een zeer correcte prijs (3D printing in frosted ultra detail is nu eenmaal niet zo goedkoop).  Hierbij de link :

https://www.shapeways.com/marketplace/?tag=agp3d

Als er nu nog niet genoeg belgische modellen zijn in N (en zelfs ook in Z), dan weet ik het ook niet meer.  Alle modellen hebben ze nog niet, maar ongeetwijfeld gaan ze nog modellen maken.

De bekende modeltreinfirma's zullen nooit zulke modellen maken!

Michiel

Voor wie modern rijdt (TPIII en recenter) en houdt van knutselen, zijn dit heel leuker dingetjes. Die mannen zijn erg goed bezig. Het is nauurlijk nog heel veel werk om van een blanke kap zonder raamwerk, chassis, aandrijving, koppelingen en verdere detailering iets "af" the maken, maar wat een modelbouwplezier ligt daar niet op een hoopje te wachten!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Citaat van: railrunner op 04 december 2016, 17:43:48 PM
Een aantal mannen uit Wallonie zijn zeer actief bezig met het tekenen van belgische modellen in 3D.  Ze houden ze niet alleen voor zixhzelf  maar ze bieden hun modellen aan bij Shapeways aan een zeer correcte prijs (3D printing in frosted ultra detail is nu eenmaal niet zo goedkoop).  Hierbij de link :

https://www.shapeways.com/marketplace/?tag=agp3d

Als er nu nog niet genoeg belgische modellen zijn in N (en zelfs ook in Z), dan weet ik het ook niet meer.  Alle modellen hebben ze nog niet, maar ongeetwijfeld gaan ze nog modellen maken.

De bekende modeltreinfirma's zullen nooit zulke modellen maken!

Alleen spijtig dat de modellen niet volledig zijn dwz vb. bij de N schaal AM en AR stellen ontbreken de lichtseinbehuizing (of hoe zeg je dit ?) Anders was hier zeker een koper...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik heb je vraag op het Belgische N-forum gesteld, waar Andre regelmatig langs komt. Het is afwachten...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb antwoord gekregen van Andre: de lichtblokken worden meegeleverd, en liggen bij in de doos. Zo los is het handiger om er leds in te plaatsen en glaswerk voor te zetten.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Bedankt voor deze info Michiel
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#417
Arnold heeft voor 2019 twee moderne Belgische goederenwagens aangekondigd (trage site, beelden van de site mogelijk niet lang bekijkbaar want uit cache):

https://www.hornby.com/uk-en/catalogsearch/result/?q=sncb





EDIT: oorspronkelijk sprak ik over 4 nieuwe wagons, maar het bleken er maar 2 te zijn. De twee andere waren H0. Sorry.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#418
Ook voor 2019 heeft Piko niets Belgisch in schaal N aan te kondigen:

https://www.piko.de/KAT_PDF/99699.pdf
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loco

Citaat van: Michiel op 07 januari 2019, 12:19:51 PM
Arnold heeft voor 2019 vier moderne Belgische goederenwagens aangekondigd (trage site, beelden van de site mogelijk niet lang bekijkbaar want uit chache):

Normaal zouden deze modellen reeds in 2018 (december) moeten geleverd zijn. Dit had ik gelezen op een Duitse site van Hornby http://www.hornby-deutschland.de/ Maar dat zijn we intussen gewoon bij de meeste fabrikanten. Toch knap dat ze het doen.