Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Michiel

Trains160 / Hobbytrain / Pirata (wie ook de producent is) brengt in beperkte oplage ( 2 x 50 stuks) de Belgische reeks 57 uit (G2000 locomotieve) met de nummers 5701 en 5705 in schaal N.

bron: http://www.1zu160.net/neues/news.php?id=3065

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

CiteerTrains160 / Hobbytrain / Pirata (wie ook de producent is) brengt in beperkte oplage ( 2 x 50 stuks) de Belgische reeks 57 uit (G2000 locomotieve) met de nummers 5701 en 5705 in schaal N.

Pirata spuit een model van Hobbytrain om in opdracht van Trains160.

Ondertussen is mijn 18 van de eerste generatie af: de kap komt van MTE.



Groeten,

Dries

TBCédric

#377
één van de drie die online te bestellen zijn.
Ze zijn heel wat goedkoper dan de H0 versie (die trouwens niet online zal komen wegens te groot).

De voorruit en de frontlichten zullen een beetje moeten uitgeboord worden of doorgeprikt, het zal eerder een zeer dun velletje zijn zoals bij een giethars.

https://www.shapeways.com/model/2975682/am-96-n-kop-1.html?li=aeTabs
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Waauw! Cedric, je ben niet bij de pakken blijven zitten. Zo van ver zit het er goed uit. Ik vermoed dat de 2 andere treinstel-delen zullen volgen om het stel compleet te maken? Voor mij 100 jaar te jong, maar ik denk dat er velen met interesse uitkijken naar het vervolg.  8) 8) 8)

@Dries, bedankt voor de toelichting, want ik wist het niet. Een interessant drie-schap dus. Hopelijk volgen nog dergelijke Belgische kleinserie initiatieven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Bedankt Michiel!

Kop twee is ook al klaar voor verkoop! Kop 1  wordt bijgewerkt (achterkant) en het middenrijtuig zal ergens deze week klaar moeten zijn.

http://shpws.me/Baax
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Nu is het stel compleet en kunnen de mensen de drie kappen bestellen.
Wie dat heeft gedaan en het eventueel heeft voorzien van een kleurtje mag mij altijd een PM of mailtje sturen met wat foto's. Zo kan ik ze op shapeways zetten. De prijzen heb ik niet verhoogt en zijn alleen de btw en de kostprijs van het printen. Ik heb er zelf geen verdiensten aan.

http://shpws.me/Boz3
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Mooi werk Cedric.
Hoe ga je de ontwikkeling van een H0 model aanpakken als dat de printcapaciteiten van Shapeways overtreft?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Ik ben ook heel benieuwd naar de bevindingen. Fantastisch dat je dit in schaal N hebt gemaakt. Ik hoop dat we een bouwverslag of minstens een foto van een klaar model mogen verwachten op dit forum.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Frans,
Wegens een te grote kap om die deftig in H0 te laten printen zal het een deel printen worden (de koppen en dak bv.) en een deel (grote delen van de zijkanten en de achterkanten) zullen worden gefreesd.
Roosters/rokken, de bogies, de stoeltjes (voor het interieur) worden ook geprint en het bodemplaat zal hopelijk  gefreesd kunnen worden in metaal.
Maar ik moet nog eerst weten waar ik dat kan kopen (en hoe goedkoop? ) en of het mogelijk is om te frezen.

Maar vooraleer dat gebeurt moet de printer van de firma in kwestie geleverd worden (niet shapeways) en mijn investeerder eens wakker schudden.

Als alles goed gaat hoop ik eind januari/februari al de onderdelen te hebben, alles samen te voegen, een mal te maken van de  3 koppen en dan voor die gene die het willen, de kappen (al dan niet met onderstel) verkopen. Hoe ik dat ga aanpakken weet ik nog niet maar ik kan het altijd aan David vragen.  ;)  :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Er was een probleempje met kap 1 qua tekening en vulling. Er zat blijkbaar (had er waarschijnlijk over gekeken) een gaatje in rond het dak. Intussen opgelost en alle 3 de kappen kunnen perfect geprint worden.

Wie het geprint heeft, mag me gerust een mailtje sturen met het resultaat. Ben zelf ook benieuwd!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Redskin

Ditmaal is er voor DM-toys een exclusief rijtuig. Het betreft een CIWL/SNCB Railtour-slaaprijtuig (model WLABm) uit tijdperk 4-5, de fabrikant is Arnold (Hornby) en de prijs is €49,99. De oplage is eenmalig en zeer beperkt, al staat het productieaantal niet op de site aangegeven. :-\


Foto: dm-toys.de

Klik HIER voor verdere info.

@ Michiel: is dit iets voor opname in de database? Artikelnummer is HNS4218. ;)
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Metpetergaathetbeter

verhoudingsgewijs is er iets mis met die wagon, wielen ten opzichte carrosserie ? Of hebben alle N wagons dit euvel ? ;)

Redskin

#388
Welke welke verhouding bedoel je Peter? Zo op het eerste gezicht valt mij als N-spoorder niets bijzonders op. Opgemerkt moet worden dat foto's slechts 'n weergave van de werkelijkheid zijn (vertekening, kleurfouten)... Onze hersenen vormen zich daar weer een beeld van. ::)
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 maart 2015, 16:50:51 PM
verhoudingsgewijs is er iets mis met die wagon, wielen ten opzichte carrosserie ? Of hebben alle N wagons dit euvel ? ;)

Verhoudingsgewijs...zijn de wielflenzen in N hoger dan in HO,vandaar de veronderstelling waarschijnlijk

;)