Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Driesel

Sinds verleden week kan men nu ook het onderstaande Hobbytrain-model inzetten op de Belgische N-baan.



Foto's van het voorbeeld:

http://www.wallorail.be/actu/actu.htm (op 12 juni)
http://www.treinfoto2000.be/Locomotieven/ES64F4115/index.htm

Blijkbaar was ik de realiteit voor met de aanschaf van dit model enige maanden geleden! [:)]

ERVIN

Mooie loc , veel plezier ermee.[;)]

Je was de realiteit idd een stapje voor , kan je mij dan eens even de lotto-nummers geven voor volgende week , ik heb nog veel in bestelling staan, vandaar.[:D]

Driesel


Ja Erwin, inderdaad een mooie loc. Een H0-versie voor een sleep containerwagens zou op jouw baan waarschijnlijk ook niet misstaan!

Wat die Lotto-cijfers betreft: ik denk niet dat je de enige bent die dat zou kunnen gebruiken [:D]

MARKLINRIJDER

citaat:
Geplaatst door bjornbockstal

De eerste min of meer bevredigende resultaten van het vijl- en schuurwerk zijn er.





Voor het dak van de stuurcabine ga ik nog moeten zoeken naar een andere oplossing want met de verschillende lagen plasticard boven elkaar kan ik geen dak oversteek maken. Ik heb al zitten denken aan tekenpapier.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Bjorn



Bjorn,

Gebruik aan de zijkanten styreen profiel die kwart of zelfs halfrond zijn.  En verlijm daar je grootste dak eens op.  Nadien bijwerken met styreen poeder.

Deed ik destijds ook bij tal van projecten.

Groetjes,

David

Gerolf

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDERNadien bijwerken met styreen poeder
Dat ken ik niet ... vertel eens [;)] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Gerolf, styreen poeder is niet meer dan, geschuurde stofdeeltjes van de styreen.  Ik gebruikte destijds Chloroform  om het te verlijmen.  Laat nagenoeg geen sporen na.  Met andere specifieke lijmen moet het ook lukken.  Wat lijm aanbrengen en dan de stofdeeltjes erin strooien.

Nadien netjes bijwerken met een schuuurpapiertje 600 of fijner.

Groetjes,

David

Gerolf

citaat:
Gerolf, styreen poeder is niet meer dan, geschuurde stofdeeltjes van de styreen.
Ik had al zo'n vermoeden - ga ik toch eens proberen.
Restjes styreen gaan voortaan niet meer in de vuilbak, maar in de koffiemolen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Driesel


37,95 Euro voor een huifwagen van B-cargo! Terwijl de richtprijs 19,95 euro is:
http://cgi.ebay.de/Minitrix-15277-13-Schiebeplanenwagen-SNCB-Ep-V-/290447659892?cmd=ViewItem&pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item43a0079374#ht_1350wt_930

Blijkbaar zijn de huifwagens van minitrix in alle uitvoeringen (DB, SNCF, B-Cargo) zeer schaars en zeer gewild, want overal uitverkocht (vraag en aanbod)

Gelukkig heb ik de mijne nog gevonden aan een goeie prijs!

Dries

railrunner

Onlangs in Mechelen langs de stand van MTE gelopen.  Ik heb moeten vaststellen dat de kwaliteit van sommige modellen verbeterd is, zeker die van de reeks 62/63. Meer detaillering, beter schilderwerk en het is ook te merken dat ze meer ervaring opdoen met de giettechnieken.  Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu wel overweeg om een aantal locs van hen aan te schaffen.  Ik vind het wel bijzonder jammer dat ze tijdens zo'n beurs geen beurskorting geven, al is het maar 10% want de prijs blijft toch wel aan de hoge kant, alhoewel ik zeer goed begrijp hoeveel tijd je erin steekt om een model te maken (gieten, schilderen, decals, ...).  Het is toch voor een handelaar ook een bijzonder goede gelegenheid om eens extra te verkopen op het Mekka van de Belgische modelspoorwereld met zijn vele potenti?le kopers.  Het zal allicht de drempel tot aanschaf verlagen.

Michiel

Een beetje achterhaald nieuws, maar Classix gaat reeks 57 uitbrengen in schaal N. (Zie dit document )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel

Een beetje achterhaald nieuws, maar Classix gaat reeks 57 uitbrengen in schaal N. (Zie dit document )

[:(] Uit de nieuwsbrief van TrainTechnology van 4 november: Voor het project in schaal N hebben we helaas minder positief nieuws: omwille van dezelfde reden als hierboven - het gebrek aan basislocomotieven bij Mehano - kunnen wij geen locs meer aankopen om te transformeren naar de NMBS-versie. Alle bestellingen worden hier dan ook geannuleerd.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel


Inderdaad, iemand anders heeft de stock van Mehano opgekocht, waardoor de reeks 57 er niet komt in N van Classix.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen 57 bestaat in N:



Ik moet zeggen dat ik sterk onder de indruk ben van de kwaliteit van deze Mehano-lok: mooie fijne en stevige plastic relingen, correcte warm-witte led-verlichting + rode sluitlichten, ...

Groeten,

Dries

Michiel

Dries, heb je die zelf omgebouwd/omgeschilderd? Ze ziet er erg strak uit! ...en met witte belettering! [:p]

Gezien weeral een Belgische schaal-N aankondiging wordt ingetrokken (denk o.a. aan de "Nohab' van Hobbytrain/Kato), heb ik mijn lijstje van Belgische schaal-N modellen ook maar aangepast, en deze reeks 57 als ombouw-kandidaad toegevoegd aan de lijst van potenti?le Belgische ombouwmodellen.

(edit: url aangepast)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel


citaat:
heb je die zelf omgebouwd/omgeschilderd? Ze ziet er erg strak uit! ...en met witte belettering!

Jup, ik heb me weer enige uurtjes in stilte kunnen bezighouden![:D]

De loc is tevens uitgerust met een K?hn N45 decoder, waardoor de rode sluitlichten apart schakelbaar zijn! (rode sluitlichten op een loc tijdens het slepen van een trein zijn immers geen zicht)
Enkel de rangeerlichten moet ik nog programmeren (via CV-programming)

railrunner

De firma Pi.R.A.T.A. brengt in 2011 4 verschillende varianten uit van het type Shimmns van B-cargo in schaal N.  De modellen zijn vervaardigd uit kunststof met metalen details.  Ze zullen in de loop van 2011 (waarschijnlijk 2de kwartaal) verkrijgbaar zijn onder de nummers MU36000A, MU36000AW, MU36000B en MU36000BW. De W staat hierbij voor "wheatered".  Prijs = 27?