Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Michiel

Niet echt nieuws, maar toch: ik heb net de bevestiging gekregen van Pb-Messingmodelbouw, dat de Belgische treinstellen AM35, AM54 en AM56 "Budd" (inclusief de afgeleidde postrijtuigen) in schaal N nog steeds leverbaar zijn, ondanks dat ze uit de katalogus waren verdwenen. Let op, dit zijn geen kant-en-klaar modellen.

http://www.pb-messingmodelbouw.com/

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gizzmo

Ik heb op Train2008 een Class 66 gekocht. Dit model zou zowel in Belgie als in Nederland rond rijden.
Na wat opzoek werk heb ik volgende cargo firma gevonden die er hier in belgie mee zou rijden: Dillen & Le Jeune Cargo Railway

Hier nog even een foto van de uitvoering die ik heb gekocht: Kato Class 66 GM/Opel
(wel een beetje raar zicht nog met de uhlenbrock decoder door de uitlaat)[:D]


Michiel

Gizzmo, welk artikel nummer van Kato is die class66 die ook in Belgie rondrijdt? Dan kan ik mijn lijst met Belgische n-schaal modellen aanvullen.
Met dank,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

citaat:
Geplaatst door Gizzmo

Dillen & Le Jeune Cargo Railway



DLC?
Always be modelling!

Michiel

Ah! bedankt Roderik. Dat had ik nog niet door. [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gizzmo

Inderdaad Roderik het gaat in dat geval om de DLC.
Of de GM/Opel variant hier ook rondjes draaid weet ik niet ...?

ANDY

De Class 66 van GM/Opel rijdt dagelijks naar de Opel fabriek in Antwerpen!!

Een foto van de Class 66 DLC in schaal N vind je in "Mijn nieuwste aanwinst"

rixke rail

Normaal kom ik niet in dit deel wegens ho-man,[:I][:o)]
maar ik vond dat ik dit hier moest plaatsen ! [:p]


Voor de liefhebbers van stoom in schaal N !
Opgelet : zelfbouw !
Prijs (nog) niet bekend ! [}:)]
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.pb-messingmodelbouw.com/index.php?action=catalogus&back=&Id=702
--------------------------------------------------------------------------------

Jullie worden dus ni?t achtergesteld t.g.o. ons ho-mannen ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Roderik



Ik ken waarschijnlijk aml enkele liefhebbers.
Always be modelling!

bolly8370

hallo ja bij MTE Blankenberge hebben ze een heel pak nieuwe N modellen binnen het meeste is Belgisch materiaal zoals wagons en ook knappe loc's

Michiel

Ik blijk niet bedreven met internet, want bij MTE noch Pb vind ik de veelbelovende aankondigingen. Is het mogelijk om hier een directe link te plaatsen naar de twee?

Met dank!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Michiel, ik zie ook niets als ik op die link klik. Je komt wel terecht op de site van PB, mlaar er staat enkel "Ga terug naar overzicht".

Je kan er echter wel geraken door in de catalogus te klikken op "Te verwachten kits". [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Bedankt Luc, link van PB gevonden! Hopelijk is de prijs binnen budget, want dan hebben ze mij als klant gewonnen! Wat betreft MTE ben ik nog in het ongewisse...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik heb een lijst opgesteld van alle Belgische modellen die ooit in schaal N zijn verschenen. Hoogstwaarschijnlijk zijn er modellen vergeten. De gegevens zijn zo juist en volledig als ik ze heb kunnen terugvinden. Elke aanvulling of verbetering is zeer welkom.

http://users.edpnet.be/Saraan/Saraan_BelmotraN.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Fleischmann gaat de Belgische groene B-Cargo Fals (tijdperk V) in schaal N uitbrengen (artikel nummer 852301).


http://www.fleischmann.de/?viewproduct=5579&pid=1070&trackgauge=5&label=15&equipment=&epoch=&query=&onlynew=1
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)