Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

N-spoorder

Ik heb op de site van Piko gekeken, en misschien kijk ik scheel, maar ik zie nergens N? Klopt dit?

N-spoorder

oke, dus niet meer 'gewoon' :D verkrijgbaar in de handel

Roderik

Het beste zou zijn: een kap van Piko (want die zijn het meest correct) en een onderstel van Minitrix (want die van Piko zijn "rubbish").
Spijtig genoeg worden die modellen van Piko eerder een rariteit waardoor de prijzen een beetje kunstmatig en onrechtvaardig de hoogte in gaan.[:(]
Always be modelling!

N-spoorder

Zoals gewoonlijk met Belgische loc's in N [V]

N-spoorder

Heeft er trouwens iemand een idee van of type 29 en 12 in N bestaan? Ik weet dat Jocadis messingsets in HO uitgeeft maar in N vindt ik daar niets van :s.

Roderik

Geen idee.
Hoe zien die er eigenlijk uit?
Always be modelling!

N-spoorder

normaal is mijn reactie ook zo als ik enkel types hoor :D maar deze ken ik wel erg goed :D. Ga eens naar google en typ in 'Belgische stoomlocs' en dan 'type...'

Roderik

Always be modelling!

N-spoorder


n/a

Als modelspoorder ben ik HO verzamelaar van NMBS materiaal en sinds enkele jaren verliefd geraakt op de schaal N.

Ik moet zeggen dat ik dit sterk bewonder, jullie durf & doorzettingsvermogen. Ikzelf ga hier nog niet mee starten omdat ik toch in HO al nmbs materiaal verzamel. Maar ik wenst toch mijn respect uit te drukken voor zulk mooie initiatieven. AMEN! [;)]

Rikkie

citaat:
Geplaatst door Scorpion

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Scorpion
Weet iemand of de 77/78 serie gemaakt is op N formaat?
Bij mijn weten niet.
ps: Het heeft geen zin om dat in twee draadjes tegelijk te vragen.



Sorry van die 2 draadje, had de eerste gevonden via google en pas later zag ik zo'n topic in N spoor. Ik zal die andere verwijderen.

Wel jammer dat ze niet op N-formaat zijn :(



De 77/78 zou te verkrijgen zijn. Toevallig tegengekomen : http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm

Michiel

Inderdaad de reeks 77/78 evenals de autorail type 652, maar met een prijskaartje om U tegen te zeggen [:(]. Voor de wanhopigen zou ik bijna zeggen. [;)]

Maar, het zijn Belgisceh modellen. Dat is toch al iets. Hoop doet leven...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bolly8370

ja idd in Blankenberge in minitrainexpo heeft reeds verschillende Belgische modellen in schaal n staan als je wil kan ik eens binnen lopen en eens kijken welke ze juist hebben woon er niet echt veraf dus is maar een kleine moeite.[:)]

Michiel

Uit eigen nieuwgierigheid en voor eigen referentie ben ik begonnen met een lijst samen te stellen met Belgische modellen verschenen in N. Voorlopig beperk ik me bij lokomotieven en treinstellen. Mochten er anderen ge?nteresseerd zijn, ik heb het op mijn website. Indien er opmerkingen, correcties of voorstellen voor aanvullingen zijn, aarzel dan niet!

Zo, hier is de lijst dan, voor wat het waard is...

http://fbn1920.be/belgische-n-modellen

edit: url aangepast [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Een beknopte lijst van wat er voor Belgisch materieel in schaal N misschien mag verwacht worden in 2008 (ref: http://www.1zu160.net/neues/neuheiten2008.php )

Hobbytrain / Lemke
H 2881  Diesellok NOHAB SNCB
( http://www.mobablog.info/files/Lemke2008.pdf )

L.S.Models
72014 SNCB IV I4 A+AB blau/gelb Benelux blaues dach
72015 SNCB IV I4 A+AB orange/wei? C1
72016 SNCB IV I4 B+B deklassiert orange/wei? C1
72017 SNCB V ABK Memling
72031 SNCB IV A8tu Mistral69 ursprung
72032 SNCB V A8tu Mistral69 Corail-klassenziffern

SNCB I5 Liegewagen - zweiersets:
72002 Bc+Bc gr?n, Ep3
72003 Bc+Bc gr?n, Ep4
72004 Bc+Bc gr?n Railtour, Ep4
72005 Bc+Bc blau hellbl. t?ren, Ep4
72006 Bc+Bc blau-orange, Ep4
72007 Bc+Bc blau-rosa, Ep4

SNCB I4 Sitzwagen - zweiersets:
72011 A+AB gr?n, Ep3
72012 A+AB gr?n, Ep3
72013 A+AB blau-gelb Benelux
72014 A+AB blau-gelb Benelux
72015 A+AB orange-wei?
72016 B+B (ex A+AB) orange-wei? Ep4

SNCB I4+I5 gemischte vierersets:
72021 I5 Bc+Bc+Bc blau-hellblau + I4 B (ex A) gr?n-hellgr?n Railtour, Ep4
72022 I5 Bc+Bc+Bc blau-regenbogen + I4 B (ex A) gr?n-regenbogen Railtour, Ep4

Schlafwagen typ P/AB30 modernisiert, zweiersets:
72025 WLAB+WLAB Inox-blau SNCB TEN
72026 WLAB+WLAB Inox-blau SNCB ohne TEN (1 mit blauem Schild)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)