Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco digitaal

Gestart door will, 28 maart 2007, 20:57:27 PM

will

Uit de berichten die ik in dit forum lees, merk ik dat er toch wel wat mensen gebruik maken van Roco digitaal, t.w. de Multimaus en Rocomotion.
Daar ik nog een vrij nieuwe gebruiker ben, lijkt het mij leuk om ervaringen uit te wisselen.

Wat vinden jullie hiervan?

belair

Hallo Will,
Ik werk met de Roco Multimouse en ben er heel tevreden over. Ik kan niet vergelijken met een ander systeem maar prijs kwaliteit mag ik zeker niet klagen. Met 4 functies op de multimouse is dit zeker een goed begin. Je hebt de mogelijkheid om meerdere multimouse besturingen aan te sluiten wat het gemakkelijk maakt met verschillende loks ter zelfde tijd te rijden.
Hoop je hierbij geholpen te hebben.
mvg
Luc

argilla

Hey Will,

ik gebruik de multi ( al vanaf locmuis 2)en ben heel tevreden.In zoverre zelfs dat ik nu Rocomotion overweeg om te gebruiken.
Wel is het zo dat het Roco systeem geen loco-net ondersteunt. Eigenlijk een beetje jammer, doch ook niet zo noodzakelijk. Bij Roco kan je doorlussen.
Wat , volgen de US collega's, nog beter systeem is en ook duurder, is het MRC Prodigy stystem, DCC standaard, F28 functies  upgradeble voor het werken toekomstige met 21 pins decoders, en ook compatibel ( naar men zegt) met Roco. ( nogmaals volgens de US collega's zelf nog niet gebrobeerd) Maar dit terzijde.......
Ik blijf bij het Roco systeem wegens zijn gebruiksgemak en zijn niet te onderschatten gunstig prijsvoordeel. "Nog" niet toepasbaar zijn of is de functie van walkaround draadloos. Naar het schijnt, naar het schijnt zou Roco overwegen van ook hier een spreekwoordelijke mouw aan aan te passen.
Will het doodgewoon een goed en (h)eerlijk systeem.
Vergt in de beginne wat lees en studiewerk, maar dat is altijd zo ( bv met een plasma scherm is dat ook zo , nieuwe electronica vergt nu eenmaal wat studie )
Wens je veel succes en als er vragen zijn, vuur maar !!![:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15