Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 58

Gestart door Tom, 21 maart 2007, 20:02:14 PM

poco loco

citaat:
Geplaatst door ricky56




Hallo Luc,

De "ijsklompen" zijn lijm (houtlijm, precies). 't is wat gebeurt als jij te snel gaat om de foto's naar de redactie te stuuren... Mijn houtlijm was niet droog...[xx(]


Vriendschappelijk,

Ricky.
[/quote]


Ricky,

Jij bent degene die, met je immense kennis over grootspoor, mij op dit forum al het meest geholpen heeft. Waarvoor nogmaals dank.
Dat het 'representatief voorbeeld van mijn theorie' ten koste gaat van jouw verwezenlijking, was zeker niet als persoonlijke aanval bedoeld. Ik probeerde een algemeen standpunt in te nemen, maar het gaat hier nu toevallig over MSM 58.

Jan,

Ik beschouw mezelf als een totale beginneling (dat b?n ik ook), en ik vind MSM een steengoed blad (net bijgetekend voor twee jaar).
Laat ook daar geen misverstand zijn.

groeten, luc.



Peter

Ik laat heel die diskussie hier stilletjes aan voor mij voorbij trekken. Er zijn goede modelbouwers, er zijn minder goede modelbouwers,maar er zijn geen slechte modelbouwers. Ieder doet wat hij wil en kan en volgens zijn mogelijkheden. Maar...kommentaar geven moet kunnen op een forum als dit, zonder elkaar te beledigen en zonder , als iemand kommentaar geeft, hem direkt dood te schieten.
Mijn baan is niet perfekt, zal het ook nooit zijn, maar voor mij is ze goed genoeg. En als iemand kommentaar heeft, is dat zijn goed recht, en is het aan mezelf of ik die gegevens wil gebruiken. Anders is het gewoon "Delete" en over naar het volgende onderwerp.
Met vriendelijke groeten
Peter

Willems

Nu dan, even over de kritiek met name de bereikbaarheid van het goederen loodsje van M Walemons, zoals iedereen weet is het goederenvervoer (pakketten) na genoeg nul en vele goederenstations gesloten, deze goederenloods stamt nog uit de tijd dat het klein goederenvervoer hoogtij vierde, de dagelijkse bezorging ging toen nog met b.v het opel blitsje en andere kleine voertuigen en als je goed kijkt, zie je dat dit soort wagentjes daar met gemak konden geraken, na het sluiten van het goederenvervoer is het hekwerk verplaatst (stond aan de rand en door erosie werd het gevaarlijk) de toegangsweg raakte overwoekerd met onkruid (ruim aanwezig) en daardoor "lijkt" het niet toegankelijk.

Zo iedereen tevreden met deze uitleg en is de baan in mijn ogen BIJNA perfekt[:D]

Wim Waleboer die trots is op zijn broertjes en Lennart
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Arbeco

Wel Wim, da's een hele goeie theorie die je daar opnoemt over die goederenloods! Hier moest het ook eigenlijk wel op lijken ja, het moet er op onze tijdperk V baan dan ook uitzien als een soort opslagloodsje van b.v. een plaatselijke meubelhandel of zoiets, geef er maar een draai aan.... En ja, ik die als chauffeur van een huisvuilwagen veel in nauwe straatjes kom, ben wel jaloers op de ruimte die je bij de loods hebt, het is in 't echt vaak nog erger![:D] We zien je wel in Blankenberge zeker?

Groeten Len
Old diesels never die...

Rotsgieter

Heren Wim en Len bedankt voor de slimme uitleg. Ik las ook een reactie over het ontbreken van een sporenplan, wel die hebben wij en deze konden ze van de site plukken en had het goede formaat maar dat deze niet bij het artikel is geplaatst daar kunnen wij ook niets aan doen.  Voor een ieder die het wil zien het staat dus op onze site.
http://groups.msn.com/m-s-c-DeBaanbrekers
Mvrgr.  Hans (??n van de gebr. Waleboer)

janjozef

och een sporenplan kan dan wel intressant zijn maar is niet noodzakelijk om van een baan te genieten. Niemand heeft er veel aan, hoogstens om idee?n op te doen. Ik heb jullie baan 2 maal gezien in Den Bosch en Mechelen en ik heb geconstateerd dat jullie ervan genoten met jullie baan te rijden, en geloof mij dat is het enige wat telt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Vroeger was er nog wel eens een sporenplaan aanwezig in een artikel, en ik vond dat nog eens handig.
Ik denk ook dat ze meer rekenig hebben gehouden om een overzichts foto te plaatsen, zo kan je de detailfoto's een beetje situeren op de baan.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rotsgieter

... over het ontbreken van een sporenplan, wel die hebben wij en deze konden ze van de site plukken en had het goede formaat maar ...
Dit is het plan waarvan sprake: http://groups.msn.com/m-s-c-DeBaanbrekers/fotoalbumdebaanbrekers.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=83
Die heeft wel een bruikbaar bestandsformaat, maar de resolutie voor een afdruk in MSM is toch wat laag, hoor (slechts 600 pixels breed bij 300dpi is 5cm ..)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rotsgieter

Het sporenplan was correct om te plaatsen naar hun eigen mening.
Wij liggen er ook niet van wakker dat het niet is geplaatst want zo belangrijk vinden wij het niet, het is overigens heel simpel:  beide sporen lopen helemaal rond achter de baan langs en hebben achter de achtergrond beiden 3 opstelsporen dus in totaal 6 sporen waar treinen opgesteld staan.

Mvrgr.  Hans