MSM 58

Gestart door Tom, 21 maart 2007, 20:02:14 PM

loebaske

Nog iets gelezen....

Gerrit, niemand moet jou verwijderen, je moet dat zelf doen zekers als je hier geen zin meer heb op dit forum.... het simpelste is gewoon niet meer inloggen op dit forum..

Sorry. dat ik zo cru ben, maar ik erger me dood als men niemand de kans laat om elk zijn beginsel te delen met andere [V]
Gerrit, ik kan moeilijk geloven dat je uit de wieg bent gekropen en meteen perfect aan modelbouw bent begonnen...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske

En dan de Gerolf...[:D] waar dat hij het blijft halen .... wel ik weet het niet, maar denk dat hij zijn beroep gemist heeft, had beter in de lampen industrie gezeten als ontwerper...

Hierbij beloof ik dat mijn volgende artikel NIET over lampen zal gaan [:D]
Hoewel ... er is nog wel zo iets waar ik ooit iets over wil schrijven
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

@Gerrit en al de rest

Niemand moet hier weg en gerrit zeker niet. Hij heeft zijn mening gezegd en ik de mijn, die zijn tegengesteld aan elkaar maar daarom moeten we elkaar nog niet de kop inslaan. Gerrit kom beter is af naar den MTD op een donderdag en ik betaal je een pint. Niet volgende donderdag want dan ben ik er niet maar begin april, kunnen we elkaar eindelijk eens leren kennen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Amaai, wat een reacties zeg, ja nr.58 zal nog lang in mijn geheugen blijven hangen, en dan niet alleen omdat er een fantastische baan instaat, van zoiets begin ik te dromen, knap werk hoor jongens, hier kan ik nog h??l veel uit leren, en ook onze Gerolf doet het weer h?, hij blijft maar de knapste dingen uit zijn hoed toveren, en dan ja, mijn 3 maanden werk, ja ja Rochevalien, ik ben hier in totaal 3 maanden aan bezig geweest, dat je er kritiek op hebt is je goed recht hoor, op dit stuk komen geen seinen, op dit stuk komt geen bovenleiding, nergens komt er op mijn baan bovenleiding, veel te duur, sorry Gerolf, ik zie het echt niet zitten om het zelf te maken, ok?, ik rij tijdperk V, en in dit tijdperk is er overal bovenleiding, een ICE3 zien rijden onder den draad is natuurlijk heel mooi, vindt ik zelf ook hoor, maar ik kan dat niet betalen, dan had je maar een kleinere baan moeten maken, vraag je je mss af, ja dat had ik gekund, mss als ik ooit de lotto eens win dat er alsnog bovenleiding komt, wie weet, en dan zal ik een deel van die muur terug afbreken, beloofd. [;)]
Van mij mogen ze hier mijn gehele muur afbreken, IK vindt hem mooi, IK vind dat die palen niet te schuin staan,IK vind dat die palen niet te dik zijn, Ik vind dit van mezelf een hele prestatie, dit is mijn allereerste, volledig zelfgebouwd project, en dat komt dan ook nog eens in mijn favoriete blad, wat wil je nog meer, dit is een droom van mij die nu is uitgekomen, ik had nooit gedacht dat juist mijn eerste kunst?? werkje de boekjes zou halen.
Ik heb hier veel plezier aan beleefd, en dat is voor mij het belangrijkste, als ik te werk zou moeten gaan zoals jij, nee sorry, dan ging ik sigarenbandjes verzamelen, ik heb altijd de wijze raad van Wim Ysbeer onthouden, als het er maar "echt" uitziet, en dat vindt ik nou het belangrijkste, en voor mij hoef jij het hier niet af te trappen hoor, we zijn ??n grote gezellige bende, en die verschillen af en toe al eens van mening h?.[;)]

erik de noorman

Zeg mannen zo scherp heeft Gerrit het ook niet bedoeld h?. Alleen heeft iedereen een andere kijk op modelbouwen. Voor mij mag ieder zijn lof of kritiek uiten zoals hij wil. Ik houd er mijn eigen mening
wel op na.

Erik

Frans HOOYBERGHS

Als modelbouw, en dus ook modeltreinen, een vorm van "kunst" zijn, is het aan iedere artiest om zijn kunnen om te zetten in zijn eigen werk zoals hij/zij vindt dat het moet zijn. Wie Erwin kent, weet van waar hij op zo'n korte tijd komt, met de compromissen (waar geld er slechts ??n van is) die ook hij moet sluiten, en wie dan een beetje een open blik heeft, weet direct dat een "kunstenaar" aan het werk is. En de ene vindt Rubens het einde, en de andere Picasso, ... Erwin is gewoon heel goed bezig, en verbetert zichzelf permanent. Als ik Jan Hoet was, of een andere museumcurator, kocht ik nu een werk van Erwin, want dat wordt straks onbetaalbaar! Erwin heeft "het", het talent, en daar ben ik in elk geval (positief) jaloers op! En leren doet hij vanzelf en al doende. Dus, goe bezig!
PS; De leraar psychologie zei indertijd, 10 is voor God, 9 voor de meester, 8 is het maximum dat je kan krijgen. Iedereen heeft dus recht op die 20 % NIET perfect zijn. En Erwin is op weg een meester te worden. Maar ook die zal weer NIET perfect zijn. En God, ja, die, ... Zijn wereld is ook niet echt perfect vind ik. En zijn hemel ken ik (gelukkig) nog niet.

Tom

Volgens mij is dit hier gewoon een gezonde discussie zoals die er moet zijn op een forum, ieder heeft het recht om zijn mening en visie te tonen.

@ Ervin: aan sigarenbantjes verzamelen is niets mis hoor. [;)]
Tom

Rotsgieter

Heren nogmaals mijn dank voor de mooie reacties die ik hier zie over onze M-W. Ik heb het artikel nu zelf in handen en ik moet zeggen dat ik er heel erg mee in m'n nopjes ben, heren van MSM heel hartelijk bedankt voor jullie werk PLUIM.
Kunnen jullie me misschien nog een exemplaar toesturen voor mijn clubarchief ?

mvrgr.  Hans

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rotsgieter
Kunnen jullie me misschien nog een exemplaar toesturen voor mijn clubarchief ?
Dat kan je misschien beter via pm vragen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Willems

Ik wil slechts een ding kwijt over dit draadje:
Het is een beetje zwak om commentaar op anderen te geven en indien iemand daar weer commentaar op heeft gelijk te roepen :je moet mijn profiel hier maar weghalen of het zal lang duren voor ik hier, enz, enz ,als u niet wilt wat u geschiedt doe dit dan ook bij een ander niet!
[V][|)][:(][:(!][B)][:0][:I]
Verbeter de wereld en begin bij JEZELF.
Ik geniet van nummer 58 dubbeldik.

Wim Waleboer
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

poco loco

citaat:
Geplaatst door stefanic

Gerrit astublieft!
1) We weten dat je een goede modelbouwer bent, maar moet je daarom alles afbreken dat niet 100% perfect is.

2) Velen zitten hier op het forum in de hoop iets bij te leren en  zelfs de 'groten der modelbouw' zijn niet beschaamd om hier hulp te vragen. Is het dan niet beter elkaar te helpen om samen de perfectie te kunnen benaderen, ipv de mankementjes van anderen in de verf te zeten. Of lijkt het dan een beetje teveel op schoolmeester spelen, als je mensen wil helpen om bedreven te worden in een techniek die je zelf onder de knie hebt?

Stefan




Stefan,

1) Ik vind niet dat Gerrit dat doet.
Jij bent degene die begint en doordraaft over perfectie.
Wel is Mr. Rochevalien nogal gevoelig voor 'de fout' en ze wordt, jawel, ongezouten uitgesmeerd.

2) Je verwart dit forum met MSM.
Op een comunnicatiemedium als dit forum, is iedereens al dan niet goed gelukt gepruts (excusez le mot) meer dan welkom: hier leren we van elkaar(s fouten) en van (die van) onszelf.

MAAR:
Een kwaliteitstijdschrift is een ander medium.
Mijn verwachting is dat hierin 'autoriteiten in hun vakgebied' aan het woord komen. Mensen die hun kennis en door ervaring opgedane wijsheid met anderen (de lezer) willen delen. En die, met terechte trots, hun werk op een zo goed mogelijke wijze presenteren.

Ook ik erger mij dus aan close-ups van scheve preisermensen met ijsklompen aan hun voeten.

Dat heeft niets met perfectie te maken, maar veel meer met zelfrespect en respect voor de lezer.

(Ervin, voel je aub niet aangesproken: ik vond je artikel zonder meer 'professioneel'. Maar ik ken dan ook niets van geluidsweringen [;)])

Uitstekend nummer 58!
Veel nuttige praktijk en overal duidelijke plannen (zelfs bij de Piko-ombouw). Tof!
Het, ongetwijfeld simpele, sporenplan van Messieux-Walemons ontbreekt. Nochthans was het spoorverloop van de fiddle-yard met de aansluitingen op het hoofdspoor nuttige info geweest.

groeten, luc.  



ricky56

citaat:
Geplaatst door poco loco

CiteerGeplaatst door stefanic

Ook ik erger mij dus aan close-ups van scheve preisermensen met ijsklompen aan hun voeten.




Hallo Luc,

De "ijsklompen" zijn lijm (houtlijm, precies). 't is wat gebeurt als jij te snel gaat om de foto's naar de redactie te stuuren... Mijn houtlijm was niet droog...[xx(]

Normaal heb ik dit probleem niet, als ik plaats een kleintje stukje van houtlijm (als voor dit foto) en over een uurtje de lijm is droog en dan transparent !

Maar... Ijsklompen zijn Ijsklompen... Dus ben ik perfect niet. Maar, als ik hou te zeggen (in frans, kan niet in nederlands vertalen) : "La perfection n'est pas de ce monde..." (dat betekend dat niks kan perfekt zijn in onze wereld...)

Vriendschappelijk,

Ricky.

modelbaanHO

citaat:
MAAR:
Een kwaliteitstijdschrift is een ander medium.
Mijn verwachting is dat hierin 'autoriteiten in hun vakgebied' aan het woord komen. Mensen die hun kennis en door ervaring opgedane wijsheid met anderen (de lezer) willen delen. En die, met terechte trots, hun werk op een zo goed mogelijke wijze presenteren.


Ik vind dat in een goed tijdschrift de autoriteiten zeker aan het woord moeten komen, maar er moet ook ruimte zijn voor diegenen die met veel inzet proberen mooie dingen te maken.
Wanneer alleen de perfecie wordt getoond zullen beginnende modelbouwers het gevoel kunnen krijgen: 'dat kan ik nooit'. Terwijl bij minder perfecte modelbouw zij het gevoel kunnen hebben 'dat kan ik ook', en zo zullen proberen om zelf ook iets origineels te bouwen.
Zelf probeer ik te leren uit wat wordt voorgesteld. Soms lukt dat, soms ook niet en af en toe heb ik het gevoel: dat heb ik beter gedaan. Het is dat gevoel dat mij sterkt om verder te doen en steeds opnieuw nieuwe dingen te proberen.
Proficiat aan diegenen die ook het lef hebben om hen creaties in een tijdschrift te presenteren. Doe zo voort!
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mini-bs

ach ja, als een mens er maar iets van op steekt. Ook wanneer het niet zo goed is steek je daar iets van op, nl hoe het niet moet of beter kan.
Vb ik vond de baan ook prachtig, sommige foto's zouden uit de echte wereld kunnen komen. Maar ik ga wel akkoord dat er wat teveel op de perrons te zien is. Maar daar leer ik voor mezelf uit om spaarzaam met opvallende details om te gaan. Wat niet wegneemt dat die details an sich zeer mooi gemaakt zijn, bvb de gele affiches.
Ook het schilderen van ventjes met vallejo is een goede tip en het imiteren van tl-buizen ga ik onthouden.
En voorts zijn er nieuwe boeken en autobussen enz...die me gaan ru?neren ... we weten weer waarover na te denken de komende weken. [:)]

 

janjozef

Ik beschouw mezelf als een iets gevorderde modelbouwer, dus ik kan iets moeilijkere bouwerken aan, maar toch vindt ik het meest charmante van MSM dat je als lezer je kunt vereenzelvigen met het blad. Sommigen, ook ik, zullen soms denken dat kan ik beter en anderen zullen het noch moeilijk vinden, maar buiten een aantal kritikasters, vindt iedereen het een goed blad.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem