MSM 58

Gestart door Tom, 21 maart 2007, 20:02:14 PM

Tom

Somigen hebben hem al blijkbaar vandaag al in de bus.
Mischien kunnen zei ons een al voorsmaakje geven. :I
Tom

Kedeng Kedeng

Volgens mij zijn die van de post hier ziek,
Keb hem vandaag al gehad & meestal krijg ik hem donderdag, vrijdag of maandag.

Eerst & al de baan Messieux-Walemond een prachtige reportage, ga die baan als voorbeeld gebruiken voor mijn baan.

Het superen van de Piko 71 moet ik ook is proberen (eerst nog de loc kopen)
Water maken moet ik ook is proberen op men baan (eerst nog een baan maken)

& de artikels van Gerolf & Erwin kunnen mij ook ooit van pas komen.

doomslu

Schitterend nummer, met veel 'bouwen' en dat zie ik graag.
Die baan is natuurlijk prachtig. Mooi werk, mannen !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

Geen artikel van Ricky over het schilderen van Preiser figuurtjes?
mvg
Luc

ricky56

Ja ja, mijn artikel is in het nummer 58. Maar niet met "author : Ricky" maar "Eric 'de slager' Sainte" (Eric "le Boucher" Sainte in frans)...[:D](blz 56 in TMM, maar ik weet niet welke blz in MSM)

Een mooie grap van mijn vriend Tony Cabus (en weet u dat "Cabu", in luikse Waal betekent "kop" ?[:D] (wij zeggen ook "Tiesse" voor "Kop"... en ook een "rotche cabu" (choux rouge in het frans, en rode kool in het nederlands...[:D]))

Alle?, sans rancune, Tony...

Vriendschappelijk,

Ricky.

janjozef

Tony hierop moet ge antwoorden, dat kunt ge niet laten [:)]

Jan

P.S. kan een gezappige discussie worden, en oh ja een apart topic openen zoiets als "kop tegen slager" of zo [;)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dren

Dat artikel staat op blz 56 tem 61. 6 volle bladzijden met mooie duidelijke foto's .
Achteraan staat ook nog een heel fijn artikel over het bouwen van een geluidswerende muur dat is idd iets dat ik nog nooit gezien had op een baan maar wel een heel origineel idee. Moet ik zeker onthouden voor als ik eindelijk aan mijn baan begin [:)].
Nog wel een kleine opmerking op p 13 staat een mercedes Vito van Herpa waarbij de auteur "feldjager" foutief vertaald als zijnde boswachter. Feldjager is gewoon de benaming van de Duitse militaire politie (vandaar de blauwe zwaailampen).
Maar zeker weer een nr vol leesplezier en bouwgenot.

ricky56

citaat:
Geplaatst door janjozef

Tony hierop moet ge antwoorden, dat kunt ge niet laten [:)]

Jan

P.S. kan een gezappige discussie worden, en oh ja een apart topic openen zoiets als "kop tegen slager" of zo [;)]



Oh dat klopt voor mij... [:D] Wij kunnen heel mooie discussie heben hier... en dat zal zijn "le pot de fer contre le pot de terre" (of wel Acrylverf versus Humbrol verf, als met een vriend op de franstalige forum...[:o)])

Alle? Tony, t'is je tijd nu !

Vriendschappelijk,

Ricky.

Gerolf

Het is weer een mooi nummer, met veel praktijkgerichte artikels. Hier ga ik weer heel wat uurtjes in zitten lezen [:p]
De baanbeschrijving is trouwens ook prachtig.

De opmerkingen over bouwtekeningen in vorige numers zijn niet in dovemansoren gevallen: men heeft er duidelijk meer aandacht aan besteed.

edit: Ik zou het nog vergeten: Erwin, profictiat met je mooie eerste artikel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GeM

Als voorsmaakje:
* Gebruikelijke nieuwtjes en boekbesprekingen
* Speciale reeks ketelwagentjes in schaal Z
* Messieux-Walemons (14blz, mooie foto's!)
* Modelbespreking Piko type 71
* Een gepersonalisserde versie van de Piko 71
* Modelbouwshow Goes 2007
* TL verlichting bouwen voor HO (Gerolf)
* Module 1835, deel 5: water maken
* Roco type 101
* Aanpassen en schilderen van Preisertjes (Ricky)
* Zelfbouw van een stortwagen Fd
* Bouwen van een geluidswerende muur (Ervin)
* De Cityrail Alost-Braine
* Belgische overweg bouwen

Edit: was Gerolf vergeten te vermelden [:I]. Of ben ik nog forumleden vergeten?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Tom

Ik heb hem vandaag ook onvangen en het is weer een prachtnummer. [^]
Gerolf en Erwin, proficiat met jullie artikels. [;)]
Ik had wel al verwacht dat de uitslag van de febelrail verkiezing er zou instaan, zijn ze later dit jaar?
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door GeM

ben ik nog forumleden vergeten?
Guy holbrecht, Guy Van Meroye, Peter Embrechts, ... [;)]
Het zijn misschien niet (meer) de aktiefste forumleden, maar ze hebben het toch mee groot gemaakt [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Heb zo'n 20min geleden nr 58 effe doorgebladerd( en dus nog niets ?cht gelezen behalve dan enkele ondertittels)wat mij opviel is het volgende:
1) MSM wordt  blikbaar steeds dikker en voor dezelfde prijs ,leuk.
2)de PIKO 71 komt uitgebreid aan bod,railtest + ombouwbeschrijving, op zich is daar niets mis mee maar overdrijft men nu niet een beetje? het is toch "maar" een nieuwe lok en geen wereldwonder.
3)lang artikel met veel foto's over Messieux -Walemons,z??r knappe baan -maar dat wisten we al- alleen ...de goederenafhandeling bij de goederenloods lijkt mij niet evident om maar niet te zeggen problematisch.blz 30
4)een artikel over figuurtjes schilderen ?n verbouwen,leuk ?n vernieuwend. spijtig dat er niet realistische poses of scenes mee gemaakt zijn:op blz 56 zijn 6 figuren te zien,deze zijn mooi geschilderd maar de 2 dames hebben bijkbaar problemen met zich voort te bewegen(of staat er plaatselijk tegenwind?)de NMBS bediende is een houten klaas en de dame uiterst rechts heeft geelzucht?
5)een bouwbeschrijving van een -op het eertse zicht- niet zo simpel te bouwen wagon-Het artikel ?n het eind resultaat mogen er wezen EN er staan tekeningen bij! applaus!!
6)De manager van Mol-cargo waagt zich ook aan een artikel en ook hiervoor :applaus!! dat moesten er meer doen.
Maarrr bij het bekijken van blz70 is het al meteen overduidelijk:
de muur op 1/87 staat v??l te schuin tov de echte langs de hogesnelheidslijn,de gebruikte profielen lijken ook te zwaar en de  uiteinden zijn ook niet schuin genoeg afgesneden.
Dit is een verdienstelijke modelbouw-poging maar meer ook niet.
Jammer.
Wat mij bij het bekijken van foto's van deze baan nog het meest verbaast is dat de bouwer  blijkbaar niet van plan is om ooit seinen of bovenleidingsmasten langs zijn spoorlijnen te plaatsen want daar is stomweg geen plaats voor voorzien.zie blz 71,73 bovenaan rechts.
Dit is voor mij totaal onbegrijpelijk omdat Erwin helemaal geen gebrek heeft aan plaats in zijn hobbyruimte.


Gerrit
 





n/a

De baan Messieux-Walemons is prachtig maar wat meestal ontbreekt
op een baan naar Belgisch voorbeeld is de bovenleiding.
Men ziet steeds weer dezelfde diesellocs, zoals de reeks 77 of 51
of nog 52, maar zelden een elecktrische loc.
Ook bij het artikel over het type 101 van Roco staat een mooie foto
van deze loc maar toch weer zonder bovenleiding, en dat is jammer.

glamo

erwin, mooi artikel man[:)]proficiat[;)]