Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

inbouw decoder in krokodil 3056

Gestart door joop lely, 17 maart 2007, 09:32:59 AM

joop lely

hallo forumlezers.
ik ben een beginner modelspoorder.
ik heb een 3056 krokodil loc gekocht maar daar wil ik een mfx decoder in laten bouwen of zelf doen.
wie weet welke decoder of is er iemand die hierbij mij kan helpen.
ik woon in de flevofolder (ned).
ik heb hier en daar al wat informatie ingewonnen de een zegt een ESU decoder en de ander zegt weer neem origineel marklin.
nu weet ik het dus niet meer vandaar hier mijn vraag aan jullie.

mvg joop

Break302

Hallo Voor MFX is het de 60921.

Jos

joop lely

dank je wel jos.
is het een marklin decoder of esu.

Break302

citaat:
Geplaatst door joop lely

dank je wel jos.
is het een marklin decoder of esu.


Dit is een ESU ontwikkeling voor M?rklin.
Deze set bevat de decoder en hoog vermogen motor.

Jos

Leendert

Joop,

Als je toch gaat vervangen: ik zou je adviseren om de spoel te vervangen door een permanent magneet (HAMO) en een ZIMO decoder in te bouwen. Dan krijg je werkelijk een fantastisch rijdende loc. Alternatief is een Uhlenbrock 72600 (EDIT: ja, dit moet natuurlijk de 76200 zijn...), die maakt op electronische manier van de bestaande spoel een soort gelijkstroommagneet, zodat je eveneens een lastgeregelde loc krijgt.
Nou woon ik aan het randje van de Flevopolder, dus wil je gerust helpen bij de ombouw als je dat zelf niet zo ziet zitten.

Groet,
Leendert

MARKLINRIJDER

Ik denk dat Leendert de Uhlenbrock decoder 76200 bedoeld.
Prima decoder.  Heb al 12 loks omgebouwd met deze decoder en hij rijd perfect.  Al heeft het wel even geduurd vvo ik het analoog ook in orde kreeg.  Ik heb hem zelf reeds ingebouwd in AC en DC modellen.
Hoewel er sommige dachten dat het niet kon[;)]

Groetjes,

David