Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verweer krijt

Gestart door belair, 16 maart 2007, 12:41:56 PM

belair

Welke referentie nummers heb jij voor uw verweer krijt? Rembrant en andere eventuele merken?
Zoals roestkleur, zandkleur, modder enz...
mvg
Luc

ysbeer

Begin met zwart en wit en een of twee kleuren bruin,daar mee kom je al een heel eind.
licht grijs wil ook wel eens nuttig zijn.

rembrand is een zeer goede keus.

wim

martintje

ach zoals gewoonlijk ben ik het weer met wim eens [:)], maar misschien nog een kleien aanvulling:
Let erop dat je niet het krijt neemt met de was erin.
Dit is een vettig krijtje waar je niets aan hebt.
Als je het niet zeker weet in de winkel, gewon stiekum je nagel erin zetten, als je het idee hebt dat je in een lippestift zit te kneien heb je de verkeerde.
Het moet een droog stoffig krijtje zijn, ben de naam ff kwijt.
Mvg Marty

ricky56

Hallo,

Ik gebruik de Vallejo Acrylverf.

Voor Rust, gebruik ik de "Cavalry Brown" in Model Color brand.

Voor "Dust", gebruik ik de "Flat Earth", "Sand Yellow" en "Burnt Umber" ook in Model Color Brand.

Ik zal morgen alle de Item n? geven, als ik ben nu op werk.

Vriendschappelijk,

Ricky.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ricky56

Hallo,

Ik gebruik de Vallejo Acrylverf.


Ricky.



Altijd leuk om te weten,maar het ging wel over krijt.
Maar toch,, waar koop je die verf ??
En hoe veel en hoe duur.??

wim ysbeer

ricky56

Ik verkoop de Vallejo bij Hobby 2000 in Luik. De Model Color kost 2 euros, en de Model Air 2.5 euros voor een flesje. U kan ook een "pack" verkopen, met verschillende gebruiks : Figuren (Napoleonic, WWI, WWII Allied of III Reich), Wargame, Vliegtuigen Allied of Luftwaffe, en nu ook een "vervuiling pack" speciaal voor onze hobby...

Ook beschikbaar via www.minitair.be

Vriendschappelijk,

Ricky.

belair

Ricky,
Die site is precies wel de moeite, de verweer sets van Tamiya vind ik wel iets om voor uit te kijken.
Ik heb momenteel een vijtal krijt kleuren van Rembrandt,
-mouse grey
-burnt umber
-siena natur of raw siena
-permanent red light
-zwart
Van verf heb ik model master acryl, de basis kleuren
-geel
-rood
-blauw
-groen
-wit
Voor de rest heb ik nog de Humbrol verven en Revell verven. Niet zo ideaal omdat het olieverven zijn. Acryl is veelzijdiger en leuker om te gebruiken. Je kunt al goedkope acrylsetjes kopen voor nog geen ?1.50. Daar heb ik nu al 2 huisjes mee geverft en het valt goed mee.
Voor penselen heb ik ondervonden dat de Rotmarder-Kolinsky penselen (terug te vinden op de site die Ricky op gaf) zeer goed zijn,wanneer je er zorg voor draagt natuurlijk.
Heeft er iemand ervaring met de Tamiya verweer setjes?
Luc

Gerolf

Ik heb mij een tijd geleden een set aangeschaft van "Windsor & Newton", 24 zachte pastels, in een winkel voor kunstenaarsbenodigdheden.
Niet goedkoop, maar ik denk dat ik er de rest van mijn leven mee doe.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

En Gerolf, een 30 ? 40 euro voor de set?
mvg
Luc

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair

En Gerolf, een 30 ? 40 euro voor de set?
Ik kan de prijs niet meer terugvinden, maar ik vermoed dat het zoiets was.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pabe

@ Wim Ysbeer:  Wim, dat Vallejo verfassoritment hebben ze nu ook bij Het Spoor in Haasrode (Leuven) en zeeeer uitgebreid.

@ Belair: Bij Conrad heb ik onlangs een hele set verweringspoeders gekocht...  kom ik ook wel de rest van mijn leven mee toe.

success,  Paul

belair

Ik denk eventueel te wachten tot Blankenberge of Dortmund om verdere grote aankopen te doen.

belair

Maar welk kleur van krijt voor bv zand, stof, roest, enz. eventueel referentie nummers zou zeer interessant zijn.
mvg
Luc

belair


janjozef

De nummers van krijt hangen af van het merk ik heb ook zoals gerolf een doos bij schleiper gekocht maar slaag me dood ik ken geen nummers, ik zou zelfs naar het merk moeten gaan kijken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem