welke soort verf?

Gestart door EricVW, 13 maart 2007, 18:33:10 PM

EricVW

Met acryliek verfpotjes, of hoe noemt dat nu ook weer
kun je daarmee ook wagens verven of bij werken
de Humbrol geeft nogal last op mijn ogen
Eric

ricky56

#1
Hallo,

Humbrols zijn ook van mijn atelier weg !

Ik alleen gebruik acrylverf van Vallejo (uit Spanje, Prince August in Frankrijk en ook Andrea Color in Spanje en in figuren en militaria winkels).

Ik gebruik de Model Color verf om gebouw en figuren te schilderen met brush, en ook voor patina's.

Met Airbrush gebruik ik de Model Air brand (speciaal voor Airbrush).Ik heb enkele wagen geschilderd met Vallejo Model Air, en ben nu bezig om een HLD 80 in schaal 1 te schilderen (op basis van de Duitse model van M?rklin) voor een vriend. Zij zijn zeer goed. De Model Color droog "matte", en de Model Air tussen "matte" en "satin". Voor decalen gebruik ik de "Gloss Varnish" van Vallejo Model Air, en daarna een "Flat Varnish" van dezelfde brand.

Om figuren te schilderen met Acrylverf, U zal in enkele weken een artikel van mij lezen in MSM.

Vriendschappelijk,

Ricky.

Nog scusi voor mijn slecht vlaams, maar ik probeer te verbeteren...[:I]

Gerolf

#2
citaat:
Geplaatst door ricky56
Om figuren te schilderen met Acrylverf, U zal in enkele weken een artikel van mij lezen in MSM.
Ah? Daar kijk ik alvast naar uit, Ricky!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

EricVW

#3
Ok
ik wacht op MSM  
Eric

loebaske

#4
Weeral iets waar we naar uitkijken, als MSM in de bus steekt zal het rap opgeslagen worden op de pagina met deze rubriek. [;)][;)]

GeM

#5
Vorig jaar op de expo van Ougree Ricky aan het werk gezien bij het modden en schilderen van Preisertjes. Echt een aanrader hoor, hij heeft enkele simpele maar doeltreffende technieken!
Hou hem ook eens in de mot op beurzen, zijn verweerde wagons zijn een genoegen voor het oog.
.... en altijd bereid tot een goede babbel of de nodige uitleg
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ricky56

#6
[:D][:D]

Als ik was een kleine leerlingen in acrylverf schilderen voor figuren, mijn "Master" James Welsh vraagt nooit voor geld, of iets anders. Hij altijd zegd mij :"Wanneer jij de kennis zal hebben, brengt over wat ik je heb geleerd"...

En dat is wat ik ben bezig te doen in tentoonstellingen enz. : Ik houd mijn belofte aan mijn oude leraar...

Vriendschappelijk,

Ricky.

janjozef

#7
Ik heb van model master metalizers gekocht, samen met de vernis. Deze verf kan enkel met de air-brush gespoten worden. Mijn vraag :  met maak ik mijn air-brush proper, is het gewoon met water of soms met een ander produkt?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#8
Met speciale thinner van ModelMaster of/of aansluitend met cellulose thinner.
Wel bij beide produkten een masker gebruiken. Je krijgt geen extra punten tijdens een wedstrijd omdat je metalieke longen hebt.
Trouwens een MUST bij alle spuitwerk, samen met een ventilatie kabine of zeer goede verluchting. (ook met Tamiya e.d.)
Met vriendelijke groeten
Peter

fabian

#9
ik vraag me al een tijdje af hoe en met wat kan je het beste gebouwen enz. ouder laten lijken???[:)]

janjozef

#10
Met eens zwart en beige wassen kom je al een heel eind, daarna droogborstelen om wat details naar boven te halen en uiteindelijk kan je nog met verweerpoeders werken, maar na dat laatste moet je een vernis laag leggen. Er heeft een mooie reeks over gestaan in MSM. Die moet je er echt eens op nalezen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#11
citaat:
Geplaatst door fabian

ik vraag me al een tijdje af hoe en met wat kan je het beste gebouwen enz. ouder laten lijken???[:)]

Dat is wel een h??l brede vraag. Wheathering is "een vak op zich"
Kijk naar oude gebouwen: het gaat niet alleen om sporen van vochtsijpeling, maar ook over materiaalmoeheid (scheve muren en daken, barsten, ...), overheersende windrichting, vorstschade,  mossen en andere woekerplanten-begroeiing, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

#12
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Kijk naar oude gebouwen: het gaat niet alleen om sporen van vochtsijpeling, maar ook over materiaalmoeheid (scheve muren en daken, barsten, ...), overheersende windrichting, vorstschade,  mossen en andere woekerplanten-begroeiing, ...


Dat is nu eens de nagel op de kop Gerolf, bij een goeie wandeling moet je maar eens kijken naar de huizen, maar goed kijken. De ankeringen aan de zijkanten van de gevels, de verschillende soorten stenen, verschillende dakpannen en de tijd- en weersinvloeden erop. Voorstudie van gebouwen is noodzakelijk, waar begin je anders aan als je niet weet hoe het er moet uitzien. Ongelooflijk, daar leer je wat van, maar de uitvoering op uw model is wat anders. Daar wringt het schoentje soms eens en heb je de hulp van mede forumleden nodig.
Met de bouw van mijn wegwachterswoning heb ik zo veel bijgeleerd, het begin van een lange weg naar succes in schilderen en verweren van de modelspoorbaan.
Ik ben ook volledig over gegaan naar acryl verven i.p.v. Humbrol en Revell e.d., veel gemakkelijker en vlugger droog.
mvg
Luc