Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko Hercules

Gestart door n/a, 11 maart 2007, 21:24:18 PM

n/a

Goedenavond,

Deze morgen heb ik op de beurs in Vilvoorde de diesel ER20 'Hercules' van Siemens Dispolok van het merk Piko gekocht. Ik vreesde altijd bij dit merk om een stuk 'speelgoed' zoals de oude modellen van Lima te zien. Maar ik zit er toch wel even naast. Dit model is heel wat meer dan een stuk speelgoed!

Toegegeven, naast een Roco Hercules zal hij moeten de duimen leggen. Maar als absolute troef kan Piko wel zijn prijs voorleggen: 59EURO! Bij Roco kom je met drie keer zoveel nog niet toe!

Ik heb wel de indruk dat de andere modellen (Br 189, Taurus,...) wel een hoger speelgoedgehalte hebben. Heeft er iemand onder jullie nog ervaring met Pikoloks? Ik vind de prijs/kwaliteit alvast voortreffelijk!

Groeten,
Werner

doomslu

Werner,

ik heb ??n piko-loc (CFL 4011) en ben daar zeer tevreden over. Een hele poos geleden heb ik daar op dit forum een summiere beschrijving van gepost :
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1485
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Hoi Werner, ik heb op dit moment nog geen Piko-loc, maar wel de volledige ICE3 van Piko, en die doet het subliem, nergens heb ik met dit lange treinstel problemen, niet over wisselstraten en niet in krappe bogen, voor net geen 200? heb ik hier een pracht van een treinstel, alleen de dakpartij is niet conform de werkelijkheid, maar voor de rest dik in orde, en dit is hem...


loebaske

Piko klinkt speelgoed, en zijn soms ook de beginnende oorzaak van onze hobby, want wie heeft niet ooit een beginsetje gekregen van de sint [;)][;)]
maar Piko heeft ook wat voor de gevorderde modelbouwer en in de toekomst beloofd het nog beter te worden en aan betaalbare prijzen.
Trouwens er is kans om die firma te gaan bezoeken, kijk maar eens naar het onderwerp " clubs en organisaties...."
Dus Erwin maak maar dat je vrij bent dat WE [:D][:D]

erik de noorman

Ik heb de 71 stoomloc van Piko en ben er uiterst tevreden over.  Zet daar de roco's tegenover die kunnen nog heel wat leren (zeker wat trekkracht betreft).

Erik

ERVIN

@Loebaske, ik zou wel graag willen meegaan, maar ik ken mijzelf, dan ga ik weer veel te veel euro's kwijt zijn, ik kan mij ook nooit eens inhouden , als ik in een modelbouwzaak binnenkom dan begint mijne achterkant altijd zo te kriebelen h?, en als ik dan ??n ding heb gekocht dan ben ik niet meer te stoppen, over een verslaving gesproken,pfff!!![}:)]

Maar om terug on-topic te gaan, we gaan Piko goed in het oog moeten houden, volgens mij gaan die nog hele leuke dingen uitbrengen en als dan de prijs en kwaliteit zo blijft als hij nu is dan hebben ze er in ieder geval al een nieuwe goede klant bij.[;)]

doomslu

Ik dacht dat dat een vrouwelijk probleem was, Erwin. [:o)]

(Aangezien er toch geen vrouwen meelezen mogen we dat schrijven)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Sinds we piko verdelen ben ik zelf verschoten van de kwaliteiten en  je mag ze volgens mij zeker al beginnen te vergelijken met de Roco afwerking en kwaliteit.

Je moet ze vergelijken met hun luxe modellen, de hobby is niet zo fijn afgewerkt maar toch goed.

De desiro treinstellen, de stoomloc's ze rijden allemaal om ter zachter, hebben een zeer goede verlichting, meer juist dan bij de meeste andere merken.

Kijk maar eens naar de nieuwe goederenwagen, er zijn zeer mooie bij.

En van de importeur kunnen we zeker niet klagen, een eerlijk man (Mr. Terroir).  En snelle levering.

In Neurenburg nog evenop stap geweest met de eigenaar F. Wilfer



Ja, zijn speciale brilletjes moet je erbij nemen, maar hij lacht altijd

De man leeft voor zijn bedrijf, zijn vrouw deed zelfs de afwas op de stand en bracht de drank.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loebaske

Seg Erwin....daar bij dat bezoek aan de fabriek van Piko kunde niets kopen jong, als je geld gaat opdoen dan ist aan drank en .... [:)]

Arbeco

Een vrouw die de afwas doet EN drank bij je brengt.....
Dat klinkt een beetje buitenaards....[:D][:D][:D][:D]
Sorry Tufken, kon het niet laten!!

Groetjes Lennart!
Old diesels never die...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Een vrouw die de afwas doet EN drank bij je brengt.....
Dat klinkt een beetje buitenaards....[:D][:D][:D][:D]
Ah ?
Dan ben ik gehuwd met een Alien [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

oesje, denk dat ik der ook ??n van die planeet heb Gerolf, maar swat....ben er wel tevreden over en het belangrijkste is dat ze meeleeft met onze hobby [:)] het enige is dat ze de schuld in mijn schoenen schuift [:D] dat de zoon ook al van die microbe besmet is [;)] modeltreintjes

janjozef

citaat:
Dan ben ik gehuwd met een Alien

Sorry gerolf ik geloof dat het uw vrouw is die met de alien getrouwd is [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
Dan ben ik gehuwd met een Alien

Sorry gerolf ik geloof dat het uw vrouw is die met de alien getrouwd is [:D]

[:D] [:D] [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef

citaat:
Dan ben ik gehuwd met een Alien

Sorry gerolf ik geloof dat het uw vrouw is die met de alien getrouwd is [:D]

Da's natuurljk ook een mogelijkheid. Het hangt er maar vanaf vanop welke planeet je kijkt, h? [:D] [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw