Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Peter, 09 maart 2007, 11:18:36 AM

loebaske

Soms kan ik me toch dood ergeren aan eenitem, men begint over "prijzen" van onze hobby (treintjes) en men zit hier al te sakkeren over spotten en foto toestellen, AUB hou het bij de item en begin niet over wat anders te severen [:(!][:(!]

Bij deze gaat ik volledig akkoord met de reactie van Erwin, ??n ding dat ik niet doe is meelopen in de rij, om het anders te zeggen, het mag nog een model zijn die ik graag op men baan wil hebben, als het te duur is omdat het een beperkte oplage of wat weet ik veel, dan laat ik het gewoon links liggen, want op de eerste plaats komt men baan, die ik zo natuurgetrouw wil afwerken( en niet met kattekorrels of want anders om te besparen) en dat de treinen zoveel mogelijk kunnen rijden op natuurlijke wijze, dat er leven op de baan is, en daar wil ik ook in investeren, want zoals Erwin al aanhaalde, ze moeten rijden en rijden[:)] er moet leven in de modelbaan zijn.[:p]

loebaske

[:(!][:(!]Wil je AUB een nieuw onderwerp beginnen over jullie speelgoedje (camera of fototoestel)[:(!][:(!]

Havoc

H? Loebaske, let op je bloeddruk man. Vermits die toestellen veel voor de hobby gebruikt worden en de kosten ook oplopen is het niet zo ver naast de kwestie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ik moet je twee keer gelijk geven, loebaske. We hadden beter een ander draadje gestart over fototoestellen (die zijn ook wel belangrijk in onze hobby).
En wat je zegt over de prijzen -zo zijn we terug op het goede spoor- daar ben ik ook van 't zelfde gedacht : beperkte oplages en zo, daar doe ik niet aan mee. Maar als iets echt mooi is, dan kan ik er wel iets meer aan geven. Zo'n Jocadis-stelletje bvb, tja, daar zullen we niet aan kunnen weerstaan denk ik. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Sorry maar prijzen zijn inderdaad persoonsgebonden. Gelukkig voor mij behoor ik tot de klasse die iets meer kan, En ook ik zal bij Jocadis 355? achterlaten, binnen enkele maanden, als hij uit is. Maar ik begrijp goed dat niet iedereen dat kan, daarom ergeren topics als laatste aanwinsten mij zo, velen ,ook hier op het forum, worden daarmee nog eens met hun neus op de feiten gedrukt, een ander kan en hij niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Greg

Prachtige foto 13erke. Lijkt me een zeer degelijk speeltje[:D]
Waarschijnlijk ook vrij kostelijk[:D][:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

13erke

citaat:
Prachtige foto 13erke. Lijkt me een zeer degelijk speeltje
Waarschijnlijk ook vrij kostelijk


hoe kan je het raden, maar het is een compromis tussen mijn vader (die houdt ook van dat soort speelgoed) en mezelf. Na de goede resultaten in het eerste jaar van de studies kon er wel een percentje af, maar het blijft veel hoor!
Trouwens, ik kan het zeker aanraden, een top van een machien![:D]

loebaske

t'is nie mogelijk [:(!] mijn bloeddruk begint weeral te stijgen[V] nog maar 2 nieuwsblokken en ze zijn weeral aan het sakkeren over dat fotospeel goedje [V][V][V]

janjozef

rustig jongen rustig, ondertussen moet ge al weten dat er velen hier niet goed kunnen lezen, wacht ik zal een topic over fototoestellen openen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

Ik zie dat ge het zelf al gedaan hebt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Ik had dit draadje eigenlijk opgestart om te laten zien dat er in onze hobby niet enkel verschil in grootte (schalen) maar ook een ruime prijs-spreiding is. Van Piko Hobby-line (H0) naar Fine-scale (I) is er een enorm verschil (55 euro naar 12.000 euro) In feite zou je kunnen zeggen: er is voor elk wat wils. Dat prijsverschil heeft ook niet altijd te maken met kwaliteits verschil. Er zijn dure handarbeids-modellen die minder goed rijden dan een doorsnee model (nee, ik noem geen merken)
Het aantal loks (goedkope en/of dure) welke iemand heeft, is ook geen waardemeter, en heeft zeker niets met tevredenheid of jalousie te maken. Ik heb al prachtige baantjes gezien van mensen die slechts een paar doorsnee loks hebben, en een afschuwelijk gedrocht van iemand met over de 100 loks (dure en doorsnee)
Ieder doet wat hij wil en kan, en dat is tenslotte toch het doel van onze hobby: ONTSPANNEN !!!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

ik denk dat er weinig mensen zijn die daar iets tegen in kunnen brengen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Frank_N

Groet van Frank