Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wie heeft er een IB-Switch in gebruik.

Gestart door cbx, 06 maart 2007, 19:28:09 PM

cbx

Ik heb een Uhlenbrock IB-Switch in gebruik genomen. Hierbij kun je bijvoorbeeld adres 1244 invoeren waarbij de volgende toetsen ingedrukt moeten worden:
1 in de bovenste
2 in de tweede rij
4 in de derde rij
4 in de vierde rij.
Dat gaat goed tot en met wissel 9 om vervolgens maar wat wissels aan te gaan sturen:0
Vraag is of er in het Twin-Center ook eerst wat veranderd moet worden?

INFO

Wisselnummers en formaat moeten eerst in het Twin-Center bekend zijn, wil je ze op de baan kunnen besturen.
Dus als het Twin-Center niet weet dat adres 12 een wissel is zal hij niets doen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Wisselnummers en formaat moeten eerst in het Twin-Center bekend zijn, wil je ze op de baan kunnen besturen.
Dus als het Twin-Center niet weet dat adres 12 een wissel is zal hij niets doen.




Weet u ook HOE ik dat in een TC in-moet brengen?

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx


cbx

Weet iemand of je ook TWEE I.B. aan kunt sluiten zodat je m??r als 40 wissels kunt bedienen. (Zonder P.C.)

INFO

Cbx, ik snap deze vraag niet. Je hebt een Twin-Center (TC), waarom wil je nu ineens twee Intelliboxen (IB) aan elkaar aansluiten??

Je kunt met het twin-Center alleen zonder PC 2048 wissels bedienen in het DCC format en de nodig in het FMZ format. Is dat niet genoeg?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Cbx, ik snap deze vraag niet. Je hebt een Twin-Center (TC), waarom wil je nu ineens twee Intelliboxen (IB) aan elkaar aansluiten??

Je kunt met het twin-Center alleen zonder PC 2048 wissels bedienen in het DCC format en de nodig in het FMZ format. Is dat niet genoeg?




Inderdaad heb ik een TC en een Uhlenbrock I.B.Switch type 65800 waarmede je 40 wissels kunt bedienen. Het is natuurlijk geen doen om dit via het TC te doen dat werkt niet omdat je g??n overzicht hebt. Met een IB Switch heb je groene en rode ledjes waarbij je kunt zien welke wissel open of dicht staat. Alleen heb ik m??r dan 40 wissels te bedienen dus mijn huidige IB is vol bezet, vandaar mijn vraag is een tweede IB Switch type 65800 ook aan te sluiten en te bedienen.

INFO

Ik ben bang dat je de IB-SWitch bedoeld, en niet de IB, dus niet de Intellibox zelf, wel even de juiste benamingen gebruiken. Dan praten we niet langs elkaar heen, en blijft het voor iedereen duidelijk.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik ben bang dat je de IB-SWitch bedoeld, en niet de IB, dus niet de Intellibox zelf, wel even de juiste benamingen gebruiken. Dan praten we niet langs elkaar heen, en blijft het voor iedereen duidelijk.





Klopt heb even de tekst aangepast.

INFO

CBX

Eb gaat het er nu om, om de stand van een enkele wissel weer te geven? Als dat het geval is dan zijn er andere en goedkopere oplossingen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX

Eb gaat het er nu om, om de stand van een enkele wissel weer te geven? Als dat het geval is dan zijn er andere en goedkopere oplossingen.




Neen.
Te bedienen en de stand te kunnen zien alsmede voor het instellen van wisselstraten.
Maar inmiddels heb ik gebeld met de Fleischmann importeur in Nederland, en het is mogelijk om meerdere IB Switsch aan te sluiten
dus mijn vraag is beantwoordt.