Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelbouw winkels

Gestart door Rudy, 06 maart 2007, 12:55:09 PM

Ludwig

Ik schijn toch niet de enige te zijn die overtuigd is van die persoon zijn beroepsmoeheid.[:D]
En toch blijf ik het spijtig vinden.
De winkel is zeker niet slecht gelegen en tenslotte heb ik er voor duizenden euro's aan materiaal gekocht al was het inderdaad in de tijd toen de ouders de winkel nog deden .
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tufken

@ Ludwig,

Roco heeft die 2024 en 2025 gemaakt van half october 2006 tot 24 december 2006, vanaf dan waren ze allemaal uitverkocht en is hij niet meer verkrijgbaar.

Alleen de DC 's worden nog geleverd door Roco momenteel, dus snel voor je er geen meer vindt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Ludwig

Tufken, is het mogelijk onder de d.c versie een sleper te monteren ??
Mij is namelijk verteld dat de vorm van de onderkant bij de 2024 en 2025 dat niet toelaat .
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Ludwig

citaat:
Geplaatst door cota

Tufken, is het mogelijk onder de d.c versie een sleper te monteren ??
Mij is namelijk verteld dat de vorm van de onderkant bij de 2024 en 2025 dat niet toelaat .
Groeten
Ludwig


Zijn en soms mensen die de onderkant van hun Roco loc 2024/25 eens willen bekijken om te zien of de ombouwing naar 3 rail mogelijk is.
Bijvoorbaat dank
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tufken

We hebben hier alleen nog het DC model staan, bij de andere Roco loc's zit er een ander draaistel op het draaistel waar de sleper zit.  Dit is zeker  1/2 ?cm dieper.

Dat van het DC model bij de 2024/25 is ook niet met die uitsparing, dit zal alleen gaan als je er een AC draaistel onder steekt
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Rikkie

Hallo,
ben deze nammiddag eens naar Ronse geweest naar MC Ronse. M'n eerste indruk was goed. Ze hebben zowel materiaal voor boten, RC modellen, vliegtuigen maar ook voor modeltreinen. Ik hoor en zie eigenlijk weinig over deze winkel. Zijn er nog anderen die iets weten over deze winkel qua bestellingen, leveringen, service,..?
Ik dacht dat ze nog niet lang bezig zijn en dat ze toch iets willen doen voor hun clienteel!
En wat de verkoopprijzen betreft heb ik (nog) geen idee. Ik ben dan ook nog maar pas een herbeginnende N-spoorder.
Rikkie


ysbeer

Vorige week is een duitse BR82 van PIKO bij mij van de tafel gereden.
Schade aan het drijfwerk waar enkele stangen waren gebroken.
Navraag bij enkele winkels over reserve onderdelen gaf mij zo weinig hoop dat ik meende de lok wel te kunnen weg gooien.
Echter wat blijkt (zelf gevonden geen enkele winkel sprak hier over)
PIKO heeft een perfecte internet site voor het bestellen van onderdelen,je zoekt het type,en dan het onderdeel,en dan is bestellen een zeer simpele zaak.
Onderdelen kosten uiteraard wel wat,maar met maar 4.30 verzend valt het toch nog mee.
Niet eerst betalen ,nee op rekening.
Aan zo een servic kan roco en zelfs fleischman nog een voorbeeld nemen
De service van roco is zelfs uitgesproken slecht .
Het kan zijn dat hier de oorzaak ligt bij de winkels,die moeten bestellen .
Maar voor mij PIKO uitstekend gedaan.[^][^][^]

wim ysbeer

modelbaanHO

Dag Wim,

Dat de service van Roco nu slecht is kan misschien zijn, maar ooit is het anders geweest. Ik heb hetzelfde voorgehad met een BR43/44 op een tentoonstelling. Op een onbewaakt moment reed ik te ver op een niet volledig afgewerkte module en daar ging hij dan, 1 meter naar beneden. Het chassis van de lok volledig in gruzelementen en verschillende kleine onderdelen afgebroken.
Ik heb een briefje naar Roco geschreven (e-mail bestond toen nog niet)en heb mooi alle onderdelen toegezonden gekregen. Ik ben er niet meer zeker van, maar ik geloof dat ik zelfs niet voor heb moeten betalen.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het 20 jaar geleden is gebeurd op een tentoonstelling van MTD. Op de startavond van die tentoonstelling is de Herald of Free Enterprise gekapseisd voor de kust Zeebrugge. Misschien was dat een voorteken voor het ongeval met mijn Roco.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ysbeer

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Dag Wim,

Dat de service van Roco nu slecht is kan misschien zijn waar zijn.




Wat jij schrijft is inderdad waar,pakweg vijf jaar geleden was de onderdelen sevice van roco nog perfect.
Bij roco zelf was, als je een niet te duur onderdeel nodig had,dit meestal gratis.
Een vriendelijk en soms wat zielig briefje in steenkool duits deed wonderen.
De Ned.importeur was ook niet slecht maar vroeg voor alles geld.
Nu is het zo dat alleen via duitse winkels (als men klant is)nog iets te bekomen is,echter tegen prijzen (je wil ze niet weten).
Nee roco zo gaat je naam naar de kl.....n

wim ysbeer



Brunel

Via goede winkels - winkels die de onderdelenservice serieus nemen - gaat dat prima. Dergelijke winkels worden door Roco nog altijd goed en snel bediend. In Nederland moet je daarvoor bijvoorbeeld in Rotterdam (M&B), Rijswijk (De Wapstad) of Utrecht (Kuijper's) zijn. Misschien ook wel elders, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het zou wel kunnen dat Roco geen zin meer heeft om zich erg in te spannen voor winkeliers die de onderdelen zelf ook maar lastig vinden.

Piko loopt inderdaad prima via de website. Voor Fleischmann is er ook een goede site.
//www.hobbyparts.nl

Dat het geld moet kosten vind ik niet raar. Juist Roco heeft ervaren dat de gratis service niet altijd werd gebruikt waarvoor die was bedoeld.