Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbouw winkels

Gestart door Rudy, 06 maart 2007, 12:55:09 PM

Treinist

Misschien is dit niet wat je zoekt maar ik zeg het toch maar even;
//www.ebay.be, //www.yezz.be,//www.marktplaats.nl. Met een beetje ervaring en geduld heb je daar heel veel voor redelijk weing geld.
Ik ben dan wel een M-spoorder maar heb mij daar voor 35 euro een enorme partij aangeschaft.[:D]

tonycabus

M-sporen.........mja.........
Pas in hemelsnaam op met kopen zonder te zien! Er zijn er zo al genoeg gen..... (omen).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

treinliefde

Zoveel prijsverschil zit er toch niet altijd op.

Vb. Ecos centrale 460,00 ?
       in Belgi? 465,00 ?  

Mijn Roco loc's heb ik hier aan dezelfde prijs of zelfs minder.

Maar ja, als er in Belgi? geen shops meer overblijven daar lig ik niet van wakker, met de koerierdiensten is het hier op  dagen van waar je wil.

Treinist

@ Tony;

Het is inderdaad mogelijk om een verkeerde koop te doen. Maar ik handel en verhandel al heel wat jaartjes via Ebay en Marktplaats en het is mij eigenlijk pas 1 keer gebeurt dat ik iets kocht wat niet was zoals begrepen. Maar dat was dan ook een beginnersfout.[:(] Veel te happig en alles op alles zetten om het item, een helm, maar te krijgen.
Vaak is aan de feedback van mensen wel te zien of ze betrouwbaar zijn of niet.
En op marktplaats is vaak de mogelijkheid om telefonisch contact met de verkoper op te nemen.
Het geeft dus wel enige bescherming.
Maar toch bedankt voor de waarschuwing.[:D]

Ludwig

Na de zoveelste ontgoocheling heb ik zelf een paar modelspoorverdelers op de proef gesteld.
Ik heb namelijk bij een 10 tal winkels de vraag gesteld of ik een vervangonderdeel voor Marklin bij hun kon bestellen .
Van de 10 winkels waar ik een mail heb naar gestuurd kreeg ik na 2 dagen 6 reacties .
Heb toen bij alles 6 het kleinood besteld en afgewacht wie mij als eerste zou leveren .
Wat blijkt nu, na ongeveer 1 maand is het onderdeel geleverd door 1 winkel en van alle andere heb ik tot hiertoe niets meer gehoord.
We zijn nu 2 maand verder en ik heb mijn conclusie getrokken.
Het spijtige vind ik dat de winkels die mij als klant kennen niet hebben geleverd en iemand waar ik nog nooit heb gekocht mij wel wou helpen .
Dus vanaf nu koop ik bij iemand anders,hij is misschien wel wat duurder maar hij speelt tenminste niet met mijn kl....te[:(!]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Moet dat nu steeds in het buitenland zijn? Steun liever de lokale handel, dan ben je ook zeker van snellere service en kunnen de prijzen aanvaardbaar blijven. Zoniet gaan ze allemaal de fles op!



Tony,
Jij hebt volledig gelijk , en ik heb ook lang zitten twijfelen of ik zou reageren.Maar ik vind dat het mag gezegd worden.

Heb enkele tijd geleden aan verschillende winkels zowel in binnen als buitenland een offerte gevraagd.
Dit voor een redelijk grote bestelling.
Resultaat de goedkoopste Belgische winkel was nog,er waren er zelfs die nooit hebben geantwoord, bijna ? 300.00 duurder dan de buitenlandse winkel.

Een ander voorbeeld is van een vriend hobbyist die zich VIJF identieke locs aanschaft , dit voor een bedrag van +/- 75.000 oude Bef. Toen hij vroeg of er een korting kon verkregen worden,kreeg hij het laconiek antwoord dat dit niet mogelijk was.
De uitleg die hij hiervoor kreeg tartte elke verbeelding.

20 jaar geleden als er van internet geen sprake was, kon dit allemaal.
We wisten niet beter.Maar er zijn sommige winkeliers die eens goed moeten begrijpen dat dit NU niet meer kan.
En het zijn deze die het eerst aan de alarmbel hangen, dat het zo slecht gaat met de verkoop.

Ik zou zeggen steek eerst eens de hand in eigen boezem, en ik weet waarover ik spreek.

Yves

treinliefde

Als er in Belgi? 5-6 winkels zijn is dat genoeg voor deze markt, op lange termijn gaan we toch die richting uit.

Die dure moeten er uit want op 2 dagen heb ik hier een bestelling thuis uit de USA of Japan, al zelf ondervonden.

Wacht als de Chinezen hier gaan beginnen leveren. Die zijn tevreden met een halve Euro winst per stuk.

Je kan het reeds zien beginnen bij sommige andere artikelen.

En de regering in Belgi? wil dan nog de BTW tarieven optrekken (goe zot).

Alle bedrijven verhuizen nu al, vorige week Ebay naar Luxemburg, daar is de BTW maar 15 % en binnen enkele jaren hier 25%

Ik zou eens willen zien hoeveel tientallen miljoenen Euro's ze nu weeral kwijt zijn alleen al door de 21% op de omzet van Ebay (en dit is maar 1)

Peter

Waarom dacht je dat LSM nu in Luxemburg zit? Nee, niet enkel voor het landschap. Als ik hier in Antwerpen naar de modelbouw-winkels kijk is het toch bedroevend. Verschooten,zeeeeer duur en een verkoper die enkel weet dat een lok in een doosje met een nummer zit. Ballien, rommelig, duur, en vriendelijkheid is soms ver te zoeken. Voorts in Beveren "Tufken" goed voor loks en een paar wagens, Ja wel goedkoop.
Samengevat als ik hier in Belgie naar winkels moet gaan die er echt van op de hoogte zijn, kost me dat een hoop aan benzine, want de ene (Jocadis) verkoopt die merken, de andere (Van Biervliet heeft er een paar andere, maar geen van beiden hebben echt een ruim assortiment van de kleinere merken.Daarom ga ik naar Aachen. Bijna alle merken, zeer goed en ruim onderdelen assortiment(van de meeste merken) en meestal een zeer goede prijs, en een zeer goede kennis van de produkten. Technische uitleg is geen enkel probleem. De andere redenen heb ik hier op het forum al eens in een ander draadje vermeld. Dus waarom zou ik niet naar daar gaan.
Voor degene die echt goedkoop willen kopen, koop dan in de Net-winkels (nee niet e-bay) Meestal zeer goedkoop , maar geen vragen stellen, want dat zijn enkel doosjes verkopers
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Peter, je vergeet Collectorsbank in Wilrijk wat de Antwerpse winkels betreft. Die is wel redelijk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Inderdaad Gerolf, die was ik vergeten. Zeer vriendelijk, redelijke prijs maar beperkt assortiment.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

Met Nieuwjaar heb ik een loc gekregen voor mijn verjaardag van mijn vrouwtje.
Spijtig genoeg had ik deze al in mijn verzameling.
Niets aan de hand effe naar de winkel om deze om te ruilen voor een 1330 van LSM.
Wat ik toen van die verkoper te horen kreeg was het volgende.
Mijnheer de 13 van LSM bestaat niet in 3 rail digi.
Ik met ingehouden lach en de 20 Roco, heb je die soms binnen dan?
Neen mijnheer die wordt niet geproduceerd in 3 rail...en toen kon ik echt mijn lach niet meer inhouden.[:D]
Het is toch niet zo dat je iets niet in huis hebt het bestaan ervan moet gaan ontkennen.
En dan moet je zo'n mensen eens horen klagen hoe slecht het wel gaat in de branche.
Als je dan weet dat die handelaar van papa de zaak heeft overgenomen en dan op zo'n manier die zaak naar de kl..te helpt!!!!
Dan vind ik dat erg..heel erg zelfs.
Groeten
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

n/a

citaat:
Geplaatst door cota



Als je dan weet dat die handelaar van papa de zaak heeft overgenomen en dan op zo'n manier die zaak naar de kl..te helpt!!!!

Dan vind ik dat erg..heel erg zelfs.
Groeten
LUDWIG




Als het over die zaak gaat in de rand van A'pen , dan is het gekregen en niet overgenomen.
Dat maakt alles nog zieliger.

Spoorse

treinliefde

Hallo Cota,

Was het weer B...i?.  in  ......h.o.

Die houdt niet van 3-rail (M?rklin) of wist je dat niet?? [:D][:D]

Peter

De winkel waarvan hier sprake (ingewijden en "anciens" weten welke) was vroeger een prachtwinkel. De vader en de moeder van de huidige winkelier waren z??r vriendelijke mensen, die niet om een babbeltje verlegen waren. Dikwijls werd er veel gebabbeld en weinig gekocht, maar je kocht altijd wel iets, al was het dan een kleinigheid. Je zegt, hij is anti M?rklin, maar dat klopt niet.Hij is anti M?rklin, anti Roco-line, anti Viessmann-bovenleiding enz. Waar is hij eigenlijk voor.
Zonde, zonde dat zo'n mooie en goede winkel naar de verd... gaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Je heb zo van die winkels waarvan je jezelf afvraagt of die eigenlijk wel een winkel willen openhouden. Ik ken er zo ook enkele die niks met treinen te maken hebben. Eigenlijk wil je daar niet gaan, maar soms kan je niet anders. En toch blijven die bestaan. Zielig...
Met vakantie voor onbepaalde duur.