Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelbouw winkels

Gestart door Rudy, 06 maart 2007, 12:55:09 PM

Rudy

Weet iemand hier of er goede modelbouw winkels zijn in Duitsland en Luxemburg?
Daar ik voor 100den meeters spoor nodig heb, zou ik dat graag in een aangenamer klimaat willen aanschaffen.;)

Indien mogelijk ook een e-mailadres of website erbij, zodat ik al kan horen of ze het type spoor en hoeveelheid binnen hebben.

thx!:D

tonycabus

Moet dat nu steeds in het buitenland zijn? Steun liever de lokale handel, dan ben je ook zeker van snellere service en kunnen de prijzen aanvaardbaar blijven. Zoniet gaan ze allemaal de fles op!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

belair

Juist, moet zeggen ik heb onlangs 2 redelijke aankopen gedaan bij een lokale verkoper en heb een ongelooflijke korting gekregen en je kan er altijd terecht voor hulp en technische uitleg, zelfs voor een vriendelijke babbel. Als je zijn adres wil mail me dan maar.
mvg
Luc

Peter

Persoonlijk vind ik H?nerbein in Aachen (Dtsl) een heel goede winkel, met een zeer uitgebreide keuze (praktisch alle merken)
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

ze hebben daar wel veel keuze maar hier in belgie zijn er winkels met minder keuze maar wel veel goedkoper
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Blijkbaar heb jij dan een andere prijslijst, dan degene die ik heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Hallo
Ik stuur een mail.

wim ysbeer

treindumping

Ik krijg tegenwoordig ook betere prijzen hier van mijn winkelier dan in het buitenland, waarom zou ik dan op een ander gaan.

Als de prijs gelijk is aan de grotere Duitse winkels en zelfs lager voor sommige modellen waarom zou ik dan in Duitsland gaan kopen.
En dan hier gaan met de problemen en reparaties, ze zullen ons zien komen.

Rudy

@ treindumping
Naar welke winkel ga jij dan?

krispy

hoi rudy ,

Stel een lijst op van wat en hoeveel je wilt en mail deze door naar verschillende winkels met de vraag voor een prijsofferte , als de hoeveelheden echt groot zijn zullen deze wel een fikse korting geven
daarna  beslis je bij wie je koopt en weet je vooraf wat het gaat kosten .
( heb indertijd ook zo mijn flex-rails van roco gekocht( was ongeveer 150 stuks )en met die vette korting was het zeker niet rendabel om naar het buitenland te rijden )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

dancer

peter, ik heb hunerbein gemaild betreffende info voor een Liliput RBDE 560, en die prijs was afgrijselijk hoog....(170 euros, gelijkstroom..bij conrad.de is de prijs maar 100 euros)
Wel zouden ze veel keus hebben...

MARKLINRIJDER

Ikzelf heb net wat railmateriaal aangekocht voor de club (De Geit)  Ik heb enkel mails verstuurd in Belgie en Duitsland.  Ik moet jammer genoeg meldden dat sommige winkeliers nog niet de moeite namen voor een offerte te maken.  Het ging toch om een grote bestelling van ong. 2200? aan rails.  Uiteindelijk is het ardenner-center aan de grens van Belgie-Duitsland geworden die er kop en schouders uit stak, zelfs ten opzichte van Duitse shops.  Je kan ze zelfs afhalen of ze worden geleverd via DHL.  Prima service en in minder dan een week geleverd.  Al zou het nu wel wat langer kunnen duren.  Aangezien we waarschijnlijk de ganse stock van de shop hebben opgekocht.[:D]

Het loont de moeite om eerst verschillende shops het ten opzichte van elkaar te laten uitspelen.

Groetjes,

David

EricVW

Kun je het adres en de webside van ardenner center
even mededelen
Eric

Havoc

citaat:
Steun liever de lokale handel, dan ben je ook zeker van snellere service


Snelle service in Belgi?? Eerder dit: http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=356210383&size=o
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Eric VW

Kun je het adres en de webside van ardenner center
even mededelen
Eric


www.euro-tecnica.net

Ik heb er ooit een 194.5 van roco gekocht, mooie prijs in vergelijk met sommige in Belgi? en zeer veel keuze in hun winkel