Digitaal DCC

Gestart door tonycabus, 27 januari 2005, 09:42:53 AM

svvander

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Toekomst is dat alle treinen digitaal gaan rijden.
Maar ik heb meer dan 100 loks.
EEN gold decoder van lenz kost 25 Euro,en ik wil toch ook nog wel blijven eten.[:p]

wim ysbeer




Maar misschien dat je korting krijgt als je er 100 tegelijk koopt! [:D]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Een tiental locs met Selectrix decoders (vnl M?tt)
Aansturing via Koploper, Intellibox en PC
Wisseldecoders M?rklin en DCC (Lenz, Viesmann en LDT)
S88 terugmeldingen (LDT en Viessmann)
Stroomdetectie zelfbouw.

Koen

Verscheidene locs zijn standaard uitgerust met locsound (ESU) en er werden al vele locs omgebouwd met Viessmann decoders. Verder maak ik gebruik van de Intellibox en Viessmann decoders voor allerlei toepassingen(nog in opbouw). De wisseldecoders zijn zelfbouw.

Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

7 locs uitgerust met locsound,2 locs met de origenele Fleischmann decoders,4 locs met een Lenz decoder,mijn baan word gestuurd door het Fleischmann Twin-Center en Twin-Control + 4 Fleischmann boosters,wissels worden gestuurd met Viessmann decoders.

DelticPower

Ben nog volop aan het timmeren en rails leggen. Om te experimenteren met DCC heb ik een startset van Roco met Locmaus. Dus een digitale lok. Ook is er een dieselstel door mij voorzien van een sounddecoder. De rest van mijn verzameling (een kleine 60 lok's en treinstellen) is van diverse H0 2-rail fabrikanten. Een intellibox wacht op zijn aansluiting, en er staat een oude computer klaar met koploper. Als de zaak rijvaardig is wil ik nog meer decoders inbouwen, voor zover de financiele mogelijkheden het toelaten. Nog werk genoeg dus. Ik kan nog jaren vooruit. Nog niet te praten over de aankleding van de baan. Als ik hier de foto's zie van de anderen, krijg ik er steeds meer zin erin, maar bezig zijnde zakt soms de moed in mijn schoenen.( Het zit wel eens mee, en het zit wel eens tegen).[:D][:(][:D]
Groeten Jan.

n/a

ben ook nog volop aan het opbouwen. Baan ligt maar decoders ( wissels - lichtseinen en terugmeldingen) moeten nog ingebouwd worden.
Ongeveer een 40 tal locs voorzien met decoders. Lenz,Uhlenbrock,Viessman, Zimo en fleischmann.
Van deze zijn er nog ongeveer 30 tegaan voor ombouw.
Unit is een lenz LZV100 en en versterker LV102.
Voor de PC gebruik ik Windigital versie 2006. Verbinding tussen beide is met USB, en locs rijden zeer regelmatig.

Mijn menig ivm digitaal voor N is zeer positief

Groeten
Ronny

n/a

2 x een oude PC, met MRDirect en Koploper. Veel oude dcc decoders van MRC, twee van Lenz en eentje van Digitrax.

Zelfbouw Motorola type wissel en sein decoders, als ook zelfbouw S88 eenheden.

MRC 8 Ampere booster.

Er rijdt nog geen trein, maar als het zover is.[:)]

Erwin P.

n/a

Ik gebruik decoders van Uhlenbrock (die je kunt programmeren via een PC met het programma MRDIRECT) en Marklin.
De besturing doe ik met de Delta 4 van Marklin, dan heb je vier handregelaars. Zeker omdat mijn kinderen ook frequent rangeren en rijden zijn dit hele goede eenvoudige en robuuste regelaars.
Wissels gaan nog met de hand, maar binnenkort electrisch via de ouderwetse methode.

Groeten
Bert

n/a

Fleischmann Twin-Center. Het zal waarschijnlijk alleen bij digitaal sturen blijven. Wissels zet ik liever om met ??n druk op de juiste knop.

Johnnytrein

Hopelijk vergis je, je dan niet van knop. [:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Greg

Marklin vroeger Control untit (6021) wegens defect voorlopig vervangen door Mobil Station van marklin en heel binnekort wrs CS marklin.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

poco loco

Uhlenbrock/Fleishmann
en Locsound waar het kan.
Nog maar in opstartfase [^][^].

knibbelknabbel

Alle locs hebben Lenz decoders. Wisseldecoders van LDT (zelf ineen te solderen). Seindecoders van Brelec. Besturing wordt gedaan door de Intellibox. De baan is onderverdeeld in 2 kringen. Er zit dus een booster van 3A bij van LDT (ook zelf ineen gesoldeerd). Bezetmelders zijn eigen fabrikaat (uittekenen schema, etsen op printplaat, gaten boren, solderen) en worden op de S88-bus gehangen via een Viessman-decoder.

De bedoeling van de baan is dat de reiswegen, en dus ook de opeenvolging van de seinen enzo door de computer worden bestuurd (interface op de intellibox) via het programma Railroad & Co. Rijden moet je zelf nog doen. Dit gebeurt via de 2 regelaars op de IB, en via een aangesloten FRED-regelaar, die op verschillende punten rondom de baan kan worden ingeplugd... Als er iemand "door ne rode rijdt", gaan de seinen die dat baangedeelte dekken automatisch terug dicht vallen. Maar ?cht stoppen kan je enkel door de noodstop in te drukken...

Frank_N

citaat:
Ysbeer: Toekomst is dat alle treinen digitaal gaan rijden.
Maar ik heb meer dan 100 loks. .........en ik wil toch ook nog wel blijven eten.....


Waarschijnlijk ten overvloedde, Wim: Heb je al eens naar DINAMO gekeken? Analoog en DCC door elkaar, en tegelijk![;)]
Groet van Frank.
Groet van Frank

amest

nu ook net gestart

roco multimaus eb 1 decoder van uhlenbrock en eentje die al in de loc stak van fleischman.

Verder voorlopig alles analoog, alhoewel er verder natuurlijk nog niet veel is
groeten,

Arvid