Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Digitaal DCC

Gestart door tonycabus, 27 januari 2005, 09:42:53 AM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Er moet iemand de eerste zijn... Momenteel Roco en ESU

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

quf

Roco, Fleischmann
Lenz met lenz decoders en Esu sounddecoders

Frank

n/a

Ik heb zowel tweerail- als drierail materiaal - Intellibox, 6021 centrale en sinds kort ook een Mobile Station.

Veel te leuk om 'van alle markten thuis te zijn'.

Peter

D_Loc

In de locomotieven zonder NEM stekker bouw ik de meest eenvoudige Lenz decoder in (LE1000A). Dit is een decoder zonder cruisecontrol en geen lichtwissel. Bij de meeste lokomotieven heb ik aan ??n kant immitatie koppeling dus is de lichtwissel wat mij betreft niet nodig. In de lokomotieven met NEM-stekker zitten Roco's die afkomstig zijn uit de lokomotieven van de startsets. Binnenkort hoop ik ook nog een 55'er met loksound 3 decoder uit te rusten zoals elders op het forum te lezen is (volgens Tony moet deze het motor geluid kunnen overstemmen[;)]), waarschijnlijk wordt dit de Trix 205 die heeft immers een NEM-stekker aanlsuiting.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

n/a

Marklin 6027 pre histories DCC van Marklin
Lenz Digital Plus Set 100 Interface LI100 en een LI101F

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


dieseltje

Ben bezig (lees: begonnen) mijn baan te bouwen naar Belgisch voorbeeld, tijdperk IV.
Sturing met Zimo centrale; alle loks uitgerust met Zimo decoders.
Voorlopig alleen enkele functionele tests uitgevoerd.
Kijk uit naar Kiss-artikelenreeks betreffende sturing / blokbeveiliging enz...

Benny

Pascal Michiels

Lenz set 02 + lenz decoders, deels met NEM stekker, deels zelf aangesloten.

fritskuijer

Ik heb het systeem van Roco dcc en mijn loks zijn uitgerust met Lenz en Kuehn lokdecoders met cruise control. Nu zit ik te wachten op 2 functiedecoders van www.brelec.be voor maar 10 euro p/st zowel voor dcc als motorola met 4 uitgangen.
Frits Kuijer

n/a

Ik gebruik SET 01 van Lenz, en Lenz decoders (LE130, LE1024 en Uhlenbrock 76200) in M?rklin, ROCO en Fleischmann locs op M-rails...
Sturen met Koploper van Paul Haagsma via de LI-100, LITFINSKI bezetmelders/terugmelders (en 1 LR-100 van Lenz) en wisseldecoders van LITFINSKI en zelfbouw bezetmelders voor de LR-100).

Ooit de beslissing genomen om niet van ??n merk afhankelijk te zijn... [:I]

n/a

Aart-Jan Strijker,
Hoi,... Ik ben ook bezig met een uhlenbrock 76200 maar de handleiding is in het duits. en gezien mijn duits niet zo echt te vertrouwen is zou ik je willen vragen de aansluitingen in het kort uit te willen leggen aan mij eventueel met pix ofzo.....
Het hoeft niet persee via dit forum je mag me ook mailen;
mrijkhals@hotmail.com (bijlages tot 1mb)

Het zou erg fijn zijn. Dank je wel,

marc rijkhals

n/a

In het kort (heel kort) [:)] Aansluitingen van de Uhlenbrock 76200.

- De ontstoorcondensatoren (3x "bruine druppels" lossolderen van het motorschild.
- De ontspoorspoel verbonden met het sleepcontact verwijderen.
(Als blijkt na inbouw dat de lok onregelmatig rijdt, danwel plotseling van richting veranderd, kun je een "bruine druppel" solderen tussen de blauwe en groene aansluiting, waar-ie standaard bij M?rklin ook zit. En twee ontstoorspoelen (van 10 micro Henri)  plaatsen tussen blauwe en groen en hun aansluiting op het motorschild.
- De twee witte draden van de decoder verbinden met de twee contactpunten van de veldspoel (meestal bovenop de veldspoel)
- De derde draad van de veldspoel lossolderen van het motorschild, draadeinden isoleren en wegwerken (de twee dunne koperdraden moeten met elkaar verbonden blijven).
- De blauwe en groene draad van de decoder verbinden met de twee polen op het motorschild.
- De grijze en gele draad verbinden met voor- en achterlicht (voor richtingsafhankelijk schakelen van de verlichting). Wil je dit niet dan kun je de twee draden met elkaar doorverbinden (bijv: op de decoder)
- De rode draad van de decoder direct verbinden met het sleepcontact. (als je goed kunt solderen en je hebt een klein vermogen soldeerbout met een mooi smal puntje dan kun je dit ook direct op de decoder doen)
- de bruine draad verbinden met het chassis, bijv: aan een soldeeroog die verbonden is met ??n van de schroeven van het motorschild.

Fertig... ehh klaar! [:)]

Ik heb wat foto's gemaakt Mail me maar


Ludwigdc

Gestart met lenz 02 set, LV101 en LZ100 bijgekocht om remmodule LG100 te kunnen gebruiken.
Een half jaar terug de draadloze ESU mobile control gekocht, werk zeer goed, maar slik veel batterijen. Komt mede doordat ze bereik 100m is, hadden ze beter twee versies gemaakt : 100m voor in de tuin en bvb 30m voor thuis.
Decoders vooral van lenz en esu maar heb ook al viessmann gekocht omdat die goed in een tenderloc type 96 en 93 passen.
Wissel en seinen stuur ik via een eigengemaakte systeem.

2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

n/a

citaat:
Geplaatst door rcmarc

Aart-Jan Strijker,
Hoi,... Ik ben ook bezig met een uhlenbrock 76200 maar de handleiding is in het duits. en gezien mijn duits niet zo echt te vertrouwen is zou ik je willen vragen de aansluitingen in het kort uit te willen leggen aan mij eventueel met pix ofzo.....
Het hoeft niet persee via dit forum je mag me ook mailen;
mrijkhals@hotmail.com (bijlages tot 1mb)

Het zou erg fijn zijn. Dank je wel,

marc rijkhals



Hallo Marc,

Heb je er wat aangehad aan de foto's en de beschrijving?

argilla

Roco digitaal. Goed en degelijk matriaal. Alleen de gebruiksaanwijzing das gene kattepis. Gelukkig was er MSM om te verduidelijken. De rest [:D][8D]

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15