LocoNet van Hans de Loof

Gestart door INFO, 02 maart 2007, 17:48:51 PM

INFO

Frans, hier wordt ik wel zo [|)] van. Maar het gaat je verder goed, en je krijgt een [:X] van me.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

René

citaat:
Geplaatst door INFO

Frans, als ik je een hint mag geven, als je ergens geen verstand van hebt, bemoei je er dan niet mee, en blijf analoog rijden, en reageer dan hier niet. Dan blijft het hier gewoon gezellig.



Wim, als ik dit lees vrees ik dat jullie er niet uit gaan komen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

Rene, ook jij kunt natuurlijk kolen op het vuur blijven gooien, maar ook daar wordt het probleem waar het hier uiteindelijk omgaat niet opgelost. Dus als jij verder geen informatie kunt verstrekken die hiertoe zal leiden, stop dan gewoon.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Tja, Wim brengt het weer op zijn welbekende rauwe manier, maar hij heeft wel een punt.
Uit de reactie van Frans blijkt dat hij inderdaad niet weet waar het over gaat. Dus Frans, als je wilt weten waar het dan wel over gaat, lees dan eens heel nauwgezet het startbericht van deze discussie, daar staat het in.[8D]

René

En juist die rauwe (dat is zacht uitgedrukt) manier draagt er niet toe bij dat het een andere partij genegen is tot een vruchtbare discussie.

Nogmaals, erg jammer. [:(]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

n/a

@Frans,

Het betreft hier maar een miniscule onderdeel van het digitale rijden, dus laat je niet ontmoedigen.[:D]

@Rene

Het heeft bij mij ook een paar jaar[8D]geduurt voor ik bij Wim tussen de regels kon door lezen. Let hier bij erop dat Wim gesteund word door Klaas, dat geeft/gaf bij mij veel duideljkheid.

@Wim

Geef even aan wat de consequenties zijn voor de gebruiker. Stel ik wil het loconet gebeuren van Hans gebruiken (zit ik sterk over te denken), is er dan iets wat ik niet kan. Of is het een klein cosmetisch probleempje?

Voor de rest, als ik het hele draadje door lees, dan lees ik eingelijk het volgende:

"Hans, hier Wim. Je geeft op je site aan dat iets niet werkt of met beperkingen. Nu denk ik (Wim) dat ik de oorzaak weet. Ik draag het aan, zodat je het kunt oplossen."

Groet Erik, die dit soort technische probleempjes interresant vind, omdat je zo de systemen beter gaat begrijpen

n/a

Ook ik lees dit onderwerp met veel aandacht en zeer zeker om iets te leren en omdat ik het interesant vindt

Niet om partij te kiezen voor Wim maar ik vindt wel als iemand een fout ondekt in een product van een ander en is bereid en heeft te kennis om te helpen aan een oplossing vindt ik het wel zeer dom dat de maker van het product hier geen gebruik van maakt.

Erik.

René

Het gaat hier niet om party kiezen.
Als er iets mis is, is dat zo.
Hoe ernstig het is? Voor mij niet ernstig
Wat mij meer stoort is de manier van communiceren, en dan in het bijzonder die van Wim. B.v; iemand die het niet direct goed begrijpt wordt min of meer gesommeerd om zich er neit mee te bemoeien.

Tussen dat soort regels kan ik niet door lezen en een vertaling hiervan ontbreekt ook. Een oplossing voor het probleem komt er niet als mensen respectloos worden afgeblaft (want zo ervaar ik de houding van Wim in een aantal posts). En dat is nou net zo jammer. ik denk namelijk dat hij wel een positieve bijdrage kan leveren.
Een klein beetje meer respect kan al wonderen doen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Brunel

citaat:
Geplaatst door krokoVoor de rest, als ik het hele draadje door lees, dan lees ik eingelijk het volgende:

"Hans, hier Wim. Je geeft op je site aan dat iets niet werkt of met beperkingen. Nu denk ik (Wim) dat ik de oorzaak weet. Ik draag het aan, zodat je het kunt oplossen."




Misschien wel, misschien niet, maar de welwillende toonzetting uit jouw zin mis ik in de rest van het draadje toch een beetje. Voorzichtig uitgedrukt.

INFO

Tja, en hoe komt dat, omdat er door een aantal gelijk ingehakt wordt, als ik een woord scheef neer zet.

Kijk het zit zo, ik probeer Hans nu al 4 jaar te vertellen dat er geen verschil is in de communicatie via een LocoBuffer of via de RS232C aansluiting op de Intellibox, en dat daar op precies dezelfde tijd en met dezelfde timing de juiste en volledige informatie uitkomt, of ingaat. Hans blijft na zijn recente update nog steeds beweren dat er een verschil is. Ik heb hem gevraagd dat eens uit te leggen, of dat iemand anders dat misschien ook weet, mag hij dat ook eens uitleggen.

Verder heb ik zijn software eens laten draaien naast die van mij en heb ik via PortMon een derde onafhankelijke analyse van het verkeer gemaakt. Daarbij heb ik de conclusie getrokken dat de informatie via de LocoBuffer en de RS232C gelijk is. En dat de informatie via de beide kanalen via en in PortMon correct wordt ontvangen. Het gaat dus goed tot aan de ontvangst of inlezing in of door LocoHDL.

Dit is de stand van zaken, van mijn kant uit.

Wat ik al had aangegeven is, ik denk dat het een kleine aanpassing is in LocoHDL, maar dan moet Hans daar wel voor open staan.

Wat de eventuele gevolgen zijn van deze fout in LocoHDL is een beetje moeilijk te beoordelen, want de fout kan op ieder willekeurig moment optreden. Mijn analyse is niet zover gegaan dat ik er een LocoIO mee heb geprogrammeerd. Maar aan de hand van de reactie van Rene, maak ik op dat het niet altijd even zuiver gaat. Terwijl dat wel zonder enig probleem zou kunnen. Wat daar de verborgen gevolgen van zijn is ook moeilijk te zeggen, maar er zal gerust weleens iets niet juist werken. En omdat het dus een fout is die op elk willekeurig moment kan optreden, is er dus niets van te zeggen wanneer of wat er dan fout gaat. Erg onbetrouwbaar dus.

De hardware daar zal ik niets over zeggen, alleen de software waarmee de hardware wordt ingesteld, daar heb ik wel moeite mee. En ik ben van mening dat de werking van de hardware staat of valt met de software.

Dit is de stand van zaken op dit moment.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

René

Wim, hier kan ik meer mee. Het is duidelijk wat het probleem is en er wordt niemand aangevallen.
Voor mij is het geen probleem dat het configureren via Loconet i.c.m. de IB niet vlekkenloos verloopt maar het is zeker een manco.
Zoals ik al eerder opmerkte, het configureren is iets wat maar een enkele keer hoeft te gebeuren, misschien maar 1 keer per print. Dat is jammer dat het niet echt goed werkt.
In bedrijf (onder de baan) heb ik nog geen problemen ondervonden en ben ik wel tevreden over de werking van dit systeem. Mensen die een beetje handig zijn met een PC en eenvoudige electronica kan ik dit systeem wel aanbevelen. Als je besturingen minder goed doorziet zou ik er niet zo snel aan beginnen. Dat heeft weinig met het manco te maken maar meer met het configureren op zich. Redelijk wat variabelen waarvan je toch de functies moet doorzien.

Ik ben eveneens benieuwd naar de mogelijke oplossing die Hans in petto heeft.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

tonycabus

Zo had ik het al lang begrepen, zonder in mijn pen te kruipen...[;)]
Maar ik moet er eerlijkheidshalve bijvertellen dat Wim en Walter Larno mij al ??n en ander (pfoeeehhhhhhhh, eigenlijk een hele hoop!) hebben uitgelegd, en als ik tijd heb ga ik die comm.protocols nog eens verder bestuderen. Wie weet kom ik dan ook nog eens met een programma op de proppen. 't Was uiteindelijk mijn eerste 'stiel', bijna 45 jaar geleden[xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

Hoi Wim,

De boel als volgt aangesloten:

Laptop(je)  : P4 3.8 Ghz, 2 Gb RAM, hardware COM1, USB COM4

Daisy met LN Verdeler
John Jabour LocoBuffer 19k2 op COM1:
KD IRIS/LocoBuffer 19k2 op COM4:

HDL op COM1:
PT op COM4:

Loconet Monitor aan in HDL
Loconet Monitor aan in PT

http://s137.photobucket.com/albums/q206/plan_u/karst/loconet/

Via Slot Status | Update LN Traffic genereren


Beide, PT en HDL geven alle LN traffic correct weer. Wat op valt is dat HDL 'na-ijlt' Het lijkt of er driftig gebufferd wordt...

Heb je meer tests ?

Grtzz,

Karst


Ook hier gaat het fout.

Bij relatief rustig verkeer geen probleem.

http://i137.photobucket.com/albums/q206/plan_u/karst/loconet/error_2.jpg

http://i137.photobucket.com/albums/q206/plan_u/karst/loconet/error.jpg


Dus Hans zoals je kunt zien, gaat het ook op andere plaatsen fout.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Ik zag dat Hans een andere versie uit heeft 3.5.1. Dus werd het weer tijd deze even aan de tand te voelen. Maar helaas geen verbetering. Jammer hoor.



Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik snap er de ballen van.[:I]
Maar als INFO het zegt, zal het wel waar zijn.