Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LocoNet van Hans de Loof

Gestart door INFO, 02 maart 2007, 17:48:51 PM

INFO

Op de site van Hans staat dat er met de RS232C verbinding dingen niet mogelijk zijn die wel met een LocoBuffer II mogelijk zouden zijn. Kan iemand mij dat nu eens echt verklaren of uitleggen.

Het gaat over deze passage.

IMGhttp://i5.photobucket.com/albums/y200/xammax/hdl.jpg/IMG


Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Ik heb LocoHDL maar eens gedownload, en eens gekeken wat het allemaal wel of niet doet.

Het is mij denk ik al wel duidelijk waarom het niet werkt via de Intellibox.

Het probleem is namelijk dat het ook niet werkt via de LocoBuffer II, want die geeft ook onterecht foutmeldingen. Welke reproduceerbaar zijn.

Wat heb ik gedaan, ik heb LocoHDL geopend en aangesloten op een Locobuffer II, het debug venster geopend en gekeken naar de stroom van loconet informatie die binnenkomt, wat mij daarbij al direct opviel dat daar een gigantische tijdsvertraging in zit.

Verder heb ik via de RS232C een ander programma geopend die het loconet ontvangt.

De informatie die over beide kanalen binnenkomt is gelijk en daarbij is normaal gesproken geen verschil in timing. Echter bij het gebruik van LocoHDL is daar wel een vertraging in te zien, ten opzichte van elkaar.

De informatie die via de LocoBuffer II binnenkomt en door LocoHDL wordt verwerkt en ontvangen, geeft aan dat er foute informatie binnenkomt, terwijl dezelfde informatie via de andere kant correct wordt ontvangen. Nu weet ik 100% zeker dat de informatie ook perfect via de LocoBufferII wordt doorgegeven, dus er rest nog maar 1 enkele conclusie, LocoHDL werkt niet goed.
En dat is jammer, want zo wordt het LocoNet te kort gedaan.

Ter verduidelijking een screenshot van beide programma's die gelijktijdig aan het werk zijn.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Hi,

Ik vind het toch wel een beetje jammer dat er geen enkele reactie komt, op deze toch wel ernstige bug. Want niet alleen wordt er een LocoNet message afgekeurd, maar de voorgaande message, de veroorzaker, bevat de uiteindelijke bug, en die wordt geheel ten onrechte goedgekeurd, met alle eventuele nare gevolgen vandien.

Jammer Hans, zelfs prive komt er geen reactie, slechte zaak.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Misschien heeft Hans dit hele bericht nog niet gezien.

INFO

Klaas, het is een mogelijkheid.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

René

Maak hier ook eens melding van op de yahoo-groep van HDL.
Ik neem aan dat hij dan wel reageert.

Zelf heb ik tijdens het bedrijf geen last van storingen. Wat ik wel heb gemerkt is dat het configureren van een IO kaart via een IB niet altijd vlekkeloos gaat. Voor een hele kaart moet ik het in een keer of 5 doen, en dus poort voor poort.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

n/a

citaat:
Geplaatst door Ren?

Wat ik wel heb gemerkt is dat het configureren van een IO kaart via een IB niet altijd vlekkeloos gaat. Voor een hele kaart moet ik het in een keer of 5 doen, en dus poort voor poort.



Klopt. Dat is een oud probleem. De buffer van de seri?le poort van de Intellibox is te klein om configureer commando's goed te verwerken. Daarom gebruik ik een Locobuffer. Sinds ik een laptop heb zonder seri?le poort gebruik ik een USB/RS232 converter. Die geeft af een toe ook fouten met LocoHDL, maar dat komt waarschijnlijk omdat de handshake niet goed verloopt. Op een oude PC met een gewone COM poort werkt het wel goed.

vr.gr.
Gert Klein


INFO

Hans,

Dan kan ik je wel uit de droom helpen, want de foutmeldingen komen over de LocoBuffer binnen, en niet over de RS232C die op dezelfde computer zit, en op dezelfde Intellibox uiteraard.

Aan de compoort instellingen zal het niet liggen, ook niet aan Windows, en zeker niet aan de snelheid van de computer of de ingestelde baudrate. Het enigste waar het aan ligt is aan de software LocoHDL. Dit heb ik nu al meerdere malen getest, en dit blijft fout gaan. Dezelfde fouten krijg ik ook als ik LocoHDL via de RS232 van de IB laat lopen en het andere programma via de LocoBuffer. dan blijft LocoHDL gegevens missen. En dus foutmeldingen geven.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door Gert_Klein

citaat:
Geplaatst door Ren?

Wat ik wel heb gemerkt is dat het configureren van een IO kaart via een IB niet altijd vlekkeloos gaat. Voor een hele kaart moet ik het in een keer of 5 doen, en dus poort voor poort.



Klopt. Dat is een oud probleem. De buffer van de seri?le poort van de Intellibox is te klein om configureer commando's goed te verwerken. Daarom gebruik ik een Locobuffer. Sinds ik een laptop heb zonder seri?le poort gebruik ik een USB/RS232 converter. Die geeft af een toe ook fouten met LocoHDL, maar dat komt waarschijnlijk omdat de handshake niet goed verloopt. Op een oude PC met een gewone COM poort werkt het wel goed.

vr.gr.
Gert Klein





Dit heeft niets met de buffer van de Intellibox te maken. Ook niet met de USB To Serial. Download http://people.zeelandnet.nl/rosoft/PT.exe maar eens en lees alle slots maar eens uit. Als het mogelijk is laat LocoHDL er dan maar eens naast mee lopen, en zie gelijk de verschillen in snelheid en correctheid.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
?Aan de compoort instellingen zal het niet liggen, ook niet aan Windows?
Waarom niet?



Heel simpel, omdat er geen enkele foutmelding binnenkomt als er andere software gebruikt wordt over dezelfde compoorten en met dezelfde instellingen. Hopelijk ben ik nu duidelijk en gaat er bij jouw een belletje rinkelen. Voor mij hoef je niets te veranderen, aan je software, maar vertel er dan wel bij dat het niet goed werkt. En geef niet de verkeerde dingen de schuld daarvan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Hans waarom zou ik dat doen? Mijn reactie is een resultaat van een terdege onderzoek. Ik zal het je bewijzen aan de hand van het volgende screenshot. Misschien ben je op de hoogte van het bestaan van het programma Portmon. Maar daarmee maak je de realtime communicatie zichtbaar en zie wat er werkelijk in de communicatie buffer staat.
Hierbij kun je zien dat de juiste en volledige informatie in de combuffer aanwezig is, en dat LocoHDL deze niet ontvangt, of in leest. Voor mij is dit een overtuigend bewijs dat het niet aan mijn computer ligt of aan windows instelling, die jij overigens overruled bij het opstarten van het programma. Hopend je hiermee overtuigend bewezen te hebben dat het wel aan LocoHDL ligt.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Hans,

Plotseling vertrokken naar het buitenland, of is het kwestie van upg.
Enige reactie lijkt mij op zijn plaats, of blijf je je hoofd in het zand steken? Er zijn nu drie meldingen van dingen die niet helemaal goed gaan bij het gebruik van LocoHDL, misschien tijd om daar iets aan te doen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Hans,

Jammer, maar dit is natuurlijk de slechtste manier om hier op te reageren.
Ik zou dan ook het advies aan een ieder willen geven de producten van Hans de Loof niet meer te gebruiken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

Jongens, jongens, ... [xx(]
Ik dacht enkele posts geleden al dat deze discussie beter via pm kon gevoerd worden, omdat ze dreigde persoonlijk te worden ?n omdat een en ander behoorlijk over-technisch werd.

De hamvraag: Welk forumlid heeft hier nog een boodschap aan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Aan het ongevraagde negatieve advies van INFO (Wim Ros?) heb ik geen boodschap. Bij mij werkt het systeem prima.
Ik vind het sowieso al niet getuigen van enige comunicatieve vaardigheden als iemand openlijk wordt afgekraakt zonder en een naam onder te (durven?) zetten.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl