Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Programma-tje om zelf printen te ontwerpen.

Gestart door Riny, 01 maart 2007, 15:02:24 PM

Riny

Beste forumleden,

Op mijn website staat onder de knop "Download" een demo-programma-tje voor het zelf maken van printjes (gaatjesboard) "Print-layout".
Het werkt als een speer.
Alleen zitten er beperkingen in zoals het niet kunnen; opslaan, afdrukken, exporteren.
Maar via de toetscombinatie CTRL + Print screen en dan vervolgens naar Paint te gaan om via Bewerken -> plakken als nog de layout op te kunnen slaan als Bmp, Jpg is het toch te bewaren.

IMGhttp://i138.photobucket.com/albums/q265/Riny_album/voorbeeldscherm.jpg/IMG

Ik heb inmiddels het volledige programma besteld voor ? 39,90
Gezien het gemak van dit programma vind ik de kosten hiervan niet echt hoog.

Veel gemak er mee.

ysbeer

#1
Nog mooier riny

abacom heeft ook een schemateken (S60) programma ,en een printontwerp programma
beide 39.90 per stuk.
de demo werkt perfect,alleen niet printen en bewaren.
Via print screen gaat inderdaad,je hebt er dan echter niets aan voor de printen boer.
Ik heb nu nog alleen de S60.

wim

Riny

#2
Hoi beste Wim,

Ik vond dit wel makkelijk voor thuis.
Ik ben niet zo'n electrotechnisch ing.

En om eventueel printjes te laten drukken/etsen of hoe dat ook genoemd mag worden lag eigenlijk niet in mijn bedoeling.
Wel mag ik graag wat rommelen.

Zo ben ik bezig geweest met een ICE waar ik dit type print in heb gemaakt en nu ben ik bezig met een TEE Ram 502 om te bouwen waar weer een relais in zou moeten.
Ik wil het eigenlijk netjes uitwerken zodat wanneer er iemand naar vraagt ik dit dan ook goed en netjes verzorgd toe kan zenden.

Dus dat is wat mij persoonlijk betreft mijn achtergrond gedachten.
Plus daar komt bij, ik dacht misschien een tip(je) voor de ander forum gebruikers.


Dreha

#3
Beste forumleden,

Als er nog iemand op zoek is naar een schema- en PCB-teken pakket kan ik Eagle warm aan bevelen.[:p]
Je kan een gratis versie downloaden van //www.cadsoft.de.
De enige beperking voor de gratis versie is dat de PCB niet groter mag zijn dan 80 bij 100mm[:I], maar daar kan je al behoorlijk wat elektronica op kwijt. Ik ben op dit moment ook bezig met een handleiding (voor leerlingne elektronica) te schrijven voor dit pakket en deze zal vermoedelijk binnen een goede maand af zijn. Als er iemand interesse heeft stuur me dan maar een PM en ik geeft je een copy van de cursus.

Harald

Havoc

#4
Nog een stem voor Eagle. De beperkingen van Eagle zijn 80x80mm (halve eurokaart), 2 laags en ??n A4 schema voor de gratis versie. Er is echter een gigantische library ter beschiking (eveneens gratis) met zowat alle componenten die je kan bedenken.

Een bijkomend voordeel van Eagle is dat je zelf met de gratis versie redelijk goedkoop printen kan laten maken bij http://www.olimex.com/pcb/index.html Als je even zoekt op de website vind je een DRC setup waarmee je je printen kan checken in Eagle (gratis versie) zodat ze bij Olimex -indien de check in orde is- ze de printen kunnen maken zonder tussenkomst aan de prijs die je op de website krijgt.

En het werkt voor windoze, linux en mac.
Met vakantie voor onbepaalde duur.