bekabeling wisseldecoder

Gestart door n/a, 01 maart 2007, 01:55:39 AM

n/a

Ik ga binnenkort de wissldecoder 10775 van roco aankope voor op mijn rococentrale aan te sluiten. Op de website staat nergens een vermelding hoe de decoder moet worden aangesloten op de centrale van roco. Is dit hetzelfde als de mouse en multimouse met de "telefoonstekker"(10755/10765)?

Hoe moet je de decoder verder aansluiten op de wissels zelf? Het zijn 8 connectors met telkens 3 platte pinnen. Roco heeft zelf connectors (10603) schikken deze hiervoor?

Op de decoder staat boven elke connector "+ <getal1-8> -". Welke kabel moet je nu waar op aansluiten op de wisselaandrijving(piko 55271). Voor zover ik momenteel heb kunnen vernemen moet je de rode draad in het midden aansluiten en de 2 zwarte aan de zijkant maar met de indicatie op de decoder weet ik het dus niet. Iemand ervaring?

Als laatste... welke spanningen stuurt de decoder uit? is dit gelijk stroom? Ik wil namenlijk nadien bistabiele relais aansluiten voor mijn seinen te bedienen.

René

Bij al dit soort artikelen hoort een handleiding te zitten.
Daar staat het precies in hoe het moet.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Klaas Zondervan

Van de 3 aansluitingen per wissel is de middelste voor de gemeenschappelijke draad van de wisselaandrijving.
De + en de - zijn voor rechtuit en afbuigend (of andersom).