Hellup. Ik ben nieuw en snap het niet.

Gestart door Treinist, 28 februari 2007, 12:11:55 PM

Gerolf

#45
Je blauwe stippellijn-spoor gaat toch wat problemen geven om over het rode te gaan, vrees ik (stijgingspercentage).
Je kan een open-frame ook afdekken. Bij mijn "baantje" heb ik kastdeurtjes gemaakt langs de hele omtrek.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dancer

#46
treinist, ziet er wel tof uit hoor dat baanplan..vooral dat schaduwstation...(de ligging is tof)

Treinist

#47
@Dancer;

Dank je wel. Het was wel een stuk makkelijker nu ik eindelijk weet wat een hondebeen is. Heb die als basis aangehouden en er drie over elkaar heengelegd. Ben toen gaan passen en meten. En dit was het eindresultaat.
Het moet alleen nog wel werkelijkheid gaan worden.
Waar ik van dacht dat het allemaal wel redelijk makkelijk was ben ik er nu achter dat er nog een heleboel moet gaan gebeuren.

@Gerolf;

Ik denk dat ik inderdaad een tendele openframe ga toepassen. Op deze manier kan ik mijn schaduwstation nog iets verder laten zakken. Dat schept dan eventueel weer de mogelijkheid voor nog wat andere leuke zaken.

En dan nu dit..............[:D]
Het eerste testrondje is gereden op een rondgelegde baan. Geen wissels en rare bochten, gewoon rondrijden. Daarin heb ik gelijk de helling verwerkt zoals hij eerst bedoelt was, namelijk met een stijging van 10 cm.
Alle loks die ik heb trekken er makkelijk tegenop zonder merkbare vertraging. Zelfs met een sleep van 10 goederenwagons gaat het allemaal feilloos.
Ik zal nu dus verder kunnen gaan bouwen aan de rest van de baan.[;)]

Alleen, de lastige vragen zullen nu pas gaan.[:I]

EricVW

#48
Opletten van de bochten niet te kort nemen
Eric

INFO

#49
Treinist,
Nu wil ik niet vervelend zijn, maar hoe kom je in die linkerhoek helemaal achterin?? Heb jij van die lange armen? En geloof me, als er iets fout gaat, dan is het in die hoek, dus altjd op de plaats waar je niet bij kunt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Treinist

#50
Dag Info;

Op de foto's is de tafel nog gesloten maar ik heb er twee "werkgaten" ingemaakt. Op die manier kan ik, met gespreide armen, de hele tafel bereiken.


Groet

Gerrit

Pol

#51
citaat:
Geplaatst door Treinist


Even iets over mijzelf voor ik over ga tot de grote vraag.
Mjn naam is Gerrit. Ik ben een trotse vader van twee zonen. De ene is 3 jaar en de andere 8 maanden. Ik ben maanden geleden begonnen met het aanleggen van een baan voor beide jongens.[;)]



Leuk om een collega-vader, collega-beginner en collega WOII-baanplanner te vinden. Je ontwerp lijkt me wel leuk! Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb zelf een zoon van drie die gek is van treinen en gebruik hem nu ook als excuus om een nieuwe baan op te bouwen! (Niemand die er intrapt overigens[:o)])
Als je ooit wat foto's hebt van je baan (over een paar jaartjes,...) zou ik die graag zien!
Welk materiaal heb je al?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...