Hellup. Ik ben nieuw en snap het niet.

Gestart door Treinist, 28 februari 2007, 12:11:55 PM

dancer

#15
ik zou het zo maken dat je niet ziet dat de trein constant een rondje rijd...maar voor de kids is het misschien leuker dat ze de trein rondjes zien rijden?

Klaas Zondervan

#16
citaat:
Geplaatst door Treinist

Eerst even toestemming voor het maken van de gaten zien los te krijgen van mijn vrouw.

Toestemming? Is het huis dan niet van jou? [:D]

Nog een paar tips: probeer de boogstralen beter op schaal te tekenen. Er zitten nu een paar bogen in die niet kunnen.
En sla de tekening op als gif, dat is voor tekeningen handiger dan jpg.

Treinist

#17
Dag Klaas;

Jij hebt mijn vrouw nog nooit gezien. 250 kilo schoon aan de haak[;)].

Nee hoor. In de ruimte er naast staan de wasmachine en de droger. En dat is haar hobbyruimte.[:D]

Voor wat betreft het opslaan van een tekening, ik vond het al heel knap dat ik er eentje kon posten.

Treinist

#18
Dag Dancer;

Ik heb dit opzetje gemaakt om te gaan kijken of het werkbaar is. En de bedoeling van de schaduwvitrine[:)] is dat de treinen die niet rijden daar staan op afroep. Vandaar gaan ze het grote trject op en kunnen ze naar hartelust ronddartelen.

Maar, zoals ik al zei, ik sta open voor iedere inbreng. Ik ga kijken wat ik met jou input kan doen.

Wederom bedankt.

INFO

#19
Treinist,

Om je weer even met beide benen op de grond te krijgen. Je maakt namelijk een hele erge grote beginners fout. Namelijk je tekent niet op de juiste schaal, en je denk dat je een wereld van ruimte heb. Of je moet in schaal Z gaan werken dan zal het allemaal wel passen.

Heb even wat rail in de juiste verhouding op je beschikbare oppervlak getekend met een echt programma. En zie daar, het past allemaal niet.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

dancer

#20
yeah..het is waar dat 3 m niet echt groot is...
Als je ehct op een kleine ruimte meer sporen wil dan kun je eht beste de bochtrails gebruiken van 45 graden... nadeel is dat het wel zeker er niet natuurgetrouw uitziet...
Persoonlijk vind ik het "hondebot "principe veel beter dan een ovaal..zoals ik al gezegd heb..
heb je al gedacht wat voor scenery je wil?  een kerk die verlciht is en een boerderij met vele dieren zou misschien wel leuk voor je kids kunnen zijn....[;)]

Treinist

#21
Dag Info;

Bedankt voor de reactie. Het ziet er inderdaad naar uit dat ik teveel wil.[:p]
Ik zal dus echt moeten gaan aanpassen en gaan leggen om te zien wat ik wel kwijt kan.
En zo ben ik dus al tijden bezig met het maken van een plannetje.
Maar het zal eens wel voor elkaar komen.

Treinist

#22
Dag Dancer;

De scenery moet vrij rustig worden. Een achtergrond met daarin een brug en op de voorgrond wil ik voornaelijk een rangeeremplacement en een stationnetje maken. In de bergen, als die er nog komen, wil ik hooguit wat kleine huisjes neerzetten.
Maar, even terug naar de opmerking van Info, ik wil teveel.

Dus staat, wederom, alles op losse schroeven en moet ik weer opnieuw beginnen.[xx(]

Treinist

#23
Dag allemaal;

Heb toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en een programma van Drail aangeschaft en een schetsje gemaakt. Wat een pas en meetwerk.[}:)]
Zouden jullie dit eens willen bekijken en beoordelen?
Elk vakje is 10 cm en rood is dalend of stijgend. Roze is niveau 0 en het station ligt uiteraard ook op niveau 0.
Ik ben heel benieuwd naar jullie commentaar.[:p]


INFO

#24
Stijgen of dalen op 60 cm lengte lijkt mij een onmogelijke opgave, als je een vrije ruimte van minstens 8 cm moet hebben.

Sorry terug naar het tekenbord.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

#25
Ik zou toch eens vertrekken vanuit het al eerder genoemde hondebeen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dancer

#26
inderdaad een "hondebot" of hondebeen..hoe je het maar wilt noemen... is super!!! (en daarin je schaduwstation verwerken....)

Treinist

#27
Goede morgen allen;

Ik wil jullie even op de hoogte stellen van een wel zeer heugelijk feit.
Het doet mij zeer veel plezier dat ik kan melding kan maken van de geboorte van.....

NOG TWEE EXTRA METERS.[:D]

De ruimte die ik had was niet echt heel erg groot maar ik kan er twee meter bijaan plakken.
Lekker hoor. Nu alleen weer terug naar de tekentafel en hopen dat ik iets kan maken wat de goedkeuring van de geachte forumleden kan wegdragen.[;)]

EricVW

#28
Als je 1,30 cm diameter hebt kun je met klimspiralen 60 cm overbrugen
Zes cirkels en klaar is kees. (wel met K rails)
Ik heb zelf 2 klimspiralen in een berg ingebouwd een naar beneden
30 cm ( drie cirkels)
En een een naar boven( 5 cirkels) 50 cm stijgen
Ik ga dus van 1 meter naar 1,50 cm
En daal van een meter naar 70 cm, wel enkelsporig
Maar werkt zeer goed
Groeten
Eric

Treinist

#29
Dag Eric;

Bedankt voor de tip. Maar ik heb het idee dat een cirkel teveel van mijn, kostbare,ruimte
gaat innemen en wil dus via een helling gaan klimmen. Deze is niet breder als een enkelspoor + een beetje voor de bedding. Dus heb ik even een vraagje over het stijge/dalen van de baan. Met welke hoek moet ik rekening houden om een hoogteverschil van ongeveer 10 cm te overbruggen? De nieuwe twee meters die ik erbij heb gebouwd liggen 10 cm hoger dan de grote baan.

Gerrit