Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

stickers van modelattracties

Gestart door BD1701, 26 februari 2007, 17:54:04 PM

BD1701

Beste forumgenoten, naast het afwerken van de spoorbaan, ben ik momenteel ook bezig met de bouw van kermisattracties in model, die afkomstig zijn van Faller, die heel wat mooie dingen heeft. Want op mijn baan zal er een foorplein komen, met dus tal van attracties erop om wat creativiteit te brengen op mijn baan.
Maar nu heb ik ontdekt dat na de bouw van sommige attracties al een aantal stickers (die je er moest opkleven, zoals de achterwanden, decoratie's enz.) beginnen los te komen, en dat is uiteraard niet de bedoeling, ik heb al eens geprobeerd ze terug wat vast te lijmen met secondenlijm, maar da lukt blijkbaar ook niet goed. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem moet oplossen, welke lijm ik eventueel wel moet gebruiken? Heeft iemand hier trouwens ook al problemen mee gehad?

Alvast bedankt voor de info
 

Peter

ik gebruik UHU Flinke Flasche, (alleslijm) soms te koop bij Lidl hier in Belgie, maar je zou evengoed Velpon kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Of je gaat naar een winkel waar men schrijf- tekengerief heeft, vraag daar naar dubbelzijdig klevende folie, je haal dan de achterwanden en zo eraf, kleef die op de ??ne zijde van de folie en dan breng je die terug op de plaats waar de decoratie moest hangen, let wel op want zoiets kleeft goed en kun je niet meer corriseren, als je grote oppervlakken wilt kleven, dan behandel je de te bekleven oppervlak eerst met water waar enkele drupjes afwasmiddel in doet, gebruik daarvoor een plantenspuit...
Sorry, voor deze late reaktie

belair

Affiches en andere papierwaren kun je het best plakken door eerst de achterkant wat af te schrepen zodat het papier wat dunner is. Dan plakken met verdunde houtlijm en het plakt als niks en geeft ook de indruk niet dat het dik papier is.





Zo heb ik affiches op de zijmuur van mijn bergtopstation geplakt.
mvg
Luc