Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

S88 kabel

Gestart door zolder, 26 februari 2007, 02:09:13 AM

zolder

Hoi forum leden,
Ik heb een vraag.
Zijn van Viessman (of een ander merk)de aansluitkabel S88 los te koop?.
Ik bedoel hier mee de aansluitkabel die van bijde kanten female zijn.
de verlengkabel weet ik wel dat het te koop is.
Ik ga het gebruiken voor mijn zelf gebouwde bezetmelder van het type MBD 16 SD ontworpen door Huib Maaskant en Eddy de Boer van de site
Avontuur in miniatuur.
Zijn er mischien er ook losse stekkers te koop dat je het zelf kan maken.
Met vriendelijke groeten
Jan van den Berg

INFO

#1
Marklin 6089.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

knibbelknabbel

#2
Ik heb zelf een verlengkabel gemaakt. Je knipt het kleine stukje kabel dat je bv bij de S88 krijgt middendoor en stript deze af. Dan moet je een 6-aderige lange kabel hebben (ik gebruikte een LAN-kabel van 8 draden) en heb die dan aan deze flat-kabels gesoldeerd. Wel alle draadjes goed isoleren met tape en achteraf een krimpkous erover doen. Zo heb je geen kortsluitingen!

INFO

#3
Knabbel en Babbel, ik denk dat het te dien is om de connectoren, en niet zozeer om het kabeltje.

@ Jan, je kunt het ook maken van een female print connector en een stukje strokenprint. Zie afbeeldingen.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

zolder

#4
Hoi Wim
Schitterdende stekkers. Ik ben meteen begonnen te maken Ik had deze in huis liggen Alleen een breed stukje krimpkous en het zit als gegoten zo goed
Bedank voor je info en moeite die jevoor mij gedaan heeft.
met vriendelijke groeten.
Jan van den Berg.
!!!![:)][:)]

bellejt

#5
Kijk misschien eens op mijn site voor meer info over de S88 connectors die ik gebruik.

Klaas Zondervan

#6
Johnny, Kun je even de weg wijzen? Ik kan het niet vinden.

INFO

#7
Kan ik beter zoeken zeker.

http://home.planet.nl/~boe03727/nlt&t-t7.html

Link die op de site van Johnny staat.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

#8
citaat:
Geplaatst door INFO

Kan ik beter zoeken zeker.

Dat wou ik niet zeggen. Johnny had gezegd "op mijn site". Dan ga ik niet bij de links kijken, want dan kom ik op een andere site.[8D]

bellejt

#9
Sorry maar ik was verplicht om een linkje te plaatsen.Anders schend ik het copyright van een medemodelbouwer h?.Ik kon wel vermelden waar je de connectors in Belgie (Gent) kan bestellen tegen een zeer goedkope prijs.

Klaas Zondervan

#10
Die opmerking over copyright snap ik niet. Je had toch meteen de link naar de site van Eddy kunnen geven?
Mijn probleem was alleen maar dat je zei: kijk eens op mijn site.
Dan zoek ik dus op jouw site, en ga ik niet de links proberen.
M.a.w., je had iets duidelijker kunnen aangeven waar ik moest kijken.[:)]

bellejt

#11
Ondertussen door het misverstand eerder,mijn website aangepast en de S88 bij tips geplaatst met wat uitleg naar de link.Sorry als mensen op het verkeerde spoor stonden maar ik ben ook niet perfekt zegt mijn vrouwke.