verf tee rijtuigen en diesel roco

Gestart door treinvirus, 25 februari 2007, 15:34:30 PM

treinvirus

hallo weet iemand misschien welke verf ( merk nummer of mengsel)ik kan gebruiken om meerdere tee rijtuigen van roco te herspuiten wegens kleine krasssen op de wanden: ik bedoel in de eerste plaats de "bordeaux" kleur en eventueel de cremekleur? Verder vind ik nergens een goede kleur voor de dieselloks van roco, in het bijzonder de reeks 59. Ik zou dezelfde kleur willen bekomen als die door roco gebruikt!
Heb al verschillende kombinaties getest en nog geen exakt resultaat bekomen
treinvirus
 

Peter

De juiste (Duitse) kleuren voor de Tee vind je bij Weinert.
Vroeger had Humbrol speciaal voor Duitsland ook een reeks met RAL kleuren, maar die zijn bijna niet meer te krijgen.
Met vriendelijke groeten
Peter

EricVW

Ik zou naar Roco schrijven om een potje verf
Heb dat  vroeger eens gedaan bij Marklin, en heb gratis een ppotje vef ontvangen
Wie niet waagt niet wint
Eric

glamo

 

treinvirus

jocadis verf niet korrekt, roco welk adres?
treinvirus
 

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

citaat:
Geplaatst door treinvirus

jocadis verf niet korrekt, roco welk adres?
treinvirus


--------------------------------------------------------------------------------
Modelleisenbahn GmbH,
Plainbachstrasse 4,
A-5101 Bergheim
?stenreich
Tel: +43.(0)5.7626-0,
Fax: +43.(0)5.7626-1599

email roco@roco.cc


Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Peter

Vroeger kon je bij Roco verf kopen, ze stond zelfs in de katalogus, en was van het merk Mo-lak. Met de nieuwe Roco denk ik niet dat je nog rechstreeks bij hen kan kopen, en zeker geen dingen die niet meer in hun "verkaufs-liste" staan.
De kleuren van die Mo-lak waren meer bij benadering juist, niettegenstaande ze van goede kwaliteit is/was.
Deze verf is nu nog bij Weinert te koop in hun verven voor kunstof-modellen (ook Mo-lak) maar nu volgens RAL nummers.
Weinert heeft ook nog de volledige reeks (Duitse) kleuren voor metalen modellen (nitro-lak)
De beige TEE kleur is RAL 1001, het rood is karminrot RAL 3002. Beide kleuren bestaan zowel in het Mo-lak als in de Nitro reeks.
Je kan rechstreeks bij hen bestellen, of via een Duitse winkel werken.
Hun website is: www.weinert-modellbau.de

Weinert heeft ook het veelgezochte goederenwagen bruin is hun reeksen.
Met vriendelijke groeten
Peter

treinvirus

bedankt iedereen
indien de ral kleuren juist zijn hoef ik enkel in de gewone verfwinkel te zoeken niet? ik heb ook met plezier de verf ral 7021 gekocht (in de gewone winkel) die als ik me niet vergis in msm stond voor de kleur van de stoomlok type 27 en die verf is inderdaad juist! misschien een tip voor msm om af en toe de ralkleuren of andere verfkleuren te vermaelden!
treinvirus