Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Aansluiten multimuis aan piccolo rails

Gestart door gregory, 24 februari 2007, 19:33:26 PM

gregory

Een goeieavond.
Ik ben vandaag mijn fleischmann piccolo rails gaan halen .
De multimuis had ik al, hoe moet ik deze nu aansluiten.
Heb er wel een aansluitrail bijgekocht.
Is dit gewoon aansluiten aan gelijk welke pool of moet ik ergens opletten.
Mijn tweede vraag is: heb ook een loc gekocht en deze meteen laten uitrusten met een lokpilot, herkend de lokmuis deze direct of moet ik iets doen.
Ik ben volledig onwetend op het vlak van digitaal, maar kan wel met computers enzo overweg, dus graag een stap voor stap ofzo.
Bedankt bij voorbaat, gregory.

René

Je kan de multimuis gewoon aansluiten op je aansluitrails. Kijk voor de zekerheid wel in de handleiding welke draden/aansluitingen naar de rails moeten. De polariteit speelt hierbij geen rol. Als die locpilot geschikt is voor het DCC protocol dan moet het gewoon werken. Meestal is het default adres 3.
Als je nog onwetend bent op het digitaalgebied is het wel zo verstandig ook de handleiding van de Multimuis en de decoder eens door te nemen. Ook de andere topics op het forum kunnen je wijzer maken.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

Gregory,

En is dat een aansluitrails met een huisje erop aan de zijkant??

Alleen de waarheid ligt in het midden.

gregory


INFO

Goed dan heb je de verkeerde aansluitrails, deze is voor analoog bedrijf. Dit is een aansluitrails met radio ontstoring. In dat huisje zit een condensator, en die mag je niet gebruiken in digital bedrijf.

Twee opties terugbrengen en de juiste aansluitrails meenemen. Of de condensator losknippen, dus verwijderen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

gregory

Bedankt voor het antwoordt, dat zal verwijderen worden.

René

Nog een tip bij die aansluitrail, je kan de draden net zo goed zelf aan elk willekurig stuk rail solderen. Die rails zijn doorgaans goedkoper dan aansluitrails en je weet zeker dat er geen ontstoorcomponenten in zitten
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

5307

ik ga ook voor digitaal met mijnlocmaus2 en ik ga de draadjes ook solderen, das tof [;)]