Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

SCHAAL I, IIm, 1/29 en tuinspoor

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:11:54 PM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

Niet een vaste schaal, wel 45mm spoor live steam. Nog maar net begonnen aan zelfgebouwde stoomloc. Eerste onderdelen klaar. Schaal hangt af van de spoorbreedte van het voorbeeld. Het gaat hem hierbij meer om het bouwen dan om het rijden. Een baan zoals bij de kleinere schalen is niet voorzien.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

ook op schaal 1/29 heeft men live steam van Accucraft USA Wel duur maar heel goed  De spoorbreedte is die van LGB  Anderen zijn Potter USA vanaf $465 simpel degelijk maar niet zoveel details als Accucraft

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Pascal Michiels

LGB (IIm) - tuinspoor in aanbouw.
2 startsets
1 loc
5 wagons

Bert Ossevoort

Wel de schaal voor mij is 1/27, het is een tuinbaan met stalling in de kelder hij ligt al enkele jaren de aansturing digitaal met lenz.
Het voorbeeld nu een eigen fantasie maatschappij echter ben bezig met de bouw [ombouw] naar belgish voor beeld.
Perrons met verlichting zijn er al binnekort een saxby seinhuis en een stations gebouw ala weerde.
1e rijdende model zal een lokje reeks91 worden op basis van een lgb stoomlokje [stainz].
Dus lekker bezig toch!
Mooi dat er nu ook op deze schaal mensen van zich laten horen en dus niet alleen h0 en n!!!

n/a

Morgen,

Voor mij is het ideaal een trein te bouwen waar ik zelf op kan rijden in mijn tuin.[:p]
Daarom bouw en teken ik een V200 (BR221) diesellokomotief met een verbrandingsmotor (Honda-WX 31) en een zelf ontworpen variomatic aandrijving. De schaal is 1:11,3 en het spoor dus 127 mm.
Ik ben nog in de tekenfase, maar het schiet al aardig op.

De werkplaats lonkt en zeker nu het weer beter weer wordt, 's-winters houd ik het bij tekenen.[;)]

Frits

Je bent pas klaar, als je werk af is.

n/a

http://www.lgb.eigenstart.nl is een website speciaal voor LGB en schaal1:22.5/ llm/G45. Graag wil ik je uitnodigen om eens een kijkje te komen nemen. Surf eens langs! Er zijn veel tips /info en je kunt zelf vragen stellen en beantwoorden. Kortom, je kunt er heel veel vinden met betrekking tot je modeltrein/bouw van LGB en schaal 1:22.5/llm/G45. Het is een gratis site op internet, dus niets moet. We zijn er om elkaar te helpen, weet je wel?! Groeten van een webmaster van lgb.eigenstart.nl.


n/a

Hallo,

Mijn schaal (eigenlijk schalen ) gaat echt van 1:1  (in mijn geval 50cm spoor)dus niet echt modelbouw maar wel heel leuk tot HOe en wat daar dus tussen zit, maar allemaal wel smalspoor.

Vgr,
Leo

n/a

Mijn baan is in spoor 1 en bevat een ook een racecircuit. Het is een baan voor rangeren, rijden en racen. De besturing is digitaal met de Delta4 van Marklin. De meeste locs zijn voorzien van hoogvermogen decoders van Marklin of Uhlenbrock.
Het rollend materieel bestaat voor een groot gedeelte uit Marklin Maxi (wat door ETS is gemaakt) een deel is Marklin 1 of zelfbouw.
Je kunt het zien op mijn site www.trainweb.org/leovardia

Groeten
Bert[8)]

Willems

Heb een grote lgb baan bij vrienden op De Afslag te Breskens 500m2
Heb een kleine lgb baan thuis in de tuin 16m2
en een modulebaan in aanbouw 40m2
Dus voel me min of meer op meerdere plaatsen thuis.
Wim
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

n/a

ik ben bezig aan een spoor 1 baan


jarikd

M?rklin Maxi (spoor 1)
Persoonlijk vind ik Maxi loks en wagons mooier dan het spoor 1 assortiment van M?rklin, H?bner en de rest. Het zal voor de meesten vreemd klinken, maar juist het ontbreken van details maken dat ik de M?rklin Maxi treinen zo mooi vind. Het ontbreken van die overdaad aan details maakt dat ze een bepaalde rust uitstralen (voor mij althans).
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

glamo

ik heb er ene in marklin spoor 1 maar hij staat in de kast en komt er nooit uit. ik heb hem alleen gekocht voor zijn details.[;)]
 

jarikd

Zo zie je dat iedereen andere redenen heeft om een bepaald model wel of niet te kopen.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

DWL

Ik ben bezig met een tuinbaan.(1/22,5)
Een eerste deel van ongeveer 50 m2 met 75 m spoor en een tweede deel van ongeveer 150 m2 waarop ruim 200 m spoor komt ( op dit ogenblik nog in aanbouw, 2/3 van de sporen zijn aangelegd ).
Totale rijlengte, samen met het opstelstation in mijn tuinchalet van 4x5 m, 300 m.
De omloop is op verschillende niveau's gebouwd, van - 25 cm tot + 40 cm in een golvend (bergachtig) landschap, dus veel rij-afwisseling verzekerd, door tunnels, over bruggen en viaducten.
Een omloop waarop gemakkelijk een 10-tal treinen kunnen rijden.

Ondertussen werk ik ook in de winterperiode en bij slecht weder aan een HO baan van 20 m2, waarop zowel met 3-rail (wisselstroom) als 2-rail (gelijkstroom)wordt gereden.
De ruwbouw is klaar, de sporen liggen.
Nu komt het electrisch gedeelte en de afwerking (landschap).
Hier zullen treinen rijden van Marklin, Fleischmann, Roco, Rivarossi,Hag,KTM,Tenshodo, Lima en Jouef.
Dus nog werk genoeg in de toekomst, we gaan ons niet vervelen !

Lucien
Lucien