Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uhlenbrock decoder 76200

Gestart door MARKLINRIJDER, 24 februari 2007, 11:52:14 AM

erik de noorman

Beschreibung:

Der Lokdecoder 76200 ist ein leistungsf?higer Multiprotokolldecoder mit Lastausgleich und susisoundschnitstelle. Er ist konz?piert fur motoren mit trommel-oder scheibenkollektoren. Da er mit der original-feldspule funkioniert braucht der motor nicht umgebaut zu werden.
Er kann in motorola-und dcc digitalsystemen verwendet werden und f?rt ebenfalls im analog-modus mit wechselspannung und fafrtrichtungsumschaltung per ?berspannungsimpuls (m?rklin systems. Daarna enz.
Im auslieferzustand erkennt der decoder automatissch die datenformate motorola und dcc, den analogbetrieb mit wechselspannung, sowie die m?rklin-kompatible bremsstrecke. Die gew?nschte betriebsart kann jedoch auch manuell festgelegt werden.

Erik

MARKLINRIJDER

Ik heb zo een vermoeden dat we er niet gaan uitkomen.  Blijkbaar heeft Uhlenbrock ooit ergens een fout gemaakt met te stellen dat de decoder ook gelijkstroom DC kan rijden.  Ik heb ondertussen naar Uhlenbrock en Hobbytime in NL een mailtje verstuurd en verwacht van hun een duidelijk en juist antwoord.  Je hoort hier zeker nog van.
Sorry, dat ik sommigen dingen deed schrijven die andere tot een uiterste dreven.  Bedankt alvast beide en laat Uhlenbrock het nu maar uitzoeken.

Groetjes,

David

INFO

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Beschreibung:

Der Lokdecoder 76200 ist ein leistungsf?higer Multiprotokolldecoder mit Lastausgleich und susisoundschnitstelle. Er ist konz?piert fur motoren mit trommel-oder scheibenkollektoren. Da er mit der original-feldspule funkioniert braucht der motor nicht umgebaut zu werden.
Er kann in motorola-und dcc digitalsystemen verwendet werden und f?rt ebenfalls im analog-modus mit wechselspannung und fafrtrichtungsumschaltung per ?berspannungsimpuls (m?rklin systems. Daarna enz.
Im auslieferzustand erkennt der decoder automatissch die datenformate motorola und dcc, den analogbetrieb mit wechselspannung, sowie die m?rklin-kompatible bremsstrecke. Die gew?nschte betriebsart kann jedoch auch manuell festgelegt werden.

Erik



Ja, dat klopt als een bus, want bij default staat CV51 op waarde 1



En dat zegt zoveel dat hij alleen op AC reageert.
Op waarde 2 alleen op DC
En op waarde 3 op AC en DC.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

René

Het is ook niet zo gek dat als de decoder al op analoge gelijkspanning moet rijden dit wel ingesteld moet worden. Bij het digitaal baan met Motorola protocol moet de loc n.l. stoppen als er een gelijkspanning op de baan staat. Dit is n.l. wat gedaan wordt bij de seinen (slechts 1 periode van het signaal doorlaten).
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

MARKLINRIJDER

Via andere weg ben ik tot een oplossing gekomen.  CV 49 Bit7 moest op O staan.  Rene jouw redenering heeft er alles mee te maken.

Een les voor sommigen zeg dus nooit, nooit[;)]

MARKLINRIJDER

Zoals ik reeds eerder vermelde rijdt alles.  Enkel de verlichting van de lok verandert niet in analoog bedrijf. Bij voorwaarts rijden branden de lichten voor maar bij achteruit rijden brandt er niets.  Digitaal doet hij het dus wel.  Weet iemand of dit mogelijk kan aangepast worden?  Ik spreek dus enkel van analoog.  Bij ESU decoders kan het door een bepaalde CV maar bij deze decoder?

Groetjes,

David