Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schaal H0 wisselstroom (3 rail)

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:10:34 PM

n/a

hallo iedereen,

nieuw op het forum.
momenteel geen baan, maar de kriebels hebben me na 30 jaar weer te pakken.
Voorraad bestaat uit Marklin M, analoog bestuurd.

groeten uit zottegem
William Dekeerle

Stefan Appelmans

stefan.

froelants

Hallo, mijn naam is frank Roelants en ik rij met 3L~ ik gebruik een IB voor de besturing en heb nog een oude lic. op Railroad & Co.
Mij Rollend materiaal is van zowal alle fabrikanten die 3L~ materiaal bouwen.

Ik ben een modulebaan aan het bouwen omdat ik mijn vaste baan moeilijk kon onderhouden, ik gebruik Fremo B96 profielen.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

Artologic

3 rail digitaal met ecos als digitaal stuurapparaat op c rails ^^

Mvg
 

C-rail

Maerklin Central Station 1 en ik ben er zeer blij mee, wissels en seinen analoog bestuurd.

remcy

Hallo allemaal
Net nieuw kom van een nederlands forum af waar het plezier een beetje weg was .(ben dus nu hier het forum aan het ontdekken en uitpluizen [:D])
Ik ben een 3 rail alle merken rijder.
Wel op marklin C rails met een Central Station 1.
Groet Robert / Remcy

M - rail

Hallo Allen,


Ik rijd 3 rail ( M?rklin )
En dat op de bekende "oude" rail.
M rail dus en geheel analoog nog.
Ben ooit eens begonnen met de baan en deze in het geheel nog niet af
wel het hout en de rail liggen er, en ik kan wel eventueel me rondjes rijden zeg maar
Hoewel ik nu even stil lig met de bouw.



mvg Frans

glamo

na 30jaar 3 rail(marklin) alles buiten gegooid[8D] en nu 2 rail [:D]
 

janjozef

En waarom alles buitengegooid

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

ik wou een ander tijdperk, een baan naar duits voorbeeld(bergen en dergelijke) en veel eenvoudiger. ik kreeg een goede prijs, en heb alles in een koop weggedaan. na een jaartje pauze ben ik er nu terug aan begonnen. van de koude zolder naar een warme kamer want alle kinderen zijn het huis uit.

ik ben nu overgestapt naar 2 rail omdat ik dat eigenlijk al h??l lang wilde. NIET omdat ik niet tevreden was van marklin, integendeel ik heb er nooit problemen mee gehad. [;)]
 

Paulogic

nieuw en 3rail Marklin Digitaal (Ecos2 als hij er is).
C-rails, locs van M en 1tje van LS 2703
baan : nog te tekenen, zie ander draadje (topic)
mvg,
Paul(ogic)

Kusttrein28

Ik ook Marklin HO (K-rails en verborgen gedeeltes M-rails).
Alles wordt (of zal worden) gedigitaliseerd.
Ik rijd met het Central Station 1 en Mobile Station en tot nu toe zeer tevreden.
Wissels en seinen analoog.
Bergtreintje (railbussen) rijden analoog met behulp van een trafo 6600 van Marklin (pendeltreinbesturing.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

jakeman

Beste forummers,
Graag wil ik mezelf voorstellen, maar net nieuw hier op het forum.
Ik ben een 3-rail rijder, ben vorig jaar mei na ongeveer 15 jaar weer begonnen met het treinenvirus. M'n baan is Zuid Europees, periode III-IV en heb inmiddels 16 Locs. Ben een modulebaan aan he tbouwen, waarin een hoofdbaan met 10-sporig schaduwstation, een leuke zijlijn en het MCC Car system. Je kan de bouw van m'n baan ook volgen via http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23739.0
Ik ga op dit forum ook met leuke updates komen.
Groeten Jake

donaganda

Op mijn 17de begonnen met 2R vooral roco. Na 10 jaar overgeschakeld naar wisselstroom, nu reeds 12 jaar dig. Veel loc's laten ombouwen naar dig. Ben eindelijk begonnen met de bouw van mijn baan.
Besturing met 6021, vermoedelijk wissels handmatig maar ben er nog niet uit. Te weinig kennis van elec.
Donald
 

daniVM

ook ik heb 3rail wisselstroom, M?rklin C-Gleis.
Deels analoog gestuurd nog, en deels met Delta decoder.

De baan is nog in opbouw, dus echt veel ervaringen kan ik nog niet delen.
Groetjes
Dani