Schaal H0 wisselstroom (3 rail)

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:10:34 PM

n/a

Spoor met marklin C rails die in volle opbouw is met volledige digitale besturing met intellibox.
Dit zal aangestuurd worden met pc en software koploper dat trouwens gratis is en een fantastich programma is.

Steven86

3 rail digitaal met Intellibox en Mobile Station als reserve-opstelling. Hoofdzakelijk M?rklin materiaal. Een aantal Roco en Piko wagonnen. 2 Roco locs. Een leuke V80 met LokSound en zo'n goedkoop plastiekske van Roco met fantastische rij-eigenschappen. Die trekt fluisterstil de schoonmaakwagen.

Bescheiden baantje van 2m40 op 1m10, aangepast aan mijn beschikbare tijd. Afwerking primeert op grootte voor mij.

M?rklin, LokSound, LokPilot en TAMS decoders.


JoVer

citaat:
Geplaatst door kufke

pc,en heb gelezen dat koploper ook zo intresant zou zijn

Kufke, heb vorig jaar een demo dag met de maker van Koploper bijgewoond: zag er geweldig uit. Hij heeft net een versie klaar waarbij het BE seinstelsel (gedeeltelijk) kan worden gebruikt. Ik ga er zeker ook mee werken. Het is gratis, maar als ICT-er zal ik bij registratie toch een bedrag betalen. Ik weet hoeveel werk er komt bij kijken.

Jo.

JoVer

ICT-er = iemand die in informatica werkt
Informatie en Communicatie Technologie
De mannen van de computerafdeling [;)]

Jo.

n/a

hallo allemaal. ik heb een klassieke 3 rail wisselstroombaan, namelijk een veertig jaar oude Marklin M-rail baan, met een klassieke locomotief (ook van Marklin). na een paar kleine reparaties en een nieuwe trafo rijdt dit klassieke materieel nog dagelijks.

cargo

3-rail (K & C), digitaal, alleen Zwitsers(SBB)[:I] ...
 

egwinds

Reeds vanaf mijn 16 jaar verzamel ik voornamelijk M?rklin treintjes. Ondertussen is dit al 23 jaar geleden en daarmee is de verzameling van hoofdzakleijk Belgisch materiaal al aardig aangegroeid.
Momenteel be ik bezig met het bouwen van een baan met C-rails bediend door een Mobils Station. op het einde van dit jaar hoop ik uiteindelijk met het Central Station te kunnen rijden.
La,ndschapsbouw interesseert me niet zo erg (alhoewel het soms kriebelt bij het lezen van de artikels in Modelspoor). De bedoeling is om in de toekomst via een PLC de wissels en de seinen van mijn baan te bedienen. Zoals in het echt!
Ik heb ook enkele Mehano en Roco locomotieven in wisselstroomuitvoering, waar ik ook tevreden over ben.

Groeten
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

55erke

Ik heb een baan met marklin c-rail bestuurt met een mobile station.

tonycabus

Welkom, Terex! Bedoel je "Plug and PRAY"? [;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

geremila

Marklin digitaal (control unit 6021) met K-rail dus 3-rail wisselstroom. Momenteel gemengd Belgisch en Duits materiaal en nog maar pas herbegonnen met brainstormen en plannen rond een nieuw project (zie ook forum beginners daar staat meer uitleg en kunnen jullie gerust nog reacties nalaten.

Bedankt,

Mike
groetjes,

Mike

n/a

Al 35jaar bezig met eerst Jouef dan alles weg en Marklin M rails aangeschaft 2?hands!Nu na verhuis en uitbreken om van de zolder te kunnen volledig nieuwe baan ontwerpen en over stappen naar Mobile station!Al twee dagen plug en pray maar dan joepi plug en play tof systeem eens je het door hebt!Nog veel werk om aan te kleden om te bouwen en het Kiss systeem om te schakelen!

nmbssncb

M?rklin C-rail met M-rail boogbruggen...
Digitaal: Motorola + MFX
M6090, M6090x, Uhlenbrock, M6092x, ESU MFX 61600 decoder, plus enkele Roco/Lenz decoders.
Central Station.
M?rklin, HAG, Roco, Lima, Philotrain, Jocadis, OVB, LS Models / Heris.
nmbs < Willy > sncb
===============

glamo

ja man waar ben jij mee bezig

KURT
 

wisselstromer

i krij 3rail digitaal met een mob sation maar ga we ooit eens ne c s kopen

99% vd loks zijn van marklin , enkel een TEE treinstel en een E40 zijn van roco.
verder is de bovenbouw in C rail, de "paradestrecke" in K en het schaduwstation in M rails

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Meer dan een jaar na de start van deze poll zal ik ook eens reageren. [:I]

Gestart op mijn 10de met een analoge M?rklin startset met M-rails. Daarna Delta met extra loc (BR 216). Eerste Belgische Delta-locs gekocht locs (reeks 16) gekocht. Toen kwam type 122 digitaal en dan ook maar digitaal gegaan met Control Unit. De C-rails deden hun intrede op mijn baan. De eerste "vreemde" loc (77 van Mehano) kwam er in 2004 (gekocht op Intermodellbau 2004 [:)]). Sinds Intermodellbau 2005 overgestapt naar Mobile Station. Steeds meer locs gekocht natuurlijk.
En nu zit ik dus met het probleem dat ik meer locs heb dan ik kan laten rijden op mijn baan. [}:)]
Maar ach ja, ooit zal ik een eigen huis hebben, met een grote kamer voor mijn treintjes. Wie weet komt er dan ook een Central Station oid (hangt af van de ontwikkelingen op digitaal vlak natuurlijk [:D]).
Voor de rest bestaat mijn rollend materieel uit M?rklin en LS, maar ook enkele Roco wagens, 1 Os.Kar M4 en 1 KleinModellbahn wagen.

Voor wie al het vorige niet interesseerd, ik rijd Schaal HO wisselstroom. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.