Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schaal H0 wisselstroom (3 rail)

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:10:34 PM

PietB

Hallo beste vrienden.
Ik gebruik Marklin 3 rail, met een Intellibox Basic als centrale en c-rails

grt Piet.

TimT

Ik rijd Marklin c-rail met Ecos 1 en koploper :D vooral belgisch maarja :p daarvoor smijt ik mijn oude verzameling met locs niet weg dus kan er wel een ander tijdperk/land passeren op de baan

Groeten Tim

Nighttrain

Ik hoor ook in dit rijtje thuis.
Momenteel mobile station op C-rail, als de baan "permanent" wordt (nu niet wegens plaatsgebrek) zal dit intellibox worden.

Ciao'kes,

Steven aka Nighttrain
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

lilitrein

Hoi Spoorders,

Ik zit nog niet zolang op het forum,maar wil toch wel wat over mijn baan vertellen.
Ik rijd op K-rails van M?rklin.
Digitaal aangestuurd met Lenz (volgens mij de enige????)
Ik schakel alles aneloog ( reed contacten in de rails, magneetje onder de lok. Dit werkt bij mij perfect!!!!
Mijn baan is in 10 blokken verdeeld, in elk blok rijden niet meer dan 2 treinen.
Elk blok wordt aan gestuurd door een Lenz booster.
Waarom twee treinen op een booster? Ik rijd met 7 tot 11 rijtuigen, en als die verlichting hebben is het vermogen van 3 of 4 amp gauw op.
Het station zit in een blok, dus daar kan ik treinen en loks wisselen.

Mijn rijdend materiaal bestaat uit stoom en diesel. Periode 2 / 3 Reichsbahn ( 1920 - ongeveer 1950 )
Ik rijd met Fleischmann,Roco,Brawa,Liliput,Trix,Rivarrossi en een paar (stuk of 10) M?rklin.
Ik schaf zowel 2- als 3-rail loks aan als ik ze maar mooi vind en in mijn tijdperk passen.
2-rail Loks worden omgebouwt naar 3-rail ( sleper ) en voorzien van een ESU (geluids) decoder die ik zelf met de programmer instel.
Ik probeer meestal het geluid voor in de lok te krijgen bij de cylinders, wat soms wel eens wat passen en meten tot gevolg heeft.
Is er geen ruimte dan gaat hij onder de frees tot er wel ruimte is.
De M?rklin loks worden voorzien van een permanent magneet en een 5-polig anker, wat de rijeigenschappen aanzienlijk verbeterd.

Ben met deze baan nu ruim 15 jaar bezig en heb al aardig wat metertjes liggen.
Op het ogenblik veel bezig met scenery.

Ik hoop nog veel te vertellen op het forum over mijn baan.

Spoorze  Bert


Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

Huugooke

Hallo,
ik rij digitaal, alle systemen door mekaar, aangestuurd met software MRdirect. Ooit begonnen met zelfbouw decoders e.d., die gelukkig met dit systeem aanstuurbaar blijven.

Johnnytrein

Spoorze Bert, komen er ook foto's van je baan?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

voor5dekeer

ik zit nog maar net op het forum, en heb zelfs nog geen baan, maar mijn systeem gaat dus retro Marklin zijn. Dus alles op de oude manier jaren zestig en zeventig, analoog, met schakel kastjes enz enz [8D]

Guy

jlcdw

Hallokes,

Bij mij alles m?rklin vooral m-rails in wachtstations , rest nu uitbreiden met c-rails.
besturing zal cs2 worden (cs1 als 2de besturing voor locdepot dat er later moet komen)

baan nog volledig in opbouw dus nog wel enkele jaartjes zoet.

Groetjes,

Gaspar

Na vele jaren terug de draad opgenomen. Mijn baan zit nu nog in de (laatste) testfase.
Het wordt een digitale baan met twee sporen voor DCC en ??n voor Motorola. De aansturing gebeurt met Roco multmaus.
Ik bezit nog een tiental oude analoge locs; maar heb ook al een tiental digitale gekocht. Belgische modellen uiteraard.
Zal nog veel moeten leren en vragen!

Grn
Guy
 

reeves


Gust56

Märklin C-rails - 6021 - Intellibox - I-train - DB epoque III.
Grts Staf

Sattrickske

Marklin C-rails.  Tijdperk I-III
Marklin CSII als centrale en booster + toroidaal trafo (18V/300W) voor alle accessories.
RocRail PC software.
Zelfbouw S88, wissel en accessory decoders.
Locs: voornamelijk omgebouwde Marklins, enkele omgebouwde Rocos en Fleischmann (een aantal nog om te bouwen); allen met ESU decoders.
Wagons: allerhande

Catje

Ook ik gebruik de C-Rail en Mobile station 2 van Marklin.
Locs en getrokken materieel allen van Marklin.

groeten Willy

HYA

#88
Marklin, K-gleis en C-gleis, digitaal, rollend materiaal voornamelijk van Marklin (bijna alles BE)
Al de rest is voor later ...

froelants

#89
Mijn locs rijden op Märklin K rails, de sturing gebeurt via een Intellibox en loconet met de modules van Hans Deloof. Mijn loc's zijn van Roco, Fleischmann, Liliput, Gutzold, Brawa en ik heb recent enkele Märklin Mfx locs gekocht en ik heb nog een 6 tal Marklin locs met oudere decoder. Ik bouw een modulaire baan en probeer daarbij de Fremo normen te volgen maar 2 rail rijden op mijn baan gaat niet omdat ik massadetectie gebruik. In mijn tweede station dat ik aan het bouwen ben drijf ik mijn wissels aan met een tortoise wisselmotors.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants