Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

VRT nieuws 19/02

Gestart door Havoc, 19 februari 2007, 21:32:28 PM

Havoc

Ik was daarnet iets te laat om te weten waar het over ging, maar het was iets over Marklin. Iemand het wel gehoord?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinliefde

Het ging erover dat M?rklin Militaire items op de markt gaat brengen.

Tanks enz. op schaal 1/87?,  ik denk niet dat ze daar de grote winsten gaan uithalen, want Roco verkoopt dit toch ook al jaren.

De winkel die ze interviewden was Balli?n in Borgerhout, naar mijns inziens is dit toch altijd een tegenstander geweest van M?rklin of niet.

De nieuwe patron van M?rklin wil meerdere markten aanboren, weer een verandering

Kedeng Kedeng

Ben ik vergeten te kijken, maar er staat er iets over op de site van De Pijl:
http://www.de-pijl.info/nieuwsmodelbouw.htm

Havoc

Ah, niet veel gemist dus...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinliefde

Ik denk wel dat ze het op het laatste journaal misschien nog wel zullen uitzenden.   In de Gazet van Antwerpen stond het ook reeds vandaag.

guy holbrecht

Hoe ze het steeds doen, ik weet het niet. Maar toch komen ze steeds in het nieuws.Haast 2 minuten gratis reclame in een druk bekeken programma zoals het journaal van 19.00. Je moet er maar op komen!

Groeten,
Guy

marctje

en toch was onze voorzitter er weer eens bij, hoe doet hij het toch?
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

factageklerk

 

eric

Ook net op ATV gezien (regionale tv van Antwerpen)en hij zal volgens zijn eigen zeggen het niet opgenomen in zijn assortiment vanwege de schaal 1/87.
Bij Roco is dat toch altijd een succes geweest dacht ik?
(zowel europees al in de VS)


railbusje

Ik meende hier weer een moraliserend toontje te bespeuren van de journalist dat het verwerpelijk is militaire modellen te produceren of vergis ik mij? Dan hebben ze gelukkig de F?hrerzug van Liliput nog niet gezien.[:D]

Gerolf

Het cartoontje in de gazet:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

zal niet aan mij besteed zijn. Hoogstens als belading maar ik vrees wat te duur.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Je moet er niet mee lachen maar op het forum van EK in Duitsland is er een hele (moraliserende) diskussie bezig omdat Herpa (gekend van H0 modellen van auto's en vrachtwagens) nu ook met militaire modellen (en dan nog van WO II) op de markt gaat komen.
Een volgens mij zinloze diskussie, want er zijn ruim voldoende merken die al Military modellen op de markt hebben ( en al vele jaren)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gert1

Vind je het echt zo vreemd dat bij uitstek in een land dat een groot deel van de wereld in ellende heeft gestort als gevolg van militarisme gevoed door een zeer verwerpelijke ideologie, men zeer kritisch staat tegenover het op de markt brengen van oorlogsspeelgoed?

mvg,
Gert

janjozef

De duitsers die volwassen waren in 1940 zijn reeds dood, het wordt tijd dat we stoppen met de duitsers te stigmatiseren voor wat hun voorvaderen gedaan hebben. Over de fransen met hun "Napoleon" en de italianen met hunnen "julius cesar" om maar de 2 meest gekende te noemen wordt ook niets meer gezegd. Als Marklin militaria wil maken en verkopen dan doen ze maar. Heb je iets tegen geweld neem dan de schaal 1/1 aan en laat de brave burger zijn hobby. Uiteindelijk, het feit dat we kunnen vliegen, auto rijden en zelfs fietsen hebben we aan oorlogen te danken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem