Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 57

Gestart door Gert1, 19 februari 2007, 12:05:57 PM

glamo

in west-vlaanderen is hij ook in de bus gevallen.

kurt

 

theedooz

Hier even inhoudelijk; het valt me in dit nummer op (en het stoort me) dat erg veel foto's uit verhouding getrokken zijn. Of ze zijn te smal t.o.v. de hoogte, of juist te breed t.o.v. de hoogte. Wie geen idee heeft waar ik op doel moet eens kijken op pagina 57, de twee kleine foto's van de V36; duidelijk uitgerekt in de breedte (of ingedrukt in de hoogte, zoals je wilt). Ander voorbeeld; de 6274 op pagina 44 ziet er niet zo uit als de mijne (deze is duidelijk uitgerekt in de breedte), en ook mijn M2 BDx is niet zo smal en hoog als die op pagina 41 (2 foto's). En zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen (bv. de bussen en caravans op pagina 11). Hier is duidelijk wat fout gegaan tijdens het opmaak of drukproces, of er is een amateur aan het DTP-vormgeven geweest. Even op letten bij nummer 58? Verder niets dan goeds!

Grtz!
Tedo
 

Gerolf

'k Heb hem intussen ook aangekregen, en al even doorbladerd. Tedo lijkt gelijk te hebben aangaande het DTP-probleem.
Ik zal hem morgen op de trein van en naar Leuven deftig door kunnen lezen. Ik weet alvast dat vooral de bouwprojecten mijn aandacht zullen hebben:
- Station Ternat (ziet er prachtig uit, de te rode tint zal wel aan de foto liggen, vermoed ik?)
- "Grondwerken" aan de module 1835: ziet er ook weer de moeite uit.
- De V36 ... knap werk alweer van Guy [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

In Kalmthout is hij ook aangekomen en ziet er weer goed uit.

doomslu

En als ik er even nog iets mag aan toevoegen : het nieuws uit N?rnberg is ook zeer interessant. Bijlange niet alles was hier al gemeld. En de test van het Jocadis tweetje is ook uitstekend. Kortom : lekker nummer. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

effe iets.... geen kritiek of afbrekerij

blz 28 (midden in grijze kader) VITRAINS

......De lokomotieven worden vervaardigd in oplage van 500 stuks. De modellen zijn geschikt voor wisselstroom, maar    een voorziening is aangebracht voor het monteren van een sleepkontakt.
Begrijp ik niet goed Waarom zijn deze niet ineens voorzien van een sleepkontakt van fabriekwege uit ?
Of moet het zijn........modellen zijn geschikt voor " gelijkstroom" , maar een voorziening is aangebracht voor het .......

Want een beetje verder in de tekst staat;........In 2008 zullen een aantal modellen ook in wisselstroomversie uitkomen......   .
Of heb ik het mis voor ??
Nogmaals geen kritiek of klinknagel tellerij, gewoon ik kon effe niet volgen .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Is mij ook opgevallen. Zetduiveltje. Het zijn dus blijkbaar wel degelijk gelijkstroommodellen van origine.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

glamo

mooi artikel over de baan van lennart. het spoorbedrijf is simpel gehouden en daar hou ik van. ben ook aan zoiets bezig maar ze is nog lang van klaar. een baan om fier op te zijn lennart.

mvg kurt
 

Arbeco

Jongens, bedankt voor de leuke reactie's op het artikel van mijn baantje. En ja Kurt, ben er stiekum nog steeds wel een beetje fier op hoor, al is de baan alweer 4 jaar oud... Ach, ben er nog steeds niet op uitgekeken eigenlijk! [:D][:D]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

doomslu

Len, ik heb net het artikel gelezen. Mooie baan. [:p]
Wat in het artikel ontbreekt, vind ik, is een foto van jouw station in hedendaagse 'vervallen' toestand. Dat zou ik ook wel eens willen zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Willems

Ook ik heb inmiddels mogen genieten van de voor mij bekende baan maar een kleine, doch niet onbelangrijk gegeven in het artikel klopt niet helemaal,[V] De baanbrekers zijn ontstaan in 1987 en hadden hun eerste "optreden" in 1988, de tweede baan werd naar limburgs voorbeeld gemaakt wat ons in staat stelde om te rijden met Duitse diesels ,Nederlands en Belgische , dat daarna de ommezwaai naar Belgisch landschap ging kan daarvan af hebben gehangen.
In het artikel staat vermeld dat uit Lennarts baan de Baanbrekers zijn ontstaan en dat is beslist onjuist.
Misschien dat in het artikel over "Messieux Walemons" in een volgend nummer de juiste feiten wel zullen worden vermeld.
Wim Waleboer
Medeoprichter van de Baanbrekers.

Maar verder: Lennart,zelfs ik ben er trots op dus dat mag je zelf best zijn .(en dat voor iemand uit Burg/Haamstede)[:D]
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Rotsgieter

Ook ik heb het blad inmiddels mogen bekijken en sluit mij volledig bij Wim aan voor wat het artikel over Voneche betreft.
Ik heb het je natuurlijk al gezegd Len maar hier nogmaals je kunt zeker trots zijn op zowel je baan als het artikel en ik kijk al rijkhalzend uit naar het volgende nummer waar (eigenlijk toch wel een beetje mijn eigen baan ) Messieux-Walemons in zal staan.
Verders moet ik zeggen dat ook de rest van het blad weer zeer de moeite waard is.  PlUIM voor Nico en co.


Mvrgr.  Hans Waleboer

tonycabus

Len's baan verdient zeker haar plaats in het blad, het is weer zo eentje dat het gezegde 'eenvoud kenmekt het ware' illustreert.
Daarmee wil ik uiteraard geen afbreuk doen aan de verdiensten van bouwers van complexere banen. Maar er zit duidelijk een trend in het actuele spoorweggebeuren, waarbij de trein een middel wordt om zijn omgeving helemaal tot uiting te laten komen, dus meer landschap en minder drukke stations. En sf???r!!!
En precies die sfeer maakt het zo mooi, perfectie is daaraan ondergeschikt.
Gefeliciteerd Len, maar ook de anderen wiens banen verschenen in ons lijfblad.
DE TIENDE KUNST, zei Jacques Le Plat ooit, en gelijk heeft-ie!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gert1

Mijn mening over deze editie kun je ook hier lezen:
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=3753.0
Maandelijks bespreek ik MSM voor beneluxspoor.net

Wat betreft het door Tedo geconstateerde probleem met de foto's: dit lijkt inderdaad het gevolg van onoordeelkundig gebruik van de mogelijkheden in de opmaaksoftware in een DTP-pakket.
Ik vrees dat de DTP-er de functie 'fit content to frame' in Indesign heeft gebruikt. (Je vraagt je af waarom zo'n functie ?berhaupt in zo'n pakket zit, maar dit terzijde)

mvg,
Gert

Gerolf

@Gert: Ik heb je rescenties vanaf nr 51 gelezen. Niet slecht, maar je praat ietsje teveel vanuit je eigen achtergrond (overdreven gesteld: dit is iets voor mij/dit is niks voor mij)

@allen: Luc Dooms (Doomslu) heeft me een aangepaste spreadsheet met de MSM-inhoud tot en met nr.57 toegestuurd. Te downloaden via mijn webruimte of via deze link: http://meb.gerolf.be/msm/MSMinhoud.xls
Tot uw dienst [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw