Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Schaal H0 gelijkstroom 2 rail

Gestart door tonycabus, 26 januari 2005, 22:09:41 PM

pabe

Hi guys, ik ben na 35 jaar herstarter...  (amai, ben ik al zo oud?).  Start met bouw van modulaire baan, schaal HO, tweerail gelijkstroom, digitaal. ( in den beginne waarschijnlijk nog analoog, totdat ik al de loks die ik wil ombouwen naar DCC omgebouwd heb). Daar ik electronicus ben, zullen de wissels ook wel digitaal gestuurd worden, maar niet door het Roco Maus2 systeem, dat ik wel gebruik voor het rijden.   [:D]

just4fun

Hallo,
eindelijk kunnen registreren (via PC op werk was dit beveiligd en geen PC thuis).
Nu DC analoog zonder echte baan (wel een plan met sporen op om electronica op te testen), maar denk erover analoog te stoppen en digitaal te gaan.
Groeten,
Paul

n/a

Hallo,
mijn allereerste bericht. Oeps.

Ik wil in deze rubriek reageren omdat ik aan een HO-gelijkstroombaan bezig ben. Lang geleden heb ik eens een pulscode-snelheidsbesturing gemaakt rond een timer 555, het schema doet wat denken aan dat van Gerolf_Peeters. Ik schuw dus geen elektronica maar ik wil mijn baan toch zelf in de hand houden.
Ben momenteel nog in het stadium van kurkleggen, sporen vastlijmen enzo. Rollend materieel Lima, Jouef, Roco, Bachmann.
Ik koos voor Peco sporen code 100 om met mijn oud rollend materiaal ook nog te kunnen rijden.
Zet me dus maar bij de gelijkstromers.

Jo (niet bolleke)De Koninck

Tom

Hallo.

Ik rij met schaal HO gelijkstroom analoog ik ga over stappen op digitaal omwille van de mgelijkheden. Ik ga een baan bouwen met piko A-spoor een digitaal systeem, heeft iemand hier ervaring mee?
Tom

ronny-vdv

Hier voel ik mij thuis !

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

jean-luc

Ik ben hier ook thuis. Alle merken, Belgische stoom en diesel.

TrainTechnology

Nog een H0-gelijkstromer hier, volop de overstap aan het maken naar DCC digitaal.

Een uitgesproken voor Belgische modellen, merknaam speelt niet zo'n grote rol als het model maar goed ineen steekt en zijn ding doet - er goed uitzien en rijden als dat gevraagd wordt.

Voor spoormateriaal vroeger nog ge?xperimenteerd met Fleischmann Profi-rails, maar nu een fervente aanhanger van Peco-rails, zowel in code 100 als het fijnere code 75.

Mattias

n/a

Hallo,

Ik ben een Hollandse herstarter, met op het moment alleen maar tweerail systeem. Heb vanavond mun lief gelukkig zo gek gekregen dat de nieuw te bouwen baan ook gedeeltelijk uit drierail zal gaan bestaan. (jaja nostalgische overwegingen, kijk dromerig naar de toekomst) Wil digitaal gaan rijden. Op het moment dus geen echte baan alleen een klein ovaaltje voor test en onderhoudswerkzaamheden.

Groeten
Arko

n/a

ik hoor bij de 2-rails H0-spoorders!!!!!!!!!![;)][:)][:D][8D]
enfin, ik ben belange niet professioneel. momenteel heb ik een ovale baan met een dubbelsporige hoofdlijn. aan het station stockheim komen daar nog eens 2 sporen bij die naar het locdepot leiden. stockheim is een klein dorpje met enkele huisjes en een trambaantje (maar ik heb nog geen tram) en nog wat bergen (met tunnels erdoor waar eigenlijk 1 spoor door kan maar dat heb ik momenteel niet.) mijn materieel: 2 thalys, een tgv-duplex, 2 I11 rijtuigen, een franse locomotief van roco, een zeweedse locomotief, een klein stoomtreintje, 2 oude wagons, 1 slaapwagon en een franse cinemawagon (!) ook nog een duits stel met rode livrei, welk model weet ik niet. mijn buitenste en binnenste spoor rijd afzonderlijk met twee trafo's maar ik kan niet twee treinen tegelijk laten rijden want in de bochten botsen ze op mekaar.
voila, een retour-ticket van arne

PaulC

Hallo,

Ik ben Paul, 53 jaar oud en altijd wel ge?nteresserd geweest in "treintjes". Door allerlei redenen (plaatsgebrek, tijdsgebrek, beroepsbezigheden, enz.) staat de hobby bij mij op een laag pitje.
Nu met de eindmeet van mijn beroepscarriere in zicht wordt het stilaan tijd om weer aan de slag te gaan.
Dit zal gebeuren door het materieel dat ik in de afgelopen 25 jaar verzameld heb eens een grondige oppoetsbeurt te geven. Daar zal ik al een heel tijdje zoet mee zijn. Dus de bouw van een baan is nog niet direct aan de orde.
Eerst mij database (inventarisatie en onderhoud) afwerken en dan aan de grote schoonmaak (spoorwegmaterieel, den andere is al gedaan) beginnen.

O ja, voor ik het vergeet, mijn materieel is H0 gelijkstroom overwegend Belgisch (99%)

Paul

n/a

voila, mijn baan is klaar, en nu begin ik aan een volgende. Na project Stockheim ga ik nog eens iets maken van zoiets in de aard. Deze keer met maar 1 spoor als hoofdbaan, een tweede spoor in het station en een opstelspoor voor treinen. het is een nogal beragtige omgeving met een lokaal trambaantje (in de vorm van een acht)
retour-ticket van arne

tonycabus

Leuk, Arne, maar laat ons eens wat zien, dat kan hier toch??
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

laten zien? srry ik snap niet wat je bedoelt, leg het me eens uit
retour-ticket van arne

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

srry, ik heb er geen foto's van[V]ben nog niet toe aan een scanner of digataal fototoestel