Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Autotransportwagons Roco

Gestart door ERVIN, 16 februari 2007, 20:28:11 PM

treinliefde

Ik heb er zaterdag bij modeltrein paradise zeker nog 50 zien staan.
Witte en blauwe, en heb er gauw 8 gekocht [:D]

Break302

Hallo
Deze opnames heb ik vorige vrijdag gemaakt en laten zien dat de wagens gerust ook leeg mogen zijn !
Ook mooi megenomen voor de vervuilers onder ons, de detail dat er blijkbaar niet wordt gewassen rond de beschrifting.

Break302




SuSke

citaat:
Geplaatst door Break302

Hallo
Deze opnames heb ik vorige vrijdag gemaakt en laten zien dat de wagens gerust ook leeg mogen zijn !
Ook mooi megenomen voor de vervuilers onder ons, de detail dat er blijkbaar niet wordt gewassen rond de beschrifting.

Break302





Hebben ze schrik dat de letters er anders afgewreven gaan worden?? [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Dat maakt vervuilen een stuk simpeler, wat bruin/beige over de beschrifting en we zijn klaar.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Verdorie, ik moet nog een stel 23'ers gaan halen. [:D]
Waar is die opname gemaakt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke



Hoy

Ik heb zo van die blauwe autotransporters gezien:



Groeten
Johan


Break302

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Verdorie, ik moet nog een stel 23'ers gaan halen. [:D]
Waar is die opname gemaakt?


L34 juist voor de inrit van Tongeren richting Vise of Montzen.

Break302


Jurgen

Om 1 of andere reden ontsporen mijn autotransporters sinds kort op steeds dezelfde plaats. Aan mijn baan is niets veranderd maar ik heb wel gevonden waar het probleem zit.
Bij de overgang tussen 2 gebogen C-rails ligt de binnenrail van het ene stuk niet recht op de rail van het andere stuk.
Mijn autotransporters zijn de enige die er last van hebben. Hebben jullie misschien een oplossing? De wielen 1 mm naar binnen verplaatsen misschien? Maar hoe doe je dat?

Verder heb ik ook het probleem dat het neerklapbare bovenstuk niet omhoog blijft. De zijwanden van de wagen staan te ver uiteen waardoor het bovenstuk niet in de kleine groefjes in de zijwand blijft steken.

Oplossingen voor beide problemen zijn altijd welkom.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Hoi Jurgen, ik heb voor beide problemen een oplossing, probleem 1; de wielen staan 2 cm van mekaar, deze moet je eens met 1mm verkleinen, je moet er wel wat kracht opzetten, maar het lukt hoor, ik heb bij al mijn 8 wagons dit gedaan en nu ontsporen ze hier niet meer.(een schuifmaat is iets heel handig)

Probleem 2; ook bij mij vielen die bovenste plateau's altijd naar beneden, ik heb dit opgelost met een drupje lijm tussen de zijwanden en de bovenste plateau's te doen, je kan ze dan wel niet meer laten zakken, maar bij mij is dat ook niet de bedoeling, ze moeten mooi horizontaal blijven staan.

Probeer het eens even en laat ons dan eens weten wat het resultaat is.[;)]

Jurgen

Dank je wel Erwin. Ik ga eens kijken hoe ik het beste die wielen kan verschuiven. Eerst even vragen aan mijn vader of we wel een schuifmaat hebben. Dat zal waarschijnlijk voor na het weekend zijn. Mijn ouders zijn weeral met de mobilehome weg. [}:)]

Voor dat bovendek vind ik lijm toch een beetje definitief. Maar je brengt me wel op een idee. Toen ik voor een belading naar de winkel ging heeft men mij verteld dat je de autootjes kan vastzetten met een soort van lijm. Dit is zoiets dat men ook gebruikt om staaltjes van shampoo of bloemenzaadjes in de Dag Allemaal of de Flair ofzo te plakken. Je kan dat nadien gewoon verwijderen zonder beschadigingen na te laten. Ik ben wel de naam van dat ding kwijt. [}:)]
Misschien kan ik dat eens proberen. Als ik nog eens naar de winkel moet ga ik zo'n potje meebrengen. Ik zal nadien laten weten hoe het werkt. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Je kan rubbercement gebruiken.
Door erover te wrijven komt de lijm mee.
Je kan het op de markt kopen bij het kraam waar ze kaartjes verkopen, en ook materiaal om kaartjes te maken.
Tom

Jurgen

Ik heb eens geprobeerd om de wielen te verplaatsen. Na het verplaatsen kwamen de wagens niet meer over mijn wissels zonder opgetild te worden. Hoe ik ook probeerde, het wou niet lukken.

Ik heb mijn wielen terug geplaatst zoals ze moeten staan. Ik heb de 2 railstukken waar ik problemen had omgewisseld en het probleem was opgelost. Nu liggen de rails nog niet mooi uitgelijnd op elkaar, maar ik kan er mee leven.

Voor de bovendekken moet ik nog eerst naar de winkel de nodige middelen aanschaffen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ik heb hier vandaag in Aarschot een rode versie van de STVA autotransporter zien staan. Het opschrift was in witte letters en de wagen had ook een doorzichtige wand.

De trein stond stil in het station. Helaas heb ik geen foto kunnen maken. Ik zat in de wagen en had geen camera bij. [:(]
Als ik volgende week tijd heb, zal ik eens langsrijden met de fiets en een camera. Misschien staat er dan weer een trein en kan ik een foto nemen.

Of heeft er toevallig iemand anders een foto van deze rode wagens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ik had in een ander draadje uitleg over de nieuwe versie van de STVA autotransporters beloofd.
Ik kan kort zijn, namelijk: zie boven. [:D]
Rijeigenschappen zijn dus nog steeds dezelfde en het scheeftrekken van beide wagenhelften is niet opgelost.
De zijwanden trekken aan de koppen niet uit elkaar, dus de bovendekken blijven omhoog. Ook met lading blijven de dekken omhoog, dus hier is geen probleem mee.

Voor de rest dus een mooie wagen waarvan je minstens een stuk of 20 wagens moet hebben om een realistische trein te maken. Ik heb er nu 3, dus nog even te gaan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

matti

Op zulke wagens worden gewoon zoveel mogelijk auto?s gepropt. Kunnen er 12 op dan zijn het er 12, bij grotere auto?s zijn het er dan maar 10. Autotransport is een door de vrachtwagen sterk beconcurreerde markt, dus moet het zo goedkoop mogelijk. Ik heb in een Duits tijdschrift ooit een foto gezien van een echte autowagon beladen met 24 piepkleine fiat 126jes. 3 Achter en 2 naast elkaar, per dek! Als er auto?s over het middelste scharnier staan worden ze maar aan 1 kant vast gezet. Ook in model moet erop gelet worden dat de auto op slechts een dek vast staat en op het andere vrij zijdelings kan bewegen. Anders vraag je gewoon om ontsporingen. Ik heb een oud Elektrotren model beladen met 10 Audi?s rijden, en heb er nog geen echte problemen met ondervonden.

[8]


Sorry jongen even niet gezien dat er hier al 4 paginas vol stonden.