Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Autotransportwagons Roco

Gestart door ERVIN, 16 februari 2007, 20:28:11 PM

ERVIN

Ik wil hier even mijn mening kwijt over de autotransportwagons van Roco.
De wagon meet 31,2 cm, heeft een zeer zachte loop, en gaat goed door de bochten, ook door kleine bogen, het is een redelijk zware wagon, ik heb nu ??n wagon beladen met auto's, er kunnen 10 wagens op, 5 boven en 5 beneden, maar dan word de wagon volgens mij te zwaar, het is te zeggen, ik heb nu 8 van zulke wagons, ??n beladen wagon weegt 400 gram!!!, dan zou mijn sleep 3,2 kg zwaar zijn, ik heb nu al gemerkt dat bepaalde locs met deze 8 wagons op mijn hellingen problemen hebben, met 15 Fals hebben ze absoluut geen problemen, dus ze zijn echt wel zwaar, zelfs in lege toestand, ook heb ik gemerkt als ze echt over wisselstraten moeten, dat ze dan heel gevoelig zijn voor ontsporingen, zelfs de beladen wagon, dus daar kan je echt maar stapvoets overheen rijden, en dan nog.

Conclusie, jammer van hun gewicht, toch zeker als je er een lange sleep van wil maken, mijn hellingen zijn z?ker niet te steil, het ligt dus echt aan hun massa, opletten voor engelse wissels, gewone wissels nemen ze zonder problemen, maar ze zien er wel ongelooflijk "echt" uit, en ondanks de min-punten ben ik toch blij dat ik ze gekocht heb.

Dit wou ik even laten weten aan jullie.;)

Greg

Bedankt Erwin [:)]
Welke locs hebben dan problemen?
Lukt het met dubbeltractie 77-78 en lukt het met een enkele 51 van Mehano?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

Iets zegt mij dat ik problemen ga krijgen met mijn toekomstige autotransportwagen. [}:)]
Ik hou jullie op de hoogte wat er gebeurd op mijn M?rklin C-rails.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Problemen doen zich voor met de Reeks 77/78, enkele loc, dus geen dubbeltractie, 51ers en 66ers natuurlijk geen probleem, maar er is nog iets, net ontdekt, door het zware gewicht van deze 8 wagons trekken de locs sommige wagons scheef, foto volgt zo dadelijk.

Greg

Even terzijde, heb je men mail ontvangen Erwin?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Dit bedoel ik dus, de wagon ontspoort zo wel niet, en het herstelt zich automatisch terug na een bocht of iets dergelijks, hoe dit komt is mij ook een raadsel, zelfs in gemengde goederentreinen die niet eens zo lang zijn heb ik dit net gezien.
In het midden van deze wagon zit ook een scharnierpunt en het is dus dit scharnierpunt dat soms niet helemaal terug in zijn oorspronkelijke stand terug komt.


Greg

Als de wagon niet ontspoort is het gelukkig niet zo erg.[:)]
Loopt de koppeling dan een beetje stroef mss?
Alhoewel ik vrees dat het gewoon komt zoals je al aangaf door de hoge krachten die op die middelste koppeling intwerken waardoor ze de kans niet krijgt om fatsoenlijk terug te keren.
Het is idd iets jammer [}:)]
Hoeveel wagonnen doen dit eigenlijk op een sleep van 8 wagens?
Enkel de eerste 2 of tot waar gaat dit effect?
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Enkel de twee eerste, hier komt dan ook het meeste trekkracht op h

Greg

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Enkel de twee eerste, hier komt dan ook het meeste trekkracht op h?.


Idd, ik vrees dat er niet veel aan te doen zal zijn [}:)]
Ik ga morgen eens uitproberen of het eigenlijk ook voorkomt met mijn wagonnen met zo een kooepling in het midden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Ja Marklinhobaan, laat dat dan eens even weten.

Blausee-Mitholz

Hi Erwin,

Ik heb ??n zo'n wagen, prachtige dingen. Komen er zeker meer hier [8D]



Heb er nog niet mee gereden, ik wacht nog op wisselstroomwielen (komen morgen als het goed is).
Deze autotransporters behoren beladen te zijn met 12 personenauto's. 3 per dekhelft dus 3x 4 dekken maakt samen 12 stuks. (Het scharnier is dus auto vrij)
Die witte wagens met schotten die jij hebt vindt ik niet zo mooi, met name die schotten. Ze komen ook nog in grijs en blauw mee ik, daar moet ik nog wat van hebben [:D]

Dat scheefhangen van koppelingen heb ik wel meer bij Roco gezien. Dat deze wagens in de midden een schaarkortkoppeling mechaniek hebben had ik nog niet gezien. Dergelijke wagens zet ik dan achter in de trein i.p v voorin.

Ik heb ook twee oudere transporters, daar heb ik geen problemen mee.

Mvg, Johan.


ERVIN

Bedankt voor de mooie foto, 12 auto's??? per wagon, die krijg ik daar volgens mij toch niet op hoor of het moeten mini's zijn.[:D]
Dat het scharniergedeelte bovenaan de wagon autovrij moest blijven wist ik niet, dus mijn bmw is op die plaats al verwijdert[;)].
Maar het zijn idd prachtige wagons.[:p]

loebaske

Hela Erwin, op het scharnier punt staat idd. geen wagens,het is beter een wagen minder en dat de wagons op hun sporen blijven, trouwens..... wie valt er nu over het feit of er 12 of 10 BMW's geladen zijn [:)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dit bedoel ik dus, de wagon ontspoort zo wel niet, en het herstelt zich automatisch terug na een bocht of iets dergelijks, hoe dit komt is mij ook een raadsel, zelfs in gemengde goederentreinen die niet eens zo lang zijn heb ik dit net gezien.
In het midden van deze wagon zit ook een scharnierpunt en het is dus dit scharnierpunt dat soms niet helemaal terug in zijn oorspronkelijke stand terug komt.




een oplossing, maar in het frans [:)]
http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?t=9523

Blausee-Mitholz

Ik ben even in mijn foto en video archief gedoken voor 1:1 opnamen.

Uit video gehaald:



3 Fiatjes per dek maakt 12 auto's per wagon. Lekker bumper aan bumper en de neus overstekend



Iets ander wagen type maar zelfs 13 Mercedesen worden op een autotransporter gepropt [:D] (onderdek 4 baby Mercedesen [:o)] )

Echter in de praktijk blijkt het dus wel voor te komen dat een auto over het scharnier staat.



Excuus voor de foute informatie [:I]

Mvg, Johan.