Mehano Container Car Sggmrss '90

Gestart door ronny-vdv, 14 februari 2007, 21:07:16 PM

C.B.

#30
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz


Trix heeft laatst een Bertschi set uitgebracht. De containers plaats ik op een echte Hupac wagen en op de bruine Trix DB wagen plaats ik dan weer wat anders b.v. een trailer.


Nu we toch met containerwagens bezich zijn, op de laaste beurs te Houten (27 jan jongsleden) kocht ik deze wagen van Brawa..........



Ook deze prijs is niet mals maar de wagen is wel...... mooooooooi [8D]

Mvg, Johan



Dank u Johan voor de nodige info;
Want ik bezoek ook geregeld op beurzen naar de intermodale containers, maar enkele die jij gepaatst hebt op uw wagens, had ik nog niet tegengekomen, daarom mijn vraag.[;)]
Trouwens, ik had juist hetzelfde gedaan met de Trix set.



Ik heb trouwens nu ook de Trix set in bezit met de "Hoyer" containers erop.

En over die Brawa wagen, inderdaad zeer mooi gerief. Ik heb er ook eentje van in bezit, en onmiddelijk andere containers er op geplaatst.




mvg
Claudio.
Groetjes.
Claudio.

ronny-vdv

#31
@ Johan en Mark,
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz







De Roco wagens zijn van metaal en kosten r0nd de 40 - 45 euro.

Mvg, Johan

In welke winkels kunnen deze wagens nog aangekocht worden ?

Gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

tufken

#32
Haast overal uitverkocht denk ik, het laatste exemplaar van elk hou ik gewoonlijk zelf.

Er komt een nieuwe van Roco, maar NS met Van Dieren Containers

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Blausee-Mitholz

#33
@Ronny, Op beurzen vindt je nog wel eens wat.

Mvg, Johan.

ronny-vdv

#34
@ Johan en Mark,

Passen de containers van Marklin op de draagwagens van Roco en die van Roco op de Marklin-draagwagens ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

#35
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

@ Johan en Mark,

Passen de containers van Marklin op de draagwagens van Roco en die van Roco op de Marklin-draagwagens ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]



Ik heb hier een kangoeroewagen van Roco en enkele kangoeroewagens van M?rklin. Mijn 2XL container heeft onderaan puntjes en de Roco wagen heeft ook puntjes. De containers van Roco hebben gaatjes en blijven dus niet staan op de wagen van M?rklin.
Mijn Roco containers passen wel op een Fleischmann containerdraagwagen. De DHL containers van de FL-wagen passen dan weer niet op de Roco wagen noch op die van M?rklin.

Blijkbaar is het dus heel goed opletten wat je koopt als je containers wil wisselen. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Blausee-Mitholz

#36
Hi Ronny,

Nee heleeas past het niet zomaar op elkaar.
Roco gebruikt nokjes in de midden van de wagen waar de Roco containers op passen.
M?rklin gebruikt dragertjes met gaatjes waar containers met nokjes in passen.
Bij de standaard Herpa is het net anders om, gaatjes in de containers, nokjes op de trailer (volgens werkelijkheid).
Alleen Herpa brengt sommige containers extra uit voor toepassing op trein zoals de getoonde druksilo van Europool.

Ik zelf pas het e.a aan. In de tankcontainers van Vogt en Den Hartogh heb ik sleufjes gemaakt waar de nokjes in passen van de Rocowagen.
Bij de H&S en Trifeed tankcontainers heb ik in de gaatjes afgeknipte printpennen gelijmt (met secondenlijm) en de gaatjes van de M?rklin dragertjes opgeboord naar 1 mm (ze zijn 0.9 mm)

De Nokjes van Walthers en Piko containers komen niet overeen met de steek van M?rklin.
Ik ben van plan om (met een CNC freesmachine op mijn werk) een boormalletje te maken voor deze containers. Snij ik de nokjes er af, boor met de mal gaatjes van 1 mm en druk daar printpennen in. (ehu dit zijn plannen, moet ik nog uitvoeren......)

Het past dus niet standaard op elkaar!

Mvg, Johan.


ronny-vdv

#37
@ Johan,

Bedankt voor de info.

Kan je soms een foto nemen van de onderzijde van een Roco-container welke op zo'n dubbeldraagwagen staat. Dan kan ik me daar idee van vormen.

Bedankt,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Greg

#38
citaat:
Geplaatst door treinliefde

Die van Mehano in Pvc dat zegt me toch niks en ge geraakt tegenwoordig haast aan geen wisselstukken.

Geef mij maar Roco en die bollen altijd zeer goed.


Ik ga gewoon afwachten wat het wordt.
Maar die pvc stoort me niet. Zolang zeer een beetje goed uitzien en ze goed bollen is het meer dan voldoende voor mij.
een wagon dient om te rijden of op je baan te staan, en dan is pvc sterk genoeg [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Blausee-Mitholz

#39
@Ronny, hierbij de beloofde foto's.



De Rocowagen heeft bij "N" nokjes waar de Roco container met een sleufje "B" oppast. Bij de Herpa tankcontainer heb ik bij "A" zelf een sleufje gemaakt. 2 gaatjes naast elkaar boren van rond 1mm en dan het tussenliggende wandje open maken met een sleutelvijltje.


Bij de draagwagens maakt Roco gebruik van een dwarsbalk waar ook het nokje op zit.



Links een Roco draagwagen met nokje "R" en rechts een M?rklin draagwagen. M?rklin maakt gebruik van echte dragertjes ("M"). De M?rklin contaners hebben nokjes die in de gaatjes vallen.



De Herpa containers die ik op de M?rklin zet voorzie ik van pennetjes. Het zijn printpennen van 1 mm. De gaatjes in de M?rklin dragertjes zijn 0.9 mm. Die boor ik op naar 1 mm (eigenlijk 1.1 mm dan past het soepeler)

Ik hoop dat je zo het e.a duidelijker is geworden.

Mvg, Johan.


ronny-vdv

#40
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz

@Ronny, hierbij de beloofde foto's.



De Rocowagen heeft bij "N" nokjes waar de Roco container met een sleufje "B" oppast. Bij de Herpa tankcontainer heb ik bij "A" zelf een sleufje gemaakt. 2 gaatjes naast elkaar boren van rond 1mm en dan het tussenliggende wandje open maken met een sleutelvijltje.


Bij de draagwagens maakt Roco gebruik van een dwarsbalk waar ook het nokje op zit.



Links een Roco draagwagen met nokje "R" en rechts een M?rklin draagwagen. M?rklin maakt gebruik van echte dragertjes ("M"). De M?rklin contaners hebben nokjes die in de gaatjes vallen.



De Herpa containers die ik op de M?rklin zet voorzie ik van pennetjes. Het zijn printpennen van 1 mm. De gaatjes in de M?rklin dragertjes zijn 0.9 mm. Die boor ik op naar 1 mm (eigenlijk 1.1 mm dan past het soepeler)

Ik hoop dat je zo het e.a duidelijker is geworden.

Mvg, Johan.



Beste Johan,

Ik wil u ten zeerste danken voor de gedane moeite en de duidelijke foto's.

Toch nog een vraagje.
Het N-nokje : is dit van metaal ?
Het R-nokje : waarschijnlijk van plastiek ?
Ik wil gewoon weten of het weggesneden kan worden.

Groeten en nog eens bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Mvg,

ronny-vdv

Blausee-Mitholz

#41

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Toch nog een vraagje.
Het N-nokje : is dit van metaal ?
Het R-nokje : waarschijnlijk van plastiek ?
Ik wil gewoon weten of het weggesneden kan worden.

Groeten en nog eens bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]



Hallo Ronny,

U verwoord het correct "N" is van metaal en "R" is van plastiek.

Succes, Johan.

ronny-vdv

#42
Beste Johan,

Nogmaals hartelijk dank voor uw bijdrage !

Ik heb 5 draagwagens op de kop kunnen tikken.


Het begin van mijn eerste containertrein.

Groeten en veel plezier met de hobby.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Blausee-Mitholz

#43


Ik heb sinds kort weer een nieuwe variant op de baan. Wissellaadbakken omgespoten en decals zelf gemaakt (was een proef).
"DE WAARD" is in deze vorm dagelijks te zien in transitverkeer naar Ital?e via de L?tschberg.

Mvg, Johan.

dimi

#44
Hoi Johan,

Die wissellaadbakken van de Waard zijn heel goed gelukt!
Hoe heb jij je decals gemaakt?

Grtz,
Dimi