Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mehano Container Car Sggmrss '90

Gestart door ronny-vdv, 14 februari 2007, 21:07:16 PM

treinliefde

#15
Die van Mehano in Pvc dat zegt me toch niks en ge geraakt tegenwoordig haast aan geen wisselstukken.

Geef mij maar Roco en die bollen altijd zeer goed.

tufken

#16
We hopen het van Roco, ik weet van niks, mijn naam is haas [;)] [8D][8D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

#17
Ik blijf ook bij de Roco modellen, en hopelijk komen er nog een paar andere kleuren/maatschapijen bij. Het is een zeer goed model met uitstekende rij/eigenschappen, en mijn laatste model heeft slechts 37,50 euro gekost.
Mehano laat precies zijn prijzen stijgen, nu ze ook in de EEG zitten.
Met vriendelijke groeten
Peter

treinliefde

#18
Ja ik heb het ook al gehoord van een paar winkeliers, ze mogen zelfs hun prijzen niet meer bepalen, Rocky rail doet dat voor hen.
Anders verkopen ze te goedkoop. Dit in een EU met een vrije markt gaan ze terug zelf de prijzen laten aanhouden wat de importeur wil.

Volgens de EU regeling mag dit niet.

Peter

#19
Dat is inderdaad verboden volgens de Europese wetgeving, alleen.......als je een klacht zou neerleggen duurt het een paar jaar eer die behandeld wordt, en dan krijgt betreffende firma gemiddeld nog een paar jaar (min. 1 jaar) om zich aan te passen aan de regels, voor er over boetes gesproken wordt. (nee dan hebben ze er nog geen gekregen) Dus in feite zijn ze bijna straffeloos.
Ik vermoed trouwens dat LSM ook die richting uitgaat met zijn prijzen.

Met vriendelijke groeten
Peter

treinliefde

#20
Ja, maar toch zal het er eens van komen? je kan gratis naar Straatsburg bellen voor informatie in uw eigen taal.

De loc's van Roco zijn al goedkoper dan de Mehano's die nu uitkomen en die zijn volgens mij toch wel een pak beter van rijgedrag en geluid.

Die Nederlandse Synthus kost +- 40,00 ? meer dan die van Mehano maar je moet ze eens tegen elkaar zetten.  Je zal die 40,00 ? dans wel snel vergeten.

Ik heb hier een ICE ook van Piko, die is fantastisch door zijn goede rijeigenschappen.  Een vriend heeft er eentje van Mehano, die komt haast niet meer op de baan want die ontspoort gedurig.

EN die Piko kost maar iets meer dan de helft van Mehano.


loebaske

#21
en Piko is op de goede weg, prijs bewust.... en dat is in ons voordeel en ook voor de winkelier, want zijn afzet zal groter worden, en idd Roco heeft die uitgebracht en betaalbaar, met andere woorden > Mehano (Rocky Rail) moet nu niet denken omdat er een geslaagde 77 en 51 op de markt is dat wij liefhebbers gaan blijven geld uitgeven aan oplagen van 200 stuks en meer betalen voor deze enkele wagons pffffff

ERVIN

#22
Zo is dat Loebaske, o ja, ik heb je net een PM gestuurd.

C.B.

#23
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz






Beste Blausee Mitholz;
Mag ik vragen waar je die tankcontainers gehaald hebt?
(VOTG en Den Hartogh)
Ik ben al enkele jaren op zoek naar deze soort verschillende containers...
Zeg nu niet dat deze ook geleverd is geweest op de 6 assige draagwagen van Roco?


Groetjes.
Claudio.

Blausee-Mitholz

#24
citaat:
Geplaatst door Re460
Beste Blausee Mitholz;
Mag ik vragen waar je die tankcontainers gehaald hebt?
(VOTG en Den Hartogh)
Ik ben al enkele jaren op zoek naar deze soort verschillende containers...
Zeg nu niet dat deze ook geleverd is geweest op de 6 assige draagwagen van Roco?



Beste Claudio, mijn naam staat er gewoon onder hoor [:D]

We raken een beetje of-topic maar ik denk dat het in het licht van het onderwerp geen probleem is. Het blijft over containers gaan nietwaar en daar draait alles om [:o)]

Wel in mijn post schreef ik al (ik herhaal) Ik heb zelf deels wat containers veranderd (lees opgezet).
Nee Roco heeft het niet zo uitgebracht, deze wagen betreft een speciaal uitgaven van de Deutsche Post onder het Roco nummer 006292. Naast de DHL containers behoren Danzas containers te staan echter die vindt ik niet mooi (opschrift Danzas staat ook op het dak)

Op de beurs te Houten (NL) staat altijd Autominiaturen van Zuthem http://www.vanzuthem.nl/
Zo af en toe heeft hij losse containers te koop van Herpa en daar heb ik die VOGT en Den Hartogh een keer gekocht. Zo ook de volgende containers:



H&S Foodtrans



Trifeed



Europool deze zijn regulier los te koop van Herpa.

Op Houten staat ook altijd een Rotterdammer (ken zijn naam niet) die ook veel zelfgemaakte containers te koop heeft staan. De prijs is niet mals maar deze wilde ik pers? hebben (in 1992 door mij gespot op de L?tschberg)



Trix heeft laatst een Bertschi set uitgebracht. De containers plaats ik op een echte Hupac wagen en op de bruine Trix DB wagen plaats ik dan weer wat anders b.v. een trailer.



Van Zuthem heeft ze niet altijd te koop (helaas) Later wilde ik nog een setje Trifeed kopen en toen was het uitverkocht. H&S heeft hij nu ook niet meer.

Gewoon op beurzen rondneuzen en als je wat ziet kopen. Zo kom ik aan dit spul [8D]

Nu we toch met containerwagens bezich zijn, op de laaste beurs te Houten (27 jan jongsleden) kocht ik deze wagen van Brawa..........



Ook deze prijs is niet mals maar de wagen is wel...... mooooooooi [8D]

Mvg, Johan

ronny-vdv

#25
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz






Mvg, Johan

Beste Johan,

De Hupac-wagens, zijn deze van Roco of Marklin ?
Ik zie dat je Roco- en Marklinkoppelingen door elkaar gebruikt.

Ik wil gewoon weten welke de beste zijn en het meest waarheidsgetrouw zijn.
Ik wil dit jaar ook een containertrein samenstellen.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Blausee-Mitholz

#26
Hallo Ronny,

Deze Hupac wagens zijn van M?rklin. Ik heb beide dus ook van Roco (met AC wielen).
Ik gebruik idd diverse koppelingen zowel van M?rklin, Roco als van Fleischmann zoals het bij uitkomt.

Mvg, Johan,

Gert1

#27
Hoi Johan,

Die Brawa wagen heb ik ook eens aangetroffen op een beurs.
Ik had echter zo mijn bedenkingen toen ik de (starre?) koppeling van kunststof tussen de twee wagendelen zag. Als ik het me goed herinner, is het gewoon een stukje blauwe kunststof.
Kun je me vertellen hoe de wagen in de praktijk bevalt? Geen problemen met die koppeling?

mvg,
Gert

Blausee-Mitholz

#28
Hi Gert, die Brawawagen ligt zo vast als een huis op het spoor. Op 3-rail K geen probleem, rijdt overal netjes door.
Ik zou er wel flink meer willen hebben alleen de prijs houd mij tegen, dan liever 2 Roco dubbeldraagwagens voor ??n Brawa.
Maar ??n wagen in de trein is ook al mooi [:o)]
Trouwens de Brawa is (behoudens de koppeling) wel van metaal, viel mij niks tegen.

Mvg, Johan.

Gert1

#29
Hoi Johan,
Bedankt voor je reactie. Volgende keer dat ik die wagen tegenkom zal ik nog eens goed naar de prijs kijken. Het is in ieder geval een fraai model, dus wie weet ga ik toch nog overstag.

Containertreinen vind ik steeds interessanter worden. Dat komt denk ik doordat ik ze in toenemende mate spot als ik noodgedwongen (files op de A12) alle tijd heb om de spoorlijn Utrecht-Arnhem in de gaten te houden. Met name wat Railion, maar tegenwoordig ook Rurtalbahn daar langssleept is indrukwekkend!

mvg,
Gert