Mehano Container Car Sggmrss '90

Gestart door ronny-vdv, 14 februari 2007, 21:07:16 PM

ronny-vdv

Hallo waarde collega's,

Ik heb vernomen dat Mehano de wagons Sggmrss gaat uitbrengen.

imghttp://www.rocky-rail.com/NEWS/Nurnberg%202007/Mehano%20Sggmrss%2090.jpg/img
imghttp://www.rocky-rail.com/NEWS/Nurnberg%202007/Sggmrss%20proto%20Warsteiner.jpg/img

Prachtige modellen, maar toch heb ik een aantal vraagjes.

Uit welke materie zullen de wagens vervaardigd zijn ?
Zal er voldoende stabiliteit (gewicht) zijn om lange containertreinen (17 st.) te rijden ?
Kunnen er andere containers op geplaatst worden of zijn enkel containers van Mehano bruikbaar ?
Zullen de wagens apart of zonder containers verkocht worden ?
Welke wagens rijden vanuit Belgi? naar Zwitserland over de Lotschbergpas ? vb. DLC, ACTS,...
Wat betekent AAEG ?

U ziet, een pak vragen die ik graag beantwoord wil krijgen.

Groeten en alvast bedankt.

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

Chris

#1
Als morgen niemand heeft gereageerd, kan ik dat morgen doen (vanaf mijn werk) want ik heb hierover contact gehad met Paul. [:D]
Even zoeken in de mail.

mark7758

#2
Hierbij het bestelformulier voor de 6 assige, gelede containerwagons van het type Sggmrss ? 90.

Deze wagons vormen momenteel de ruggegraat van het containervervoer in W-Europa, en in het bijzonder in de Benelux, waar alle priv?maatschappijen ze in gebruik hebben.

De bruin-rode NMBS/ Touax versie wordt ook uitgehuurd aan Railion en Rail4Chem.

De Shortlines opschriften zijn tot op heden blijven staan, niettegenstaande de overname door R4C.

Deze wagons zijn te combineren met alle Mehanoloks van het type G2000, 77, cl 66, reeks 51 en de toekomstige G1206 en NMBS reeks 26.

Deze wagons zijn beladen met verschillende containers van de voornaamste en meest gekende containermaatschappijen (P&O, Hapag LLoyd, China Shipping, MSC, Seaco, enz.)

Alle Benelux versies zijn in beperkte oplage van 200 stuks per referentie.

Mogelijkheid tot bestellen van eigen referentienummer vanaf 200 stuks. In dit geval dient te bestelling binnen de 7 dagen doorgegeven te worden.
55507 Sggmrss '90 +2 containers NMBS/ Touax - China Sh. + CGM  43,50

55508 Sggmrss '90 +2 containers NMBS/ Touax - 2 x Cosco  43,50
55509 Sggmrss '90 +2 containers NMBS/ Touax - Hapag Lloyd + Evergreen 43,50
55504 Sggmrss '90 +2 containers DLC - 2 x MSC  43,50

55505 Sggmrss '90 +2 containers DLC - MSC + Triton  43,50
55506 Sggmrss '90 +2 containers DLC - Trion + Seaco  43,50
55516 Sggmrss '90 +2 containers ACTS - MSC + P&O 43,50

55517 Sggmrss '90 +2 containers ACTS - MSC + China Shipping 43,50
55518 Sggmrss '90 +2 containers ACTS - Evergreen + K Line 43,50
55510 Sggmrss '90 +2 containers ERS - 2 x Maersk Sealand 43,50  
55511 Sggmrss '90 +2 containers ERS - 2 x P&O 43,50
55512 Sggmrss '90 +2 containers ERS - P&O + Cosco 43,50
55513 Sggmrss '90 +2 containers Shortlines/R4Chem - China Sh. + Cosco 43,50  
55514 Sggmrss '90 +2 containers Shortlines/Rl4Chem - 2 x CMA-CGM 43,50
55515 Sggmrss '90 +2 containers Shortlines/Rl4Chem-Hapag Lloyd+ K Line 43,50
55519 Sggmrss '90 +2 containers DB - 1 43,50 Geen Foto


55520 Sggmrss '90 +2 containers DB - 2 43,50
55521 Sggmrss '90 +2 containers DB - 3 43,50
55525 Sggmrss '90 +2 containers AAEG - 1 43,50 Photo indisponible


55526 Sggmrss '90 +2 containers AAEG - 2 43,50
55527 Sggmrss '90 +2 containers AAEG - 3 43,50
55365 Sggmrss '90 +2 containers Warsteiner (WLE) 1 43,50  
55522 Sggmrss '90 +2 containers Warsteiner (WLE) 2 43,50
55523 Sggmrss '90 +2 containers Warsteiner (WLE) 3 43,50


Dit is de info van Rocky-rail.




BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

#3
Daar zitten hele mooie containers tussen, ik ga er mij toch een paar van aanschaffen.[:p]

loebaske

#4
als dat de prijs is (43.50?) na elke opsomming van soort wagon dan valt dat best mee voor een dubbele container.

mark7758

#5
Ja hoor. Zie de website van Rocky rail.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ronny-vdv

#6
Bedankt voor de info, maar dit wist ik al.

Graag wat info over volgende vragen :
Uit welke materie zullen de wagens vervaardigd zijn ?
Zal er voldoende stabiliteit (gewicht) zijn om lange containertreinen (17 st.) te rijden ?
Kunnen er andere containers op geplaatst worden of zijn enkel containers van Mehano bruikbaar ?
Zullen de wagens apart of zonder containers verkocht worden ?
Welke wagens rijden vanuit Belgi? naar Zwitserland over de Lotschbergpas ? vb. DLC, ACTS,...
Wat betekent AAEG ?

U ziet, een pak vragen die ik graag beantwoord wil krijgen.

Groeten en alvast bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

#7
1) Kunststof
2) Zo te zien en te voelen. JA.
3) Ze voelen goed aan om met 17 wagons te rijden. (En dat is nog niet op schaal.)
4) Die van MEHANO EN Walthers uit USA.
5) Zie lijst. Met containers dus.
6) In Belgie die van de NMBS alleen. NL is alles.
7) AEEG is een maatschappij die wagons verhuurt.
Voldoende?[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Greg

#8
Ze zien er idd goed uit. Dat wordt een tof sleepje voor een DLC
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

loco

#9
Waarvoor staat de "r" in het typeaanduiding?

ronny-vdv

#10
citaat:
Geplaatst door mark7758

1) Kunststof
2) Zo te zien en te voelen. JA.
3) Ze voelen goed aan om met 17 wagons te rijden. (En dat is nog niet op schaal.)
4) Die van MEHANO EN Walthers uit USA.
5) Zie lijst. Met containers dus.
6) In Belgie die van de NMBS alleen. NL is alles.
7) AEEG is een maatschappij die wagons verhuurt.
Voldoende?[^]


Bedankt Mark,

Normaal op de Lotschberg heb ik 17 dubbeldraagwagens gezien getrokken door 2xRe465 of 2x185 + geduwd door Re185.
Toch nog iets. Zouden deze wagens van Mehano met metaal verzwaard worden of zou er extra gewicht in de containers zitten ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

#11
Niet op gelet. Sorry.
En ga eens rekenen hoeveel TU 17 wagons is?
En bedenk dat ze met 80 tot 120 TU rijden.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Blausee-Mitholz

#12
citaat:
Geplaatst door mark7758

Niet op gelet. Sorry.
En ga eens rekenen hoeveel TU 17 wagons is?
En bedenk dat ze met 80 tot 120 TU rijden.[^]



Op de L?tschberg reken ze niet met TU maar in tonnen.
Dubbeltractie (b.v. Re 465 of Re 485) mag slechts 1300 ton aan de haak hebben op de helling van 27 promiel. Boven de 1300 ton tot een maximum van 1600 ton is een "Schiebe-lok" ofwel opdruklok vereist.

Maar ik snap al die ophef over de Mehanowagens niet. Roco heeft ze al jaren in program. Ik heb er zelf 4 stuks van.






Voor het gemak laat ik ze alle 4 maar even zien. Ik heb zelf deels wat containers veranderd (lees opgezet). Al deze 4 zijn met opschrift AAE http://www.aae.ch/
De Roco wagens zijn van metaal en kosten r0nd de 40 - 45 euro.

Van Mehano is het dus absoluut een dubbelontwikkeling en daar wordt ik niet warm van. Ik ben al voorzien, de Roco's doen het prima [:o)]

Mvg, Johan


ronny-vdv

#13
citaat:
Geplaatst door Blausee-Mitholz
Roco heeft ze al jaren in program. Ik heb er zelf 4 stuks van.






Voor het gemak laat ik ze alle 4 maar even zien. Ik heb zelf deels wat containers veranderd (lees opgezet). Al deze 4 zijn met opschrift AAE http://www.aae.ch/
De Roco wagens zijn van metaal en kosten r0nd de 40 - 45 euro.
Ik ben al voorzien, de Roco's doen het prima.
Mvg, Johan

@ Johan,

Ken je referenties van deze Roco-wagens ?
Zijn ze nog in de handel verkrijgbaar ?

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

#14
En Roco komt met nog meer varianten op deze wagons.
En wie weet wel met een NMBS versie.[^]
Je kan ze nog redelijk in de winkels vinden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.