Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

welke keuze

Gestart door belcar, 12 februari 2007, 12:59:19 PM

belcar

ik zit met een klein probleem.
ben op de zolder bezig voor trein.
maar weet nog nier echt welk merk.

wat is het beste en welke keuze moet ik maken.
of marklin of Fleischman of roco
wie kan me helpen met die keuze..

groetjes

janjozef

Het probleem is niet welk merk maar DC ( gelijkstroom 2rail )of AC ( wisselstroom tegen woordig altijd digtaal en 3rail ). Hierover is al menig boompje opgezet. De voor en nadelen zijn al 100 maal besproken en iedereen blijft op zijn standpunt staan. Lees er alle topics maar op na die hier over gaan, maar god bespaar ons deze discussies nog eens te voeren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Dat is volgens mij de laatste keer dat we het over digitaal versus analoog hebben gehad:

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3230
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Ik ben het met Jan eens. De eerste keuze die je moet maken is tussen 2-rail en 3-rail. De volgende keuze is dan tussen analoog en digitaal. Hoewel er bij 3-rail nauwelijks iets te kiezen valt, er zijn bijna geen 3-rail modellen meer zonder decoder.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belcar

Men gedachte was wel om digitaal te rijden.
Maar ik zit met een dilema tussen Marklin en fleischman.

dieseltje

Euh...

Weet je al of je je tot een bepaald "tijdperk" wil beperken ?   Wil je bv. alleen Belgisch materiaal op je baan ? (want in dat geval valt m.i. Fleischman al af...)
M?rklin en Fleischman, zijn, met alle respect (?), zowat de "klassiekers" van vroeger, maar kijk eens rond op beurzen, bij clubs, op dit forum, en ontdek dat het scala ondertussen ruim is uitgebreid, wat de keuze er op zich niet makkelijker op maakt..


belcar

Dat zal ik ook eens doen.
Bedankt Dieseltje

belcar

Was zo effe aan het kijken en dacht zo aan roco.
Ze hebben de belgische treinen.
Van tijdperk IV en V.

Gerolf

Je hoeft je niet vast te pinnen op ??n merk, wel op een rail- en besturingssysteem (hoewel ik mensen ken die een baan hebben waarop zowel twee- als drierail wordt gereden)
Qua rollend materieel zijn er v??l merken, die meestal te combineren zijn met elkaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Willems

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Euh...

Weet je al of je je tot een bepaald "tijdperk" wil beperken ?   Wil je bv. alleen Belgisch materiaal op je baan ? (want in dat geval valt m.i. Fleischman al af...)
M?rklin en Fleischman, zijn, met alle respect (?), zowat de "klassiekers" van vroeger, maar kijk eens rond op beurzen, bij clubs, op dit forum, en ontdek dat het scala ondertussen ruim is uitgebreid, wat de keuze er op zich niet makkelijker op maakt..





Waarom zou Fleischmann daarbij af moeten vallen???Ik heb toch aardig wat Fleischmann op mijn BELGISCHE baan.
Maar wat betreft welk materiaal te kiezen,kijk eerst wat de ruimte is die je hebt voor de schaal en daarna wat er eventueel voorhanden is met betrekking tot je keuze en dan komt er wel een merk tevoorschijn die aan je wensen voldoet, zelf heb ik veelal ROCO gelijkstroom en Marklin/Hamo en Fleischman en alle overige sporen passen hierop.

Wim W
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

belcar

Op de zolder heb ik behoorlijk wat plaats.
En dacht aan digitaal te rijden met een HO schaal.
Het zouden spooren worden van Flaschman.
Dat kan ik kombineren met andere merken.