Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wegwachterswoning

Gestart door belair, 11 februari 2007, 12:05:07 PM

belair

Kan er mij iemand zeggen waar er foto's te vinden zijn van de vroegere wegwachterswoningen, aan elke overweg was er vroeger ??n te vinden.
Ook eventueel plannen van zo'n woning, waar of bij wie zou je moeten zijn bij de NMBS om dergeijke copy's van tekeningen of plannen te krijgen?
mvg
Luc

trainfreak

Langs het lijntje van de SDP (Dendermonde-Puurs) staan er wel nog enkele denk ik.  Misschien daar eens een kijkje nemen?
Spoorse groeten
Dimitri

belair

Bedankt trainfreak, op de oude lijn 62 die hier door mijn woonplaats Gistel loopt staan er nog verschillende. Maar die zijn meestal iets veranderd door de huidige bewoners. Zelfs het station van Moere een deelgemeente van Gistel staat er nog maar is iets aangepast door de bewoner, het is zo'n type dat Kibri heeft uitgebracht. Ik zoek wat oude  foto's en eventueel plannen.
mvg
Luc

Gerolf

In MSM3 (lang geleden dus) staat er vanaf p48 een artikel over de bouw van baanwachterswoning, in MSM14 vanaf p64 over een kleiner dergelijk optrekje.
Beide artikels zijn voorzien van een bouwtekening.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Heb je daar soms een scan van Gerolf. Ik kan ze dan eventueel als het die huisjes betreft nabestellen bij MTE.
mvg
Luc

Gerolf

Hou je postbus in het oog ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Zal ik zeker doen, bedankt Gerolf.
mvg
Luc

belair

Bedankt Gerolf, heb de scans ontvangen, dat is het huisje. Ga ze eerst eens uitprinten.
mvg
Luc

belair

Ik ben deze namiddag eens op de wandel geweest door Gistel met de camera in aanslag, hier wat foto's van 3 uit nog meer baanwachtershuizen die Gistel nog rijk is.




Baanwachtershuis n?26







Baanwachtershuis n?25

Hier is er al een frietuur aan gebouwd.

Baanwachtershuis n?24


Ze zijn allemaal bewoont door privaat eigenaars en zoals je ziet gerestaureerd en waarschijnlijk iets veranderd. Maar baanwachtershuis n? 25 en 26 komen het best over??n met de tekeningen die ik van Gerolf doorgestuurd kreeg uit MSM Januari-februari 2000.

mvg
Luc

Gerolf

Succes met de bouw, Luc! Laat de resultaten zien, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Zal ik doen Gerolf en bedankt voor uw tussenkomst.
mvg
Luc

jean-luc

Luc,

In Loppem, aan de overweg van de Steenbrugsestraat, staat er eentje van een ander type. Bepleisterd (nog van in den pruimentijd) en wit geschilderd. Als je ooit eens in de streek bent mag je er zeker niet naast kijken.

Groeten, Jean-Luc

belair

Daar heb ik nog niet op gelet, Jean-Luc. Ik ben daar al een paar keer langsgekomen, ik heb daar een vriend wonen. Zal ik eens naar kijken wanneer ik daar nog eens kom. Bedankt voor de tip.
mvg
Luc

glamo

dat zelfbouwhuisje uit MSM14 ben ik aan het bouwen. zal eens foto's nemen van de vorderingen.

kurt
 

belair

citaat:
Geplaatst door glamo

dat zelfbouwhuisje uit MSM14 ben ik aan het bouwen. zal eens foto's nemen van de vorderingen.

kurt



Zeker doen Kurt, ik ben zeker geinteresseerd in uw vooruitgang. Volgend weekend ga ik bouwplaten halen en ook een poging doen in de wereld van de bouwvakkers.[:D][:D]
mvg
Luc