reeks 59

Gestart door railman56, 05 februari 2007, 21:36:36 PM

railman56

ik heb de lichtgeleiders reeds gedemonteerd maar dit doet niets terzake ivm het inlegdak, het is niet te draaien zonder de lipjes te moeten verkleinen wat in de nabije toekomst dan ook zal gebeuren
ik ben momenteel nog met de bufferbalk bezig en daarna moeten er nog ledjes in de plaats van de lampen komen
ik ben momenteel nog op zoek naar een degelijk schema[?]
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

het verbouwen begint vorm te krijgen, de bufferbalk is aangepast, daarvan heb ik een model gemaakt en een mal van gegoten zodat ik meerdere exemplaren kan afgieten. de baterijkast is ook reeds aangepast en oogt nu veel beter
momenteel ben ik de stuurpost aan het inrichten, heeft er iemand hiervan een foto want die heb ik nog nergens kunnen vinden
ook een schema voor de ledjes is nog steeds welkom

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dgrr57





foto's niet van mij.

railman56

bedankt voor de foto's
nu kunnen we weeral aan de slag al zal het niet conform de werkelijkheid kunnen want het draaistel zit nogal in de weg
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

een testprintje heb ik al gemaakt voor de front- en sluitverlichting met leds [:)] maar ik wil in dubbeltractie rijden en stel mij daarbij de volgende vragen:[?][?]
welke lichten moeten nu branden?
de eerste loc vooraan uiteraard wit licht maar moet achteraan rood branden? en voor loc 2? en wat met een sleep wagons?
is hiervoor een vaste regel in het grootbedrijf (NMBS) en is deze van toepassing op alle loc's (diesel en electrisch?)
wie [^] weet het antwoord hierop en kan mij helpen?

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Greg

Normaal staan de sluitlichten van de eerste loc uit, de frontlichten van de tweede ook.
Als er geen wagonnen achterhangen branden de sluitlichten van de 2e loc wel.
Indien er wel wagonnen achter hangen branden ze niet.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

Eigenlijk h??l simpel. Kop kovooi wit, staart konvooi rood. Al de rest uit.

railman56

inderdaad, heel simpel [:)] je moet het maar weten
maar nu nog omzetten in de praktijk [:(]
eens rustig over nadenken [|)]

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

MARKLINRIJDER

Ik hen onlangs een 59 voorzien van Leds.  Het gaat om een gedigitaliseerde.  Ik heb de Front en sluitlichten apart gestuurd en de bovenste lamp op de functietoets.  Het geen gevraad kan ik bijgevolg tonen.  Misschien een oplossing?
Indien gewenst plaats ik wel eens een foto.

Groetjes,

David

railman56

voor mij zal het niet nuttig zijn vermits ik analoog nodig heb, maar voor andere is het wel misschien interressant
foto plaatsen aub voor de collega's

mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

n/a

Misschien is dit handig (scan van een artikel uit MIBA):

http://i189.photobucket.com/albums/z273/Spoor_H0_1/korrektesstirnlicht1.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z273/Spoor_H0_1/korrektesstirnlicht2.jpg

Je sluit je lampjes / ledjes eenvoudig aan op de aangegeven aansluitdraden, waarbij er CV's geprogrammeerd moeten worden
om per gekozen functie de juiste werking van de verlichting te verkrijgen. Werkt cf. het artikel wel enkel met LokPilot vanaf V2.

Een en ander zou nog wat aan hier genoemde situatie met 59's aangepast kunnen worden (met name de werking van de
verlichting bij F5 en F6 wat voor B loks niet hetzelde zal zijn als voor DB loks), maar het gaat om het principe.

MVG
Peter

railman56

ondertussen ben ik weeral een eindje opgeschoten met de verbouwing
ik heb in msm 34 een schema gevonden om de led's aan te sturen
daar is er sprake van 2 elco's van 47 uF 25v
weet er iemand uit ervaring of deze zwaar genoeg zijn?
op mijn proefprintje had ik namelijk 1000 uF 25v gemonteerd maar deze blijken veel te groot te zijn voor latere inbouw in de loc's
wie kan hierop antwoorden?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

een update van de werkzaamheden
cabine is geschilderd met humbrol 89
deze kleur is iets te blauw maar eens de loc terug gemonteerd komt de kleur goed tot zijn recht (anders is het veel te donker binnen)
                                                         
achterwand van de cabine gemaakt uit plasticard


geimproviseerde regeltafel, moedermodel gemaakt en dan afgegoten in polyester

nu alles monteren en dan de bufferbalk samenstellen

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

de ledjes zijn lichtjes afgeschuurd en passen nu vlot in de lampopeningen
enkel nog aan elkaar solderen en de draadjes verbinden met de printplaat
ik heb ic-voetjes gebruikt als stekkers maar deze zijn nog te hoog,
ze raken namelijk de kap van de loc en zullen dus horizontaal gemonteerd moeten worden





nog de volgende vragen:
welke verbindingskabels worden er aangesloten tussen twee loc's (reeks 59)?
voor wat dient welke kabel?
graag uitleg en/of foto's hiervan

alweer bedankt op voorhand
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Bundesbahnfreak

Mooi werk

De kabel dubbeltractie was een losse kabel (deze stond niet vast gemonteerd op de bufferbalk zoals bij ander matterieel), de kabel werd aangesloten op de connector die tussen de koplampen staat.

Verder werden er nog luchtleiding aangesloten, de onderste zijn de automatische rem en de voedingsleiding (9 bar) deze zijn in tweevoud terug te vinden. Boven deze leidingen hebben we nog een luchtleiding deze is de versnellingsleiding van de dieselmotor (eveneens op HLD 51 te vinden), het toerental van de motoren van de reeksen 51 en 59 worden pneumatisch gestuurd.

Eveneens hebben we nog de stoomleiding voor verwarming van de reizigerstreinen (slurf onder de bufferbalk)

Groeten

Rudy