Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

Tom

#15
De plank groter maken.
Tom

thalysken

#16
Had ik ook al aan gedacht maar ik heb twee tafels en dan twee platen erboven en om daar 'ongeveer' tien centimeter bij te doen is wel suuuuper moeilijk. Heb jij soms een idee hoe dat te doen?

Alvast bedankt,
Thijs

Kedeng Kedeng

#17
citaat:
Geplaatst door thalysken

Had ik ook al aan gedacht maar ik heb twee tafels en dan twee platen erboven en om daar 'ongeveer' tien centimeter bij te doen is wel suuuuper moeilijk. Heb jij soms een idee hoe dat te doen?

Ga naar een doe het zelf zaak of een schrijnwerker & vraag of die voor u een plaat kunnen zagen van 245 op 125cm & leg die dan op die tafels.

n/a

#18
citaat:
Geplaatst door thalysken

Had ik ook al aan gedacht maar ik heb twee tafels en dan twee platen erboven en om daar 'ongeveer' tien centimeter bij te doen is wel suuuuper moeilijk. Heb jij soms een idee hoe dat te doen?

Alvast bedankt,
Thijs



SPAANDERPLAAT IS STANDAARD MAAT 250 X 125 CM

thalysken

#19
Zo'n 'spaanderplaat' zal wel te vinden zijn zeker in de gamma.[:o)]

glamo

#20
multiplex is beter,neem minstens 8mm dikte. de standaardmaat is ook 250 op 125.

mvg kurt
 

thalysken

#21
Deze info kan ik zeker gebruiken. Merci.

thalysken

#22
Beste modelspoorvrienden,

De kans is groot dat ik mijn baan kan vergroten. Ik heb er vlug een plannetje van gemaakt met paint. Ik heb namelijk al een hele tijd aan het schetsen geweest maar er komen maar geen leuke idee?n in m'n hoofd. Nu zou ik willen vragen of jullie geen kleine aanzet kunnen geven zodanig dat ik daar dan zelf m'n goesting kan op aanvullen. Hier de schets:


Alvast bedankt,
Thijs

Nonkelronnie

#23
Met deze oppervlakte kun je echt wel iets aanvangen.

Maar voordat je iedereen om idee?n vraagt, zou je beter eens opsommen wat je allemaal zou willen zien verschijnen.
Zo steken andere leden geen tijd in banen waarin je niets aantrekt.

Welke periode zou je willen uitbeelden?
Stad- of plattelandsomgeving?
Wil je veel rangeermogelijkheden of meer paradetrajecten?
Hoeveel niveaus zie je heaalbaar (schaduwstation op niveau -1) ??

enzovoort .....

thalysken

#24
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

Met deze oppervlakte kun je echt wel iets aanvangen.

Maar voordat je iedereen om idee?n vraagt, zou je beter eens opsommen wat je allemaal zou willen zien verschijnen.
Zo steken andere leden geen tijd in banen waarin je niets aantrekt.

Welke periode zou je willen uitbeelden?
Stad- of plattelandsomgeving?
Wil je veel rangeermogelijkheden of meer paradetrajecten?
Hoeveel niveaus zie je heaalbaar (schaduwstation op niveau -1) ??

enzovoort .....

Ik wil graag tijdperk V uitbeelden. zowat platteland en stad samen. aan de linker kant wat meer rangeergebied en an de rechter ken het station en ook an de rechter kant meer stadsomgeving. Ik begin nog niet met niveaus. ik vind het  mooier als je gewoon een mooie baan hebt want ik zie niet zo graag niveaus. een brug van tijdperk V zou ook wel tof zijn. Ik heb al heel wat idee?n hoor . Ik scan vavond nog mijn idee?n in en toon het dan aan jullie.

Alvast bedankt,
Thijs

Kedeng Kedeng

#25
Als ik jouw was zou ik voor het station gebruik maken van die 3 meter,
Dus het station horizontaal plaatsen.

Ik weet niet als je van kruipen houwt,
Maar zou je aan de opening geen brug plaatsen? zodat je meer plaats hebt,
Anders zit je met veel bochten.

thalysken

#26
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Als ik jouw was zou ik voor het station gebruik maken van die 3 meter,
Dus het station horizontaal plaatsen.

Ik weet niet als je van kruipen houwt,
Maar zou je aan de opening geen brug plaatsen? zodat je meer plaats hebt,
Anders zit je met veel bochten.


Dat van dat station vind ik een geweldig idee maar die opening is bedoeld om gemakkelijker aan  m'n treinen te kunnen. Wat ik wel kan doen is dat middenste stukje een beetje langer maken en daar dan de brug te zetten. Enfin, ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken want die plank zou er maar binnen een paar maanden komen.

bellejt

#27
Opgelet:multiplex is 244 X 122.Ik zou ook dat middenstukje iets breder maken naar 80 cm.Kan je daar mooi je station op maken.Desnoods leg je de sporen wat schuin om optisch beter te ogen.Je wint dan ook onmiddelijk ruimte voor je bochten.desnoods je perrons gedeeltelijk al laten buigen.

thalysken

#28
Beste modelspoorvrienden,

Ik had gedacht aan zoiets. Graag je mening hierover en of er nog aanpassingen kunnen aan gedaan worden.


Alvast bedankt
Thijs

krispy

#29
Hoi Thalysken,

Ziet er ni slecht uit maar volgende opmerking , de achterste sporen van de stationbundel ( aan de 320 cm kant ) zijn die langs achteren bereikbaar want anders gaat het hier ni simpel worden om afwerking te doen  en opnieuw op sporen plaatsen van ontspoorde treinen of wagons , mischien aan denken om het geheel ( middenstuk ) iets smaller te maken zodat men aan de achterzijde kan .

( heb vroeger op mijn oude baan bij mijn ouders  ook zo'n fouten gemaakt en dit waren een van de dingen waar ik bij mijn huidige baanopbouw veel aandacht aan heb geschonken want anders is het soms vloeken en sukkelen )
In elk geval zo verder doen !!!

groeten

Krispy
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m