Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

thalysken

#120
De werken liggen nu wat stil.[:(!] Ik heb zonet een nieuwe besturing gekocht.[:p] En die heeft redelijk veel gekost.[xx(][:D] Wel had ik een verlengkabeltje voor mijn mobile station op bestelling staan en daar hield ik wat voor appart:

Ik ga op een lekkere zonnige dag met de fiets naar de treinwinkel, dat kabeltje ziet er op het eerste zicht goed uit. Eens thuis sluit ik alles netjes aan en wat blijkt dat mijn ms niet werkt.[:(!] Dan werd ik nog bozer, twee pinnen zijn afgebroken van de aansluitdraad van mijn ms. Enfin, een rotdag dus.

Ik merkte eerder al dat mijn rijregelaar niet meer zo goed werkte. Hij is nog in garantie. Hopelijk wordt dat geen te dure grap hoor.[V]

P.S.:- Op mijn site wordt een vraagje gesteld door mij op de hoofdpagina, alvast bedankt voor je antwoord: http://www.freewebs.com/thalysken/

- Nieuw op mijn site is de pagina besturing. Heel interessant: http://www.freewebs.com/thalysken/besturing.htm


tom007

#121
Het ziet er een heel mooie treinbaan uit. Momenteel moet ik mijn treinbaan altijd op en afbreken. Woon momenteel in een apartement en mijn treinbaan staat op de grond. Ik heb afgelopen weken een nieuwe locomotief + wissels en rails gekocht voor de treinbaan af te maken met rails.


groetjes

thalysken

#122
De lichten zijn eindelijk binnen. Vrijdag krijgen jullie verslag.
Mag ik tevens vragen om je stem uit te brengen op mijn site.
http://www.freewebs.com/thalysken/


thalysken

#123
Zoals je al zag op de site zijn de lichten bijgeplaatst.

Het volgende project is de voetjes van de lichtjes zwart schilderen om ze wat kleiner te laten ogen.

Volgende winter wil ik dan de baan volledig digitaliseren. Hierbij zou ik graag wat info willen vinden over viessmann 4554. De wisselaandrijving voor c-railwissels. Deze zijn nog niet uitgebracht maar heeft iemand meer info over de bedrading enzo daarvan of een pagina op internet met meer info erover.

thalysken

#124
Niemand?

thalysken

#125
De laatste tijd is er niet zoveel gebeurd aan de baan maar ik heb wel voor de mobile staion die nog moet toekomen een steuntje gebouwd aan de achterzijde van de baan.



Ook heb ik verlichting in de tunnel van de baan van mijn bomma gebouwd, maar die is ondertussen alweer kapot net als het voorafaande zelfgemaakte printje. Deze foto is nog met de eerste verlichting nu hangt er gewoon een enkel lampje in.




tom007

#126
heb jij nog enkele foto's van de treinbaan zoals hij nu is. Ik ben echt benieuwd naar de resultaat.


vriendelijke groeten

thalysken

#127
Deze middag ga ik naar de treinbaan. En probeer dan enkele foto's te nemen, maar de camera die ik gebruik heeft volgens mij geen beeldstabilisator of of of. Waardoor de foto's meestal bewogen zijn als het geen grote voorwerpen zijn. Enfin, ik zal zeker proberen.

De aankoop van een statief zal ook denk/hoop ik niet meer zo lang duren.


modeltreinbart

#128
Beste Thalysken,
Bij mijn weten ligt het station van willebroek op een verhoogde berm en is het niet het type station van kibri, of vergis ik mij ik heb toen ik de kermissen tijdens karnaval daar deed dikwijls met de trein geweest toen ik nog geen auto had en zelfs had ik een auto deed ik het station nog aan met de trein , voor de parking problemen niet te vergroten.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

thalysken

#129
Ik weet dat het station niet overeen komt met zijn naam, maar daar zit een verhaal achter. De neef van mijn bomma die vroeger werkte bij de nmbs woont te Willebroek. Ik had voor mijn stationsnaam niet zo veel inspiratie. Dus was dat dan de meest voor de hand liggende keuze.

Ik kreeg van die man ook al een lok en twee wagons uit zijn collectie cadeau. En mag daar telkens na de beurs in mechelen blijven eten. Dat was ook het minste wat ik kon terug doen.


modeltreinbart

#130
Dan kon je toch ook de sporen hoger leggen en het station na bouwen. Dat zou pas een ferm cadeau naar neef zijn en je hebt er nog plezier aan ook.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michiel

#131
Ik weet niet hoe het nu is, maar Willebroek heeft een heel mooi station gehad! In elk geval niet van het type Kibri, dacht ik.[;)]
(foto van Les gares belges d'autrefois )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modeltreinbart

#132
Het is ook daarom dat het wel eens intresant zou zijn dit in schaal om te zetten als ik van thalyske was. Dit zou je neef helemaal goed keuren dan en dit zou ook een schoon cadeau zijn.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

thalysken

#133
Ik vind dat uiteraard een prachtig geschenk en zou dat ook wel willen doen, maar helaas ben ik echt niet ervaren genoeg om dit te bouwen. Je hebt toch wel een plotter nodig om dat te doen en tekeningen.

Misschien is dit iets voor over enkele jaren. Of als iemand dat wil bouwen en verkopen dan wil ik tegen een redelijke prijs nu al mijn bestelling zetten.[;)]

Moest iemand dat doen dan zou ik wel het nieuwe station willen.

Misschien! (hopelijk)

Gerolf

#134
citaat:
Geplaatst door thalysken
Je hebt toch wel een plotter nodig om dat te doen...
't Zou misschien wat gemakkelijker zijn met een plotter (als je er mee om kan gaan), maar zo'n ding is zeker geen noodzaak!
Een goede bouwtekening en het juiste handgereedschap en het lukt ook !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw