Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

thalysken

#105
Allez, weer een update gebeurt aan de baan, maar dan aan het perron. De treinen lopen nu heel mooi langs het perron, maar ik vind het toch nog niet helemaal veilig. Daarom ga ik eender deze dagen railvijzen halen om alles mooi netjes vast te zetten. Hier dan enkele sfeerfoto's. 13erke, jaja met de kodak van den aldi zunne![:D]


Zoals je ziet heb ik zoals 13erke en doomslu aanhaalde wat gras al op het einde gelegd. Die strepen zijn vanwaar de lapjes moeten komen( ondertussen heb ik ze al wat verbeterd (kruisje)).





Perronbordjes daar wacht ik nog mee tot mijn lampen en ventjes er staan. Wel heb ik hier een vraagje over: Zijn deze eigenlijk op schaal, Heb daar een ventje op gelegd en dat komt nogal groot uit. Of zijn mijn ventjes dan te klein.[:o)]

P.S.: De lampjes komen om de 15 cm.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

#106
En wat zijn jullie bevindingen? De komende dingen die nu nog gaan gebeuren zijn: Lampen plaatsen(solderen enz...), Perronhuisjes maken, preiser venjes, en alles wat er nog bij hoort. Einde van de Paasvakantie komt er een geheel verslag op de site. Maar kan iemand een antwoord geven op de vraag die ik eerder stelde?

Met vriendelijke groeten,
Thijs

Kedeng Kedeng

#107
Welke lamp bedoel je eigenlijk? Die zwarte op de eerste foto? Die zijn inderdaad te groot dat zie je zo.

Persoonlijk vind ik je perron er te breed uitzien.

thalysken

#108
Kedengkedeng,

Ik heb wat verwarrend getypt, sorry.[8)] Van die lamp wist ik al dat die te groot was, maar daar gaat het niet over. Ik heb het over de perronbordjes van 13erke. Zijn deze niet te groot?

Het perron valt op de foto's misschien wat breed uit, maar in het echt valt het nog wel mee. Hij is 9 centimeter. Dat is groot, ja. Als de treinen erbij staan valt het niet zo heel erg op. In het echt is dat een 8 meter.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

doomslu

#109
In dit draadje staan een aantal interessante gegevens aangaande de afmetingen van stationsnaamborden : http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=387

Afmetingen delen door 87 en eens vergelijken met jouw bordjes... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

#110
Bedankt Doomslu! Die naambordjes worden dan wel heel klein. Ik probeer later nog wel wat in elkaar de fixen.[:D]

Met vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

#111
Dag spoorvrienden,

Er is blijkbaar al een maandje voorbijgevlogen! Maar school gaat nu eenmaal voor. Tot drie weken geleden kon ik nog aan de baan werken. In die tijd heb ik de bedrading verbeterd. Morgen worden de tweede werken aan het perron gestart. Over alles morgen meer, met foto's.[:p] En benieuwd? Je gaat toch moeten wachten.[:D]

thalysken

#112
Pffff...

... Ik belde deze morgen naar m'n handelaar om zeker te zijn dat de lichtjes wel binnen waren. Wat bleek dat ze nog niet binnen waren. Ik had ze nochtans VIJF weken geleden besteld. Duurt de levertijd dan echt zolang of ligt het aan m'n handelaar??? Van wie danook, vijf weken vind ik teveel. Bijgevolg deze avond dus ok geen foto's.[V]

thalysken

#113
Hallo,

De lampen zijn nog altijd niet binnen.[V] Wat vinden jullie daar van?

Wel heb ik gras gelegd. Ik zag strooien niet echt zitten, dus heb ik gekozen voor een grasmat van busch. Later worden er steentjes naast de sporen gelegd om naden enz. op te vullen.




Kunnen er nog verbeteringen of aanpassingen?

Gerolf

#114
citaat:
Geplaatst door thalysken
Kunnen er nog verbeteringen of aanpassingen?
Als het speelgoedgehalte belangrijk voor je is, kan het niet veel beter.
In het andere geval: toch maar eens naar de echte spoorwegen gaan kijken... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thalysken

#115
Even een vervolging:
Zoals ik al zij komen er naast de sporen nog steentjes om naden enz. weg te werken. Ook worden er natuurlijk nog wat struikjes en plantjes, enz. geplaatst naast de sporen. Het gras is nu nog leeg maar later komen er nog twee kit-nord huisjes, een bushalte, een straat en een speelpleintje. Ook ben ik geen 'prof' h?.


13erke

#116
citaat:
Geplaatst door thalysken

Even een vervolging:



Euhm, wie ga je hier vervolgen?[xx(][:D]

thalysken

#117
citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door thalysken

Even een vervolging:



Euhm, wie ga je hier vervolgen?[xx(][:D]

Een verduidelijking:[:D]

Het gaat over het gebied achter het station. Als straf moet hij huizen en straten en een bushokje dragen.[:D]

railman56

#118
dit is een goed begin, maar zoals je zelf ziet is dit veel te egaal.
verder aankleden, zoals je zelf reeds aanhaalde, zal een groot verschil maken [;)]
zoveel mogelijk afwisseling in brengen met struiken, stenen, kale plekken, enz, enz........
laat het ons maar zien wat je ervan maakt [8D]
(tip: een stukje nat maken en dan kan je het gras er uit plukken zodat er een kale plek ontstaat, zandkleurig verven en je hebt een mooie open plek)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Jurgen

#119
Tja, wat kan er beter? Alles kan altijd beter h?. [;)]

Jij doet in ieder geval beter verder aan je baan dan ik. Ik ben de goesting efkes kwijt. Maar die komt wel terug hoor. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.