Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

thalysken's sporenplan

Gestart door thalysken, 02 februari 2007, 12:30:47 PM

thalysken

Hallo iedereen,

Ik heb mijn sporenplan gemaakt. Iedereen zei hier op het forum dat ik aan zelfbouw moest doen dus ga ik dat dan ook doen. Ik zal zelf perrons maken (zie tekening).

IMGhttp://i125.photobucket.com/albums/p61/thalysken/rest/lastscan4.jpg/IMG


Is het goed of kan er nog wat aangepast worden?

Alvast bedankt,
Thijs

dancer

#1
ik weet niet hoeveel plaats je hebt, maar ik zou de sporen van de locloods direct laten gaan naar de stationssporen...(als je nog plaats over hebt) dat lijkt me meer logisch in het algemeen

Kedeng Kedeng

#2
Hallo Thalysken,
Ik heb je sporenplan wat aangepast,
& als je van die 120cm er 125 van kunt maken gaat het er allemaal juist op.


dancer

#3
misschien kun je het bedieningspaneel zo plaatsen dat je zicht hebt op de locloods en het station..(dus schuin plaatsen)

thalysken

#4
Alvast bedankt voor de reacties. Kedeng kedeng, Hetgeen jij er gezet hebt is goed maar dan zou ik onderaan enkelsporig gaan omdat ik niet kan veranderen van breette. En het spoor in het midden zou ik ook wel weglaten (het onderste spoor van de bovenste drie sporen).

Alvst bedankt allemaal,
Thijs

Kedeng Kedeng

#5
Maar dan heb je wel weinig plaats om uw treinen te laten stilstaan.

thalysken

#6
Hier toch wel.


Ik heb trouwens niet zoveel treinen hoor. En als ik dan toch veel treinen zou hebben dan kan ik gerust nog wat uitbreiden. Ahja ik ben vergeten te vertellen dat ik bij de locloods nog een spoortje kan bijleggen(bij het grootste omkringde deel).

Vriendelijke groeten,
Thijs

dancer

#7
hoe zit het eigenlijk met het landschap?? Ardens landschap met tunnels? ik ben benieuwd....

thalysken

#8
@dancer

Aangezien ik nog een beginner ben werk ik nog niet echt met tunnels,enz. Tunnels passen er trouwens niet zo goed in want ik heb maar beperkte plaats. Ik versier mijn baan wel met huisjes, autootjes, winkels,enz. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Danku,
Thijs

dancer

#9
yea...
tunnels komen ook spijtiggenoeg niet zo veel voor in Belgie...tenzij het zich in de Ardennen afspeelt...  veel succes

Kedeng Kedeng

#10
citaat:
Geplaatst door thalysken

Hier toch wel.


Maar uw treinstellen & uw wagons dan? anders moet je die er maar toe afnemen.
Je moet ook wat denken naar de toekomst h? [;)].

glamo

#11
jow thijs;

als je niet veel plaats hebt zoals in jou geval zou ik niet zoveel sporen leggen en me beperken tot een enkelspoor.
ik zou me dan vooral richten op de afwerking.
je zal zien dat je er ook veel plezier zal aan beleven.

kurt
 

thalysken

#12
Beste modespoorvrienden,

Hier het aangepaste sporenplan van mij. Heb het met paint bewerkt en is niet zo goed gelukt maar je ziet nu toch hoe ik m'n sporen zal leggen.



Kedeng kedeng, Krijg ik mijn station er nog bij als m'n sporen zo zouden liggen?

Alvast bedankt,
Thijs

Kedeng Kedeng

#13
citaat:
Geplaatst door thalysken

Kedeng kedeng, Krijg ik mijn station er nog bij als m'n sporen zo zouden liggen?

Als je je station aan de binnenkant legt gaat het wel.

thalysken

#14
Aiiiiiiiiii[B)][B)][B)]

Ik ging aan de buitenkant m'n station zetten. Kan dit nog met iets opgelost worden[?][:(][:(][:(]